2019-02-26, 13:31
Medlem
hum.by.666s avatar
Det är endast med it-teknik som hon visar sin rätta sida. När hon sitter med doktorer och myndighetspersoner är det "lilla snälla lammet" som ses. Hon är två olika personligheter och det ser inte t.ex frivården.
Fantasin är det inget fel på iaf. Allt som kan sätta fokus på - bort från henne själv - är hennes mål, att hon själv har fel och brister finns inte i hennes hjärna.
2019-02-26, 13:35
Medlem
GalenSkånings avatar
Det jag tycker kan vara skrämmande är att om hon fortsätter som hon gör så kommer hon förr eller senare ge sig på fel person eller personer. Usch hemska tanke vad som kan hända med T då
2019-02-26, 13:40
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenSkåning
Det jag tycker kan vara skrämmande är att om hon fortsätter som hon gör så kommer hon förr eller senare ge sig på fel person eller personer. Usch hemska tanke vad som kan hända med T då
Det har också jag tänkt på. En dag brister det för någon som blir utsatt. Vem ska då tro på henne?
2019-02-26, 13:43
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Det har också jag tänkt på. En dag brister det för någon som blir utsatt. Vem ska då tro på henne?

Precis och grejen är den att det verkar vara allmänt känt i trakterna vem hon är och vad hon håller på med.
2019-02-26, 14:02
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenSkåning
Precis och grejen är den att det verkar vara allmänt känt i trakterna vem hon är och vad hon håller på med.

Ja hon har sannerligen fått ett vida spritt dåligt rykte, inte bara i Jörn, Skellefteå och Umeå. Det finns människor i i de flesta samhällen och orter i Västerbotten och delar av Västernorrland, som också har koll på henne och vad hon går för. Nu tror jag att de allra flesta ändå anser att hon är ett stort barn så de tar inte hot på så stort allvar, men detta med eldandet är allvarligt och mer fara än tomma hot på sms.
Det finns inte en hyresvärd som är beredd att hyra ut en bostad till henne trots att hon söker via olika fb-grupper.
2019-02-26, 14:20
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Ja, det är helt otroligt, men vet inte hur de skattar återfallsrisk. De gör dock tydligen riskbedömningen b.la baserat på umgänge osv och då har T tydligen inte uppgett att M är kriminell och även Jimmy är ju kriminellt belastad. Den där Susanne som hon verkar gilla vet jag dock inget om.

Sedan hittar de tydligen inga kriminella värderingar hos T och då blir det ju svårt att tro att hon skulle återfalla i brott. Men T är ju inte dummare än att hon kan verka vara väldigt emot brott, det har man ju själv sett på Internet. Det somT säger och gör går inte ihop.

Ja, jag förstår inte heller.
Om de hade kollat in i den här tråden, och kollat hennes Facebook så hade de sett att T är en fara för sig själv och andra, och att hon har 100% återfallsrisk i brott.
Hon hann väl inte ens få sin dom innan det satte igång igen?

Nej, jag håller med. Hon kan nog sitta och bete sig väldigt oskyldigt face to face, men bakom en skärm så tror hon att hon är helt skyddad och kan göra vad som helst.
På något konstigt vis så tror hon att hon kan komma undan, även fast hon redan är dömd.

Kan man tipsa kriminalvården om att läsa igenom denna tråd och hennes Facebook, eller har dom inte rätt att göra det?
2019-02-26, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Ja, jag förstår inte heller.
Om de hade kollat in i den här tråden, och kollat hennes Facebook så hade de sett att T är en fara för sig själv och andra, och att hon har 100% återfallsrisk i brott.
Hon hann väl inte ens få sin dom innan det satte igång igen?

Nej, jag håller med. Hon kan nog sitta och bete sig väldigt oskyldigt face to face, men bakom en skärm så tror hon att hon är helt skyddad och kan göra vad som helst.
På något konstigt vis så tror hon att hon kan komma undan, även fast hon redan är dömd.

Kan man tipsa kriminalvården om att läsa igenom denna tråd och hennes Facebook, eller har dom inte rätt att göra det?

Kriminalvården kan nog läsa igenom men frågan är om de får använda flashback som underlag för en bedömning, domstolen får väl inte det?
2019-02-26, 19:04
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dammsugare95
Kriminalvården kan nog läsa igenom men frågan är om de får använda flashback som underlag för en bedömning, domstolen får väl inte det?

Du har säkert rätt, vilket ändå är synd. Här hade de kunnat få ett ganska bra underlag till beslutet om återfallsrisk.
2019-02-26, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Du har säkert rätt, vilket ändå är synd. Här hade de kunnat få ett ganska bra underlag till beslutet om återfallsrisk.

Ja verkligen! Men polisen borde i alla fall kunna använda flashback, kanske inte som bevis men för att få mer att gå på och en bredare bild av vad som hänt och händer.
2019-02-26, 19:36
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dammsugare95
Ja verkligen! Men polisen borde i alla fall kunna använda flashback, kanske inte som bevis men för att få mer att gå på och en bredare bild av vad som hänt och händer.

Det är jag 100% säker på att de gör.
Dock är det ju svårt att bevisa sanningshalten i allt som skrivs.
Men om man tar skärmdumpar och lägger upp här så finns det iaf sparat, eftersom att T har en tendens att radera det hon lägger upp.
2019-02-26, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Återfallsrisk Medel? Hon har ju redan återfallit, t ex förtal av Alva. Hoppas den stackars tjejen har anmält!
att hon inte är lämplig för samhälls tjänst betyder ju mer eller mindre att dom måste dömma henne till fängelse. eftersom hon begått liknande brottslighet så är jag rätt säker på att dom inte har något annat alternativ om inte samhällstjänst är aktuellt..

Undra hur långt straffet borde bli.. hoppas ju på 6månader men risken är väll föga.. men Hinseberg har nog plats för henne oavsätt om det blir 4månader eller 6månaders fängelse =)
2019-02-27, 13:17
Medlem
Visst har det funnits ett dokument i tråden om hur rättegångsdagarna kommer se ut? Jag har försökt söka men minns inte vad det kallades. Finns det något ställe i tråden där alla dokument är samlade?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in