2019-02-26, 07:58
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Idiot Jag har gett dig bevis men du med din ruttna hjärna förstår inte vad bevis är.
Berätta hur ett argument from ignorance är bevis.

Citat:
Jo jag kan sammanfatta allt för dig i en enda mening men fortfarande kommer du inte att förstå. Du går ju på bidrag för att klara dig, har säkert förmyndare och du ska prata om bevis och vetenskap, när jag har undervisat i metodologi, epistemologi och ontologi. Jag ser tydligt att du har noll koll på vetenskap och bevis och du kan INTE ha fullständiga gymnasiebetyg.
Låt mig gissa. Religiös friskola? Ska det vara vetenskap?

Citat:
Här kommer sammanfattningen: Naturen beter sig rationellt och förutbestämt. För att bete sig så är en mind nödvändigt som planerar och ser till att det gör just det, nämligen beter sig rationellt.
Varför skulle det vara nödvändigt? Det är som att säga att utan en gud som svingar sin hammare kan inte åska finnas. Vidskepelse. Du kan inte bara SÄGA att det är så, du måste BEVISA det. Herre gud och du har undervisat någon?
Citat:
Detta är ett perfekt sätt att uppehålla en idiot som du. Du har lagt 17 min på att besvara mina inkägg och producerat bara skit. haha 17 min. Jag hinner äta frukost, duscha, byta om och komma fram till jobbet på 17 min med t-banan och du har procerat endast skit.
Jag har bemött dig på ett ärligt sätt och du väljer att kritisera mig för det? Får det dig att må bättre?
Citat:
Du skickade ditt första inlägg 9.41, och ditt senaste 9.58. Nu ta en titt på hur lång tid jag lade på de inläggen som tog dig 17 min förmodligen längre eftersom ditt försra inälägg måste ha tagit några minuter att skriva. Idiot!
Du klipper och klistrar från webbsidor istället för att lägga fram egna argument vilket tyder på att du inte ens vet själv vad du pratar om. Sedan när någon på ett intellektuellt hederligt sätt bemöter dig ändå slår du dig för bröstet och konstaterar att du minsann inte investerat någon tid i ditt inlägg. Bra jobbat.
Citat:
Du kräver din egen grav, fyller den med eld och är stolt över det plus att du är beredd att förvalta din tid på det. Var snäll och se hur lång tid det tog för mig att sända mina inlägg som du citerade. IDIOT! haha
Jag förstår åtminstone det jag skriver eftersom det kommer från min egna uppfattning. Du upprepar bara det andra lagt fram åt dig. Inte konstigt då att du inte KLARAR AV att bemöta mina motargument utan skrivet ett sånt här inlägg som svar.
Det är vårt några minuter så att din vettlösa kreationisttext inte står oemotsagd.
Citera
2019-02-26, 08:02
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim-price
Tycker du inte själv att Verkligheten är ett bevis på att Den är Medveten?

Det kan ju kanske försöka föreställas även av våra små usla men ändock ynka intelligenta centralnervsystem?

Dessutom är det bara oförstånd att kalla Gud onaturlig.
Naturen Är Naturlig -därav ordet- Däremot Vet vi Inte Vad Naturligt är!

Många troende går tillbaks till detta så jag är nyfiken.
Varför ska man anse att existensen av något är bevis på ett medvetande bakom det?
Hur kan man avgöra det? Är det bara en naturlig kneejerk-reaktion eller finns det tanke bakom det?
Citera
2019-02-26, 08:06
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Verkligen! Nästan lika sans/vettlöst som att ogiltigförklara Gud helt

Ska man tro på allt som inte går att motbevisa/falsifiera?
Kanske man kan tro på allt som inte går att motbevisa/falsifiera som har många anhängare?
Gäller det oavsett om det motsäger varandra?
Citera
2019-02-26, 08:07
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Om du bara baserar dina uppfattningar på vad andra säger åt dig som ett annat flockdjur kommer du ALDRIG att uppfatta någon sann definition av Gud, det är ett som är Säkert
Vad annat ska man basera det på? Magkänsla?
Citera
2019-02-26, 08:10
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
BUMP! #3 (Det bästa inlägget i tråden tåls att återkomma till)

Alla är rädda för Sanningen, då den inte går att begripa.

Att människor i nästan alla tider försökt skapa sig en uppfattning om ”saken” (som givet är felaktig) eller använt sin makt för att begå våld på andra är väl knappast ett bevis på att ”Gud” inte existerar?

Snarare är människans uppfattningsförmåga om Gud/gudar ursprunget till vår kunskapstörst och Vetenskap!
Begriper ni inte det?

Vi hade aldrig suttit här med våran vetenskap om vi inte börjat ifrågasatta existensen!!

All filosofi och vetenskap är springet ur religion.
Siffror och Matematik
Språk och Logik
Politik och Etik
Fysik, Kemi, Biologi och Astronomi
Allt är det uppfunnet av troende

Om det inte går att ha en korrekt uppfattning på något vis och allt är vilseledande och våra aphjärnor inte klarar av det, hur kan man då ens tro på en gud? Ska utgångspositionen alltid vara att tro på en gud utan anledning? Ska man inte basera det på något alls? På sådana kriterier kan man ju tro på vad som helst.

Oavsett om allt är uppfunnet av troende, så vad? Är det ett auktoritetsargument nu?
Citera
2019-02-26, 08:11
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Om någon kunde Bevisa Gud, då skulle ingen längre behöva vara troende.

Men den dagen då beläggen läggs fram, det är ingen dag att vänta på.
Fram tills dess så får vi allt försöka tro så bra/gott det går.
Det viktigaste är ändå att vi värdesätter och försöker rå omhand det som vi faktiskt vet (eller oftast tror oss veta).

Det finns många framstående teologer genom historien som fört logiska argument för guds existens,
Det kanske är något att kolla upp för den tvekande som söker kunskap?

När argumentationen tryter.. "Ja meh, Googla det då!"
Citera
2019-02-26, 10:43
Medlem
tim-prices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Vad annat ska man basera det på? Magkänsla?
Du är väl inte en total idiot va?

Du skulle väl inte anstränga dig för att misstolka allt med avsikt?

Försök lägg av med bajsgrävandet, du kommer inte hitta något guld däri ändå..

Om du vill diskutera, kryp ur ditt eget arsel först.

Tror du att du själv besitter ett medvetande?
Om du tror det. Varför tror du det?
Senast redigerad av tim-price 2019-02-26 kl. 11:03.
Citera
2019-02-26, 10:58
Medlem
tim-prices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Så vi ska lyssna på andra ändå?
De flesta av dessa argument har ju blivit dubunkade, elller så har de inte kunnat beläggas.
Här är några:
Bönesvar
Personlig uppenbarelse
Hur skulle universum annars kunnat uppstå?
Hur ska vi människor veta vad som är rätt och fel om inte Gud finns?
Min skrift bekräftar Gud
Genom historien har de flesta trott på någon slags gud

Är det någon av dessa du tycker är bra?
Du är väl inte en total idiot du heller?

Försök lägg av med bajsgrävandet du också, du kommer inte heller hitta något guld däri..

Om du vill diskutera, kryp ur ditt eget arsel först du också.

Senast redigerad av tim-price 2019-02-26 kl. 11:03.
Citera
2019-02-26, 11:02
Medlem
ZyClaves avatar
Citat:
Nej. De är endast sammankopplade i det att de båda berör ditt inlägg, däremot så svarar de olika meningarna till olika delar i ditt tidigare inlägg.

Okej, då har jag ingen aning om vad du menar med att jag skulle ha tvingat någon till något...

Citat:
Jag håller med dig om att det Kan vara skillnad, men i praktiken om Gudsfrågan så är det ingen skillnad.
Att inte tro är också att tro. Det enda alternativet till att tro är att VETA!

Nej, nej, nej! Att inte tro är att inte tro. Det är inte "en trosuppfattning" att inte hysa en trosuppfattning... Det är INTE samma sak att inte vara övertygad om någons skuld, som att vara övertygad om någons oskuld.

Sedan om jag sätter på mig min teist-hatt så kan jag förstå att för den som tror på dessa magiska rymdtrollkarlar så är det irrelevant om personen inte tror på gud, eller om den tror att gud inte finns. Jag kan förstå att i er magiska värld är detta strunt samma.
Problemet är att om man skall ha en utvärdering i huruvida påståendet att gud finns har någon rationell basis eller inte så är det av essentiell betydelse att teisten förstår att DEM har en bevisbörda då dem hävdar att någonting existerar.

Den som efter utvärdering av bevis når slutsatsen "inte skyldig" har inte en bevisbörda. Orsaken till detta är att vi vill undvika att oskyldiga döms, då lägger man bevisbördan på påståendet, inte den som inte är övertygande om påståendet.
Dem som inte är övertygade om någontings existens har inte en bevisbörda. Orsaken till detta är att detta är den enda rationella utgångspunkten om man vill undvika att ha falska trosuppfattning, då lägger man bevisbördan på påståendet. Då tror man inte på något förrän efter dess att dess existens demonstrerats. Dess icke-existens, och om det är belagt eller inte, är irrelevant. Det är så situationen föreligger om man plockar av sig sin teist-hatt, en infallsvinkel jag skulle hävda att alla människor av något förstånd (inklusive teister) använder sig av hela tiden i deras vardagliga liv, medans de gör ett undantag för gud...

Skulle så inte vara fallet skulle ni vara så godtrogna att ni blivit lurade av bedragare, konspirationsteorier och allt möjligt, hela tiden, varje dag, alltid.
Det sker ett UNDANTAG för gudsfrågan, som behandlas helt annorlunda, och det finns inget skäl att göra detta undantag.

Citat:
Jag vill klargöra vad Subjektivitet betyder i min mening: Det betyder att något "beror på" någonting annat.
Allt i "verkligheten" är objekt. Men i sanningens namn så är alla objekt subjektiva (beror på) sakförhållanden andra objekt emellan.
Alltså: En foton (ljuspartikel / EnergiKvantum) är ett Subjekt (som alla elementarpartiklar),
vars varande/existens bestäms genom relationen till andra Objekt.

Jag skulle då säga att du använder subjektivt som ett substitut för det redan existerande ordet 'relativt'. Någonting som är relativt 'beror på' eller 'förhåller sig till' någonting annat.
Nästan allt i universum är relativt till något annat, och med dessa definitionerna du använder (om du fortfarande menar att objektiv/subjektiv är motpoler av varandra) så blir objektivt någonting irrelevant, det finns inte för allting är subjektivt. Alternativt så finns inte någon konflikt mellan objektivt och 'subjektivt' (aka relativt), de är inte motpoler av varandra vilket de är så som jag använder begreppen.

Objektiva frågor har objektiva svar. Huruvida månen existerar eller inte har ett korrekt svar. Svaret vore detsamma om inga levande varelser existerade.
Subjektiva frågor har subjektiva svar, som inte är rätt eller fel utan bygger på subjektets preferenser, tolkningar, värderingar eller tankar.
Huruvida norrsken existerar eller inte är en objektiv fråga med objektivt svar, huruvida norrsken är vackert eller inte är en subjektiv fråga med subjektiva svar.

Som sagt, ordet relativt finns redan. Använd det istället för att omdefiniera subjektivt, det är mitt tips åtminstone, men jag förstår åtminstone vad du menar med det.

Citat:
Hur "något" är beskaffat beror alltså på förutsättningar/förhållanden/relationer med "något" annat!
Sanningen är i sann bemärkelse alltså ALDRIG objektiv, utan beror på relationerna.

Nja, jag vet inte om jag instämmer i det ens med dina definitioner.
Existerar Jorden?
Har denna fråga inte ett objektivt, sant svar? Är denna fråga eller dess svar relativt till något? Vadå?

Citat:
Jag skulle vilja definiera Medvetande som: "något/någon med Makt", alltså något som kan ställa frågor och påverka förhållanden.
Jag skulle vilja definiera Makt som: "Relation som möjliggör Påverkan"
Jag skulle vilja förtydliga definitionen av Våld som: "Påverkan beroende av Intresse"

Ehm, okej...? Jag skulle definiera medvetande som tankeprocesserna av en tänkande varelse, förenklat. Den enda relevansen jag ser till makt är att medvetandet har makten över den fysiska kropp den verkar inom.
En robot idag kan ställa frågor och påverka förhållanden, men de har inget medvetande.
En hund kan inte ställa frågor (även om den kan påverka förhållanden) och har medvetande.

Förstår fortfarande dock inte vad varken våld eller makt har att göra, överhuvudtaget, med religion och gudstro.

Citat:
Om EnergiKvantum ÄR frågor: Vem ställer dem?
Visst kan man antaga att även Rumtiden består av kvantum?

Woot? Alltså, kvantum är bara namnet vi gett till ett forskningsområde, som likväl hade kunnat kallats för "mikrofysik" eller någonting annat, då det är detta det handlar om. Fysik på extremt små skalor, atomnivå och lägre.
Att säga att detta "är frågor", eller att något "består" av detta låter som märkligt formulerade meningar i mina öron...

Om det hade kallats för mikrofysik, hade du förstått vad jag menat om jag sagt "mikrofysik ÄR frågor" eller "rumtiden består av mikrofysik"....?

Citat:
Du utgår ifrån dig själv, därför identifierar du medvetande Vad menar jag med det tror du?med som du kan identifiera med ditt eget.

Ja, då jag är fast i mitt eget medvetande blir ju rimligen det utgångspunkten. Ingen aning vad du menar med det eller vart du vill komma, nej.

Citat:
Men har kanske inte EnergiKvantum också medvetande eller iaf Makt? Och har inte Universum Medvetande eller Makt? De ställer ju frågor och Bestämmer utfall? Och baserat på svaren de får så Bestämmer de utfall på Verkligheten.
Om du vill göra dig anspråk på att Veta svaret på dessa frågor, då skulle jag vilja säga att det är du som Tror väldigt mycket om dig själv.

Med dina i min mening märkliga definitioner, typ, ja. Några frågor kan de ju inte ställa, men i dina definitioner blir ju "medvetande med makt" = "något/någon med relation som möjliggör påverkan".

Du bör ju dock fråga dig själv om faktumet att dina definitioner leder till att 'energikvantum' är ett 'medvetande med makt' kanske gör att dina definitioner är något för breda och oanvändbara i denna kontext? Tror du att teoretiska fysiker i allmänhet hade accepterat att energikvantum är ett medvetande med makt...?

Citat:
Tror du på ditt eget medvetande? Tror du att vi har fri-vilja? Kan du styra de objektiva elementarpartiklarna (elektronerna) i din hjärna? Hur? Med tankeKraft? Vad är Kraft? Kommer Kraften ifrån ditt Medvetande?

Jag tror att mitt egna medvetande existerar, ja. Jag är inte helt övertygad om fri vilja. Den är åtminstone inte helt fri, den saken är klar. Den är antingen begränsad eller obefintlig.

Ja, alltså det kan vi ju. Du kan påverka de fysiska processerna i hjärnan med tankekraft och observera detta i realtid med befintlig teknologi.
Säg att jag övertygade dig att en närstående hade gått bort (även om så inte vore fallet). Jag kan garantera dig att förändringar hade skett i hjärnan, fysiskt och påvisbart, endast som konsekvens av dina tankar.
Kraft kan ha olika betydelser i olika sammanhang, men tankekraft antar jag kommer från medvetandet eller kroppen. Men vem vet...

Citat:
"Vi är, just för att vi också inte är"
Vad kan det betyda tror du?

Låter som svammel i mina öron. I synnerhet då det är en uppenbar logisk motsägelse.

Citat:
0/0=1
Vad/hur mycket är värdet på talet 1?

Värde är en subjektiv fråga. Däremot så kan siffran 1 konkretiseras med att faktiskt hålla 1 antal av någonting.
0/0 = error, inte 1.

Citat:
Är "något" ursprunget ur "inget"?

Ingen aning, men jag tror inte det.

Citat:
Visst är vår egen definition av oss själva det "något" som vi ÄR.
Men för att det skall existera i verkligheten så måste det också relateras med allt det INTE-ÄR.
Vi både ÄR och INTE-ÄR på samma gång.

De två första meningarna, helt rätt. Slutsatsen på tredje meningen dock, helt uppåt väggarna... Nej, nej, nej...
Det stämmer att man relaterar någonting som är med någonting som inte är; men vi som ÄR, är endast. Det är logiskt omöjligt att vara och inte vara på samma gång...

Jag rekommenderar att ta 5 minuter och läsa lite om 'logical absolutes', eller logikens lagar. Detta är grundpremisserna för all kunskap. Utan acceptans av dessa premisser kan du omöjligen veta någonting om någonting, någonsin.
https://en.wikipedia.org/wiki/Law_of_thought#Three_traditional_laws:_identity,_n on-contradiction,_excluded_middle

The law of identity: X is X.
The law of noncontradiction: X is not non-X.
The law of the excluded middle: Either X or non-X.

Detta är fundamental tankeförståelse, och jag blir mörkrädd över att man inte lär ut detta i skolan, som KRAV, i HÖGSTADIET. Inte som tilläggsval i gymnasiet.....
Citera
2019-02-26, 11:10
Medlem
tim-prices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZyClave
Okej, då har jag ingen aning om vad du menar med att jag skulle ha tvingat någon till något...

Nej, nej, nej! Att inte tro är att inte tro. Det är inte "en trosuppfattning" att inte hysa en trosuppfattning... Det är INTE samma sak att inte vara övertygad om någons skuld, som att vara övertygad om någons oskuld.

Sedan om jag sätter på mig min teist-hatt så kan jag förstå att för den som tror på dessa magiska rymdtrollkarlar så är det irrelevant om personen inte tror på gud, eller om den tror att gud inte finns. Jag kan förstå att i er magiska värld är detta strunt samma.
Problemet är att om man skall ha en utvärdering i huruvida påståendet att gud finns har någon rationell basis eller inte så är det av essentiell betydelse att teisten förstår att DEM har en bevisbörda då dem hävdar att någonting existerar.

Den som efter utvärdering av bevis når slutsatsen "inte skyldig" har inte en bevisbörda. Orsaken till detta är att vi vill undvika att oskyldiga döms, då lägger man bevisbördan på påståendet, inte den som inte är övertygande om påståendet.
Dem som inte är övertygade om någontings existens har inte en bevisbörda. Orsaken till detta är att detta är den enda rationella utgångspunkten om man vill undvika att ha falska trosuppfattning, då lägger man bevisbördan på påståendet. Då tror man inte på något förrän efter dess att dess existens demonstrerats. Dess icke-existens, och om det är belagt eller inte, är irrelevant. Det är så situationen föreligger om man plockar av sig sin teist-hatt, en infallsvinkel jag skulle hävda att alla människor av något förstånd (inklusive teister) använder sig av hela tiden i deras vardagliga liv, medans de gör ett undantag för gud...

Skulle så inte vara fallet skulle ni vara så godtrogna att ni blivit lurade av bedragare, konspirationsteorier och allt möjligt, hela tiden, varje dag, alltid.
Det sker ett UNDANTAG för gudsfrågan, som behandlas helt annorlunda, och det finns inget skäl att göra detta undantag.

Jag skulle då säga att du använder subjektivt som ett substitut för det redan existerande ordet 'relativt'. Någonting som är relativt 'beror på' eller 'förhåller sig till' någonting annat.
Nästan allt i universum är relativt till något annat, och med dessa definitionerna du använder (om du fortfarande menar att objektiv/subjektiv är motpoler av varandra) så blir objektivt någonting irrelevant, det finns inte för allting är subjektivt. Alternativt så finns inte någon konflikt mellan objektivt och 'subjektivt' (aka relativt), de är inte motpoler av varandra vilket de är så som jag använder begreppen.

Objektiva frågor har objektiva svar. Huruvida månen existerar eller inte har ett korrekt svar. Svaret vore detsamma om inga levande varelser existerade.
Subjektiva frågor har subjektiva svar, som inte är rätt eller fel utan bygger på subjektets preferenser, tolkningar, värderingar eller tankar.
Huruvida norrsken existerar eller inte är en objektiv fråga med objektivt svar, huruvida norrsken är vackert eller inte är en subjektiv fråga med subjektiva svar.

Som sagt, ordet relativt finns redan. Använd det istället för att omdefiniera subjektivt, det är mitt tips åtminstone, men jag förstår åtminstone vad du menar med det.

Nja, jag vet inte om jag instämmer i det ens med dina definitioner.
Existerar Jorden?
Har denna fråga inte ett objektivt, sant svar? Är denna fråga eller dess svar relativt till något? Vadå?

Ehm, okej...? Jag skulle definiera medvetande som tankeprocesserna av en tänkande varelse, förenklat. Den enda relevansen jag ser till makt är att medvetandet har makten över den fysiska kropp den verkar inom.
En robot idag kan ställa frågor och påverka förhållanden, men de har inget medvetande.
En hund kan inte ställa frågor (även om den kan påverka förhållanden) och har medvetande.

Förstår fortfarande dock inte vad varken våld eller makt har att göra, överhuvudtaget, med religion och gudstro.

Woot? Alltså, kvantum är bara namnet vi gett till ett forskningsområde, som likväl hade kunnat kallats för "mikrofysik" eller någonting annat, då det är detta det handlar om. Fysik på extremt små skalor, atomnivå och lägre.
Att säga att detta "är frågor", eller att något "består" av detta låter som märkligt formulerade meningar i mina öron...

Om det hade kallats för mikrofysik, hade du förstått vad jag menat om jag sagt "mikrofysik ÄR frågor" eller "rumtiden består av mikrofysik"....?

Ja, då jag är fast i mitt eget medvetande blir ju rimligen det utgångspunkten. Ingen aning vad du menar med det eller vart du vill komma, nej.

Med dina i min mening märkliga definitioner, typ, ja. Några frågor kan de ju inte ställa, men i dina definitioner blir ju "medvetande med makt" = "något/någon med relation som möjliggör påverkan".

Du bör ju dock fråga dig själv om faktumet att dina definitioner leder till att 'energikvantum' är ett 'medvetande med makt' kanske gör att dina definitioner är något för breda och oanvändbara i denna kontext? Tror du att teoretiska fysiker i allmänhet hade accepterat att energikvantum är ett medvetande med makt...?

Jag tror att mitt egna medvetande existerar, ja. Jag är inte helt övertygad om fri vilja. Den är åtminstone inte helt fri, den saken är klar. Den är antingen begränsad eller obefintlig.

Ja, alltså det kan vi ju. Du kan påverka de fysiska processerna i hjärnan med tankekraft och observera detta i realtid med befintlig teknologi.
Säg att jag övertygade dig att en närstående hade gått bort (även om så inte vore fallet). Jag kan garantera dig att förändringar hade skett i hjärnan, fysiskt och påvisbart, endast som konsekvens av dina tankar.
Kraft kan ha olika betydelser i olika sammanhang, men tankekraft antar jag kommer från medvetandet eller kroppen. Men vem vet...

Låter som svammel i mina öron. I synnerhet då det är en uppenbar logisk motsägelse.

Värde är en subjektiv fråga. Däremot så kan siffran 1 konkretiseras med att faktiskt hålla 1 antal av någonting.
0/0 = error, inte 1.

Ingen aning, men jag tror inte det.

De två första meningarna, helt rätt. Slutsatsen på tredje meningen dock, helt uppåt väggarna... Nej, nej, nej...
Det stämmer att man relaterar någonting som är med någonting som inte är; men vi som ÄR, är endast. Det är logiskt omöjligt att vara och inte vara på samma gång...

Jag rekommenderar att ta 5 minuter och läsa lite om 'logical absolutes', eller logikens lagar. Detta är grundpremisserna för all kunskap. Utan acceptans av dessa premisser kan du omöjligen veta någonting om någonting, någonsin.
https://en.wikipedia.org/wiki/Law_of_thought#Three_traditional_laws:_identity,_n on-contradiction,_excluded_middle

The law of identity: X is X.
The law of noncontradiction: X is not non-X.
The law of the excluded middle: Either X or non-X.

Detta är fundamental tankeförståelse, och jag blir mörkrädd över att man inte lär ut detta i skolan, som KRAV, i HÖGSTADIET. Inte som tilläggsval i gymnasiet.....
Så om du stannar en person på gatan och slår denne sönder och samman, då har du inte brutit mot dennes eget intresse alls?

Du är uppenbart en obildad idiot som älskar att Tro att du visste både sanningen och vad andra försöker säga.
Den här diskussionen leder ingen vart om du inte erkänner och accepterar detta faktum.
Självklart är du skräckslagen med din attityd!
Läs lite filosofi själv kanske?
Det finns betydligt smartare människor än du själv som redan besvarat dina frågor och förklarat vad jag har menat.
Existentialism brukar ingå ytligt redan i en A-kurs filosofi.. börja där?

Hur tror du själv att det första som existerade skapades? Vad utgick det ifrån?

För alla som inte är totala idioter är det ganska logiskt att det första som existerade uppkom genom relationen/faktorn mellan just ingenting och ingenting sig självt.
0^0=1
0/0=1
Senast redigerad av tim-price 2019-02-26 kl. 11:20.
Citera
2019-02-26, 12:12
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Du är väl inte en total idiot va?

Försök lägg av med bajsgrävandet, du kommer inte hitta något guld däri ändå..

Om du vill diskutera, kryp ur ditt eget arsel först.

Ok, då försöker vi igen, utan din skitkastning den här gången förhoppningsvis.
Vad ska man basera en definition av Gud på (om inte vad andra berättar för en?)

Baserat på ditt inlägg:
Citat:
Om du bara baserar dina uppfattningar på vad andra säger åt dig som ett annat flockdjur kommer du ALDRIG att uppfatta någon sann definition av Gud, det är ett som är Säkert

Jag är faktiskt intresserad. Utöver hörsägen, vad kan man basera en definition av Gud på?
Citera
2019-02-26, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Vad ska man basera en definition av Gud på (om inte vad andra berättar för en?)
jag förstår inte varför man diskuterar religion om man inte ens förstår att Gudstroende tror att det dom tror på kommer ifrån Gud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in