Citat:
Ursprungligen postat av
Veldes
”Jag klev in på resebyrån strax före 15:00, jag är alltid noga med att passa tiden, och den första jag träffar när jag öppnar dörren är Bengt Herke….Vi hejade, kramade om varandra och frågade kort hur det var och att vi skulle höras. Jag minns speciellt den här gången eftersom det var enda gången som Bengt var på resebyrån”.
...och när Bengt gick förbi så tittade jag precis ner på klockan som visade prick 15:00, jag la extra märke till Bengt för han hade en röd halsduk på sig det var därför jag just kommer ihåg tiden 3 maj prick kl 15:00 så väl...
Låter precis som en engelsk deckare
Jag tror ingen är så pass naiv att man inte har klart för sig med tanke på säkerheten att man har koll på vem som vistas i vissa lokaler. Man vet alltså att Bengt Herke ljuger och var med på mötet, vilket man också har sagt till tidningen. Trots det så trycker man Bengt Herkes och Helen Schoultz lögner.
Bengt Herke blev utesluten ur partiet, efter att ha fuskat med kvitton och protokoll. Det är ju märkligt att det är just det som Bengt blir utesluten för som Bengt Herke själv anklagar andra för.
Det som nu är tydligt är att det är inte bara Bengt Herke som ljuger ihop historier utan även hans andra hälft Helen Schoultz är med på smutskastningen.
Helen Schoultz är anställd av Sverigedemokraterna i landstinget med en lön på 78.500 kr/mån är helt med i smutskastningen mot Sverigedemokraterna bland annat med sina uppdiktade deckaralibin.