2019-02-22, 18:45
Medlem
Vryzass avatar
Dräggparti för socialfall och zigenare.

Guds nåde den svenska befolkningen om dessa kretiner någonsin får något inflytande på svensk statsförvaltning.
Citera
2019-02-23, 11:14
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jPqa9q/uppgifter-protokoll-forfalskades-nar-politiker-anstallde-sig-sjalva

Citat:
Ett beslut om att anställa SD:s starke man Peter Wallmark, hans fru och riksdagsledamoten Henrik Vinges fru i Stockholms Stadshus fattades i strid med partiets stadgar.

Nu bekräftar ett nytt vittne att en av dem som påstås ha deltagit i beslutet befann sig på en helt annan plats.

Stämmer uppgifterna så är protokollet uppdiktat, vilket kostat skattebetalarna miljonbelopp.
Citera
2019-02-23, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veldes
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jPqa9q/uppgifter-protokoll-forfalskades-nar-politiker-anstallde-sig-sjalva

Men enligt protokollet, som Aftonbladet tagit del av, har Herke inte signerat det. SD:s kansli vill inte lämna ut det.

En tidigare anställd på resebyrån Big Travel i Huddinge bekräftar nu att makarna Herke och ett annat par köpt en resa den 3 maj. Frun i det andra paret säger till Aftonbladet:

”Jag klev in på resebyrån strax före 15:00, jag är alltid noga med att passa tiden, och den första jag träffar när jag öppnar dörren är Bengt Herke….Vi hejade, kramade om varandra och frågade kort hur det var och att vi skulle höras. Jag minns speciellt den här gången eftersom det var enda gången som Bengt var på resebyrån”.
Citera
2019-02-23, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veldes

”Jag klev in på resebyrån strax före 15:00, jag är alltid noga med att passa tiden, och den första jag träffar när jag öppnar dörren är Bengt Herke….Vi hejade, kramade om varandra och frågade kort hur det var och att vi skulle höras. Jag minns speciellt den här gången eftersom det var enda gången som Bengt var på resebyrån”.

...och när Bengt gick förbi så tittade jag precis ner på klockan som visade prick 15:00, jag la extra märke till Bengt för han hade en röd halsduk på sig det var därför jag just kommer ihåg tiden 3 maj prick kl 15:00 så väl...

Låter precis som en engelsk deckare

Jag tror ingen är så pass naiv att man inte har klart för sig med tanke på säkerheten att man har koll på vem som vistas i vissa lokaler. Man vet alltså att Bengt Herke ljuger och var med på mötet, vilket man också har sagt till tidningen. Trots det så trycker man Bengt Herkes och Helen Schoultz lögner.

Bengt Herke blev utesluten ur partiet, efter att ha fuskat med kvitton och protokoll. Det är ju märkligt att det är just det som Bengt blir utesluten för som Bengt Herke själv anklagar andra för.

Det som nu är tydligt är att det är inte bara Bengt Herke som ljuger ihop historier utan även hans andra hälft Helen Schoultz är med på smutskastningen.

Helen Schoultz är anställd av Sverigedemokraterna i landstinget med en lön på 78.500 kr/mån är helt med i smutskastningen mot Sverigedemokraterna bland annat med sina uppdiktade deckaralibin.
Senast redigerad av NokoBoko 2019-02-23 kl. 12:20.
Citera
2019-02-23, 13:22
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusandme
Alla ni som hoppades på att herr Wallmark ska avgå får sluta med det. Snarare att det blir rediga medlemmar som utesluts. Tack vare detta kommer SD här i stan att splittras ännu mer. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WLVjqQ/kritiserade-sd-ledningen-riskerar-uteslutas-ur-partiet

Helt idiotiskt det SD håller på med.
Citera
2019-02-23, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NokoBoko
...och när Bengt gick förbi så tittade jag precis ner på klockan som visade prick 15:00, jag la extra märke till Bengt för han hade en röd halsduk på sig det var därför jag just kommer ihåg tiden 3 maj prick kl 15:00 så väl...

Låter precis som en engelsk deckare

Jag tror ingen är så pass naiv att man inte har klart för sig med tanke på säkerheten att man har koll på vem som vistas i vissa lokaler. Man vet alltså att Bengt Herke ljuger och var med på mötet, vilket man också har sagt till tidningen. Trots det så trycker man Bengt Herkes och Helen Schoultz lögner.

Bengt Herke blev utesluten ur partiet, efter att ha fuskat med kvitton och protokoll. Det är ju märkligt att det är just det som Bengt blir utesluten för som Bengt Herke själv anklagar andra för.

Det som nu är tydligt är att det är inte bara Bengt Herke som ljuger ihop historier utan även hans andra hälft Helen Schoultz är med på smutskastningen.

Helen Schoultz är anställd av Sverigedemokraterna i landstinget med en lön på 78.500 kr/mån är helt med i smutskastningen mot Sverigedemokraterna bland annat med sina uppdiktade deckaralibin.

Nej, men om man har avtalad mötestid med en tj-man på resebyrån klockan 15 kommer man absolut ihåg vilken tid det var. Vad är det för svammel om säkerheten? Förfalskarna påstår att de haft mötet på kansliet på Slussen och Herke var inte där när mötet öppnades kl. 15 för då var han i Huddinge. Detta är bekräftat av resebyrån och en annan person som inte är Helen Scholtz. Herke är inte utesluten, utan har lämnat SD i avsky för Wallmarks och co bedrägerier. Herke har inte fuskat med kvitton och protokoll. Det är Wallmarks som gjort det. Helen har inte 78.500 kr i månaden utan 40.000 som pol.sek och hon jobbar faktiskt till skillnad från t ex Christina Wallmark som bara hämtade ut lön på 50.000/mån utan att jobba. Nu blir det fängelse för Wallmark, Westmont, L Vinge och Tireland i minst sex månader för grovt bedrägeri. Bevisen är 100% vattentäta.
Citera
2019-02-24, 13:26
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusandme
Alla ni som hoppades på att herr Wallmark ska avgå får sluta med det. Snarare att det blir rediga medlemmar som utesluts. Tack vare detta kommer SD här i stan att splittras ännu mer. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WLVjqQ/kritiserade-sd-ledningen-riskerar-uteslutas-ur-partiet

Det är klart att partistyrelsen håller det kriminella paret Wallmark om ryggen. Vad är det för människor som röstar på detta parti?

Vad har Wallmark för hållhakar på Jimmy? Något osar inget vidare i den här skandalen.
Citera
2019-02-25, 18:16
Medlem
Polisen har en pågående utredning mot Peter Wallmark och kommunfullmäktigegruppen.

Om man läser det som sägs i Aftonbladet idag så är det nog ganska så klart att iallafall Polisen anser det vara frågan om bedrägeri.

Kan inte tänka mig att Polisens förundersökningsledare skulle komma med sådana uttalanden om det inte fanns bäring för det.

Det totala belopppet de har tillskansat sig överstiger fem basbelopp och klassas då som grovt bedrägeri. Minimistraffet är fängelse.

Tror att Peter, Linnéa, Martin och Johan bör börja förbereda sig på att få krypa in.

Deras politiska karriärer är så gott som slut.

SD bör omedelbart sätta dom på time-out tills utredningen är klar.

Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ngq1BB/efter-aftonbladets-granskning--sd-stockholm-kan-utredas-for-bedrageri
Citera
2019-02-25, 19:37
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envik
Polisen har en pågående utredning mot Peter Wallmark och kommunfullmäktigegruppen.

Om man läser det som sägs i Aftonbladet idag så är det nog ganska så klart att iallafall Polisen anser det vara frågan om bedrägeri.

Kan inte tänka mig att Polisens förundersökningsledare skulle komma med sådana uttalanden om det inte fanns bäring för det.

Det totala belopppet de har tillskansat sig överstiger fem basbelopp och klassas då som grovt bedrägeri. Minimistraffet är fängelse.

Tror att Peter, Linnéa, Martin och Johan bör börja förbereda sig på att få krypa in.

Deras politiska karriärer är så gott som slut.

SD bör omedelbart sätta dom på time-out tills utredningen är klar.

https://www.expressen.se/nyheter/sd-stockholm-utreds-av-polis-/
Citat:
Polisen i Stockholm utreder SD:s kommunfullmäktigegrupp i Stockholm. Misstanken gällde först osant intygande i ett protokoll, men Aftonbladet skriver att polisen nu utreder om det kan röra sig om grövre brottslighet.

–Jag är inne på att det kan vara någon form av bedrägeri, om det finns någon vinning i det här, eftersom de får fortsatta anställningar oriktigt. Ärendet kommer att läggas på en handläggare inom kort. Det finns säkert alla möjligheter att leda i bevis att det inte varit så som det har sagts i protokollet, säger Lennart Olingdahl på Södermalmspolisen till Aftonbladet.

Oavsett om brott är begånget eller ej, det är fan i mig hårresande att en polis uttalar sig likt Olingdahl INNAN en polisutredning har satt igång.
Citera
2019-02-26, 10:22
Medlem
Kalopsbitars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Den påstådda "bussen" YUU041 verkar vara en VW Crossover från 2017/2018. Varför använder SD en familjecrossover som buss? Verkar inte det dumt?

Lär er ta reda på fakta på ett korrekt sätt.
Fakta om: Volkswagen Transporter 2.0 TDI DSG Sekventiell, 150hk, 2018

Transportstyrelsen: https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb/UppgifterAnnatFordon

Car.info: https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/YUU041
Citera
2019-02-26, 10:24
Medlem
Kalopsbitars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Men herregud! På biluppgifter kan vi tydligt se att bilen är en "Crossover"
"Wolkswagen
En blå crossover av årsmodell 2018 som är i trafik. Växellådan är automatisk och motorn är på 150hk och drivs med diesel. Vid blandad körning drar den 5.9 liter/100km."

På Wiki framgår att en Crossover inte är en buss:
"Crossover (automobile)
Crossover, or crossover SUV, are terms predominantly used in the United States for vehicles with sport utility vehicle (SUV) styling features that are based on passenger car platforms and are only intended for light off-road use. Models which are classified as crossovers in the United States are classified as SUVs in other countries."
Således är bilen ingen buss utan en SUV.

Topic är att Peter Wallmark använder bilen privat. Att det inte skulle gå att hitta p-platser i garaget i Katarinaberget ett stenkast från SDs kontor är så klart skitsnack. Katarinaberget är en av de absolut största p-garagen i innerstan.

Tydligen kostar bilen 12.000 i månaden och Peter är för snål att betala förmånsvärde. Skattefiffel således.

Att en så olämplig människa får sitta kvar i Stadshuset är en skandal.

Lär er ta reda på fakta på ett korrekt sätt.
Fakta om: Volkswagen Transporter 2.0 TDI DSG Sekventiell, 150hk, 2018

Transportstyrelsen: https://fu-regnr.transportstyrelsen....terAnnatFordon

Car.info: https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/YUU041
Citera
2019-02-26, 10:33
Medlem
Kalopsbitars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruina.Imperi
Hur kan riks godkänna att Christina är kassör?

Det är Distriktsstyrelsen som beslutar och ej riks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in