2019-02-25, 23:06
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim-price
Människor så som andra djur verkar så usla och ynka att de använder våld mot världen och medkräk för att tillfredsställa sina maktbegär. En evig spiral!
Först blir vi rädda, och för att återställa så blir vi skräckslagna och våldsbenägna. Livet är obegripligt, omöjligt att acceptera
Självföräderiet verkar oåterkalleligt?
En våldsspiral, ja - det är jag helt med på, att det är människans svaghet att inte kunna behärska sina känslor och känslosvall utan låter känslorna förtränga förnuftet och fredsälskandet.

Vare sig det tror på övernaturlig kraft, eller ej.

Mänsklig plåga, som vissa buddhister sätter fingret på - att lära sig att kunna "stilla sig" , till stillhetens konst och inte bara medryckas till euforisk glorifiering (förhärligande, upp som sol ned som pannkakor) , eller andra utopiska höjder som blir verklighetsfrånvänt till slut.
Citera
2019-02-25, 23:11
Medlem
tim-prices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
En våldsspiral, ja - det är jag helt med på, att det är människans svaghet att inte kunna behärska sina känslor och känslosvall utan låter känslorna förtränga förnuftet och fredsälskandet.

Vare sig det tror på övernaturlig kraft, eller ej.

Mänsklig plåga, som vissa buddhister sätter fingret på - att lära sig att kunna "stilla sig" , till stillhetens konst och inte bara medryckas till euforisk glorifiering (förhärligande, upp som sol ned som pannkakor) , eller andra utopiska höjder som blir verklighetsfrånvänt till slut.
Tycker du inte själv att Verkligheten är ett bevis på att Den är Medveten?

Det kan ju kanske försöka föreställas även av våra små usla men ändock ynka intelligenta centralnervsystem?

Dessutom är det bara oförstånd att kalla Gud onaturlig.
Naturen Är Naturlig -därav ordet- Däremot Vet vi Inte Vad Naturligt är!
Senast redigerad av tim-price 2019-02-25 kl. 23:23.
Citera
2019-02-25, 23:19
Medlem
Honey.B.Blues avatar
[quote=demotrams|66859501]
Citat:
Idiot Jag har gett dig bevis men du med din ruttna hjärna förstår inte vad bevis är.
Man studsar verkligen till av ditt sätt att kommunicera.

Direkt anmärkningsvärt att initiera med "idiot" , inte alls ok i min bok.

Citat:
Jo jag kan sammanfatta allt för dig i en enda mening men fortfarande kommer du inte att förstå.
Det kan du inte alls. Du går fortfarande med napp och snuttefilt och säger idiot åt folk, då är man inte vuxen ämnet!

Citat:
Du går ju på bidrag för att klara dig, har säkert förmyndare och du ska prata om bevis och vetenskap, när jag har undervisat i metodologi, epistemologi och ontologi. Jag ser tydligt att du har noll koll på vetenskap och bevis och du kan INTE ha fullständiga gymnasiebetyg.
Helt OffTopic. Du är ju 100% personfixerad och totally lost in topic. Denna stil, återses definitivt inte i miljö där bildning pågår, du bara slåss och vill ha blod!

Du kan ju inte samtala och hålla dig på banan ens. Vacklar och ligger du nu blödande i diket av att se att din livsuppfattning inte riktigt håller, förväntade du dig Allahu Akhbar min broder som svar?
Citat:

Här kommer sammanfattningen: Naturen beter sig rationellt och förutbestämt. För att bete sig så är en mind nödvändigt som planerar och ser till att det gör just det, nämligen beter sig rationellt.
Naturen har inte beteende som är analogt med vad man annars menar med beteende, så inte heller gudskonceptet som är endast en avspegling av mänskliga tankar och utifrån människors vilja blivit oral projektionsyta, och mental också.

Detta gör inte de andra djuren som är nöjda och tar seden dit de kommer, dvs nyttjar vad som nyttjas kan och sticker ifrån där det är ogynnsamt, minimal logik men fortfarande en instinktiv logik som överträffar religiös fanatism.

Citat:
Detta är ett perfekt sätt att uppehålla en idiot som du.
Srringent

Citat:
Du har lagt 17 min på att besvara mina inkägg och producerat bara skit. haha 17 min. Jag hinner äta frukost, duscha, byta om och komma fram till jobbet på 17 min med t-banan och du har procerat endast skit. Du skickade ditt första inlägg 9.41, och ditt senaste 9.58. Nu ta en titt på hur lång tid jag lade på de inläggen som tog dig 17 min förmodligen längre eftersom ditt försra inälägg måste ha tagit några minuter att skriva. Idiot! Du kräver din egen grav, fyller den med eld och är stolt över det plus att du är beredd att förvalta din tid på det. Var snäll och se hur lång tid det tog för mig att sända mina inlägg som du citerade. IDIOT! haha
Du är lost.
Citera
2019-02-25, 23:25
Medlem
tim-prices avatar
[quote=Honey.B.Blue|66859624]
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Man studsar verkligen till av ditt sätt att kommunicera.

Direkt anmärkningsvärt att initiera med "idiot" , inte alls ok i min bok.

Det kan du inte alls. Du går fortfarande med napp och snuttefilt och säger idiot åt folk, då är man inte vuxen ämnet!

Helt OffTopic. Du är ju 100% personfixerad och totally lost in topic. Denna stil, återses definitivt inte i miljö där bildning pågår, du bara slåss och vill ha blod!

Du kan ju inte samtala och hålla dig på banan ens. Vacklar och ligger du nu blödande i diket av att se att din livsuppfattning inte riktigt håller, förväntade du dig Allahu Akhbar min broder som svar?
Naturen har inte beteende som är analogt med vad man annars menar med beteende, så inte heller gudskonceptet som är endast en avspegling av mänskliga tankar och utifrån människors vilja blivit oral projektionsyta, och mental också.

Detta gör inte de andra djuren som är nöjda och tar seden dit de kommer, dvs nyttjar vad som nyttjas kan och sticker ifrån där det är ogynnsamt, minimal logik men fortfarande en instinktiv logik som överträffar religiös fanatism.

Srringent

Du är lost.
Men du medger att Naturen faktiskt har Beteende?

Var snälla håll er bajskastning annorstädes.
Man borde låta människor tycka och tro vad de vill. Man kan bara försöka argumentera för sin egen uppfattning då man omöjligt kan förstå deras
Senast redigerad av tim-price 2019-02-25 kl. 23:31.
Citera
2019-02-25, 23:30
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Tycker du inte själv att Verkligheten är ett bevis på att Den är Medveten?

Det kan ju kanske försöka föreställas även av våra små usla men ändock ynka intelligenta centralnervsystem?

Dessutom är det bara oförstånd att kalla Gud onaturlig.
Naturen Är Naturlig -därav ordet- Däremot Vet vi Inte Vad Naturligt är!
Verkligheten består av så många beståndsdelar att jag inte riktigt kan säga "den" om livsrummet vi befinner oss i, det är lite för stort att jag begränsar det till att vara "den".

"Den" hänvisar inte till något, och hänvisas till något, t.ex stjärnorna, havet , jorden, elden eller människan, naturen jorden, så finns fortf. så mycket pågående evolutionär aktivitet att det är rörliga element och allt rä föränderligt, man behöver tålamot och lite saktmod med sig.. innan man försöker sig på att pricka in något.

Dessutom ska man nog tillägna sig bra mycket större kunskaper i respektive område innan man uttalar sig bestämt. ARkeologi t.ex , räcker inte att bara känna till litegrand, dem som förkovrar sig inser med tiden att ämnena växer och ständigt lyfter nya frågor.. sså lite respekt krävs.

Att t.ex bli förälder och se nytt liv födas, är enligt de flesta en slags mirakulös känsla och skeende.. tänk om man kunde stanna kvar i den respekten litegrand, och inte bara glömma och köra på som tåget.. men innan ungarna hunnit bli en månad, är konflikterna igång igen som om ingenting absolut ingen anständighet eller ärbarhet alls skett.

Så våldsspiralerna och inneboende aggressioner och maktsökandet, är ganska dominant ändå... men finns bättre tänkande system, vi har än så länge fred, om man vill.. så kan man!!! (min devis som jag inte släpper i första taget)
Citera
2019-02-25, 23:33
Medlem
tim-prices avatar
Citat:
Verkligheten består av så många beståndsdelar att jag inte riktigt kan säga "den" om livsrummet vi befinner oss i, det är lite för stort att jag begränsar det till att vara "den".

"Den" hänvisar inte till något, och hänvisas till något, t.ex stjärnorna, havet , jorden, elden eller människan, naturen jorden, så finns fortf. så mycket pågående evolutionär aktivitet att det är rörliga element och allt rä föränderligt, man behöver tålamot och lite saktmod med sig.. innan man försöker sig på att pricka in något.

Dessutom ska man nog tillägna sig bra mycket större kunskaper i respektive område innan man uttalar sig bestämt. ARkeologi t.ex , räcker inte att bara känna till litegrand, dem som förkovrar sig inser med tiden att ämnena växer och ständigt lyfter nya frågor.. sså lite respekt krävs.

Att t.ex bli förälder och se nytt liv födas, är enligt de flesta en slags mirakulös känsla och skeende.. tänk om man kunde stanna kvar i den respekten litegrand, och inte bara glömma och köra på som tåget.. men innan ungarna hunnit bli en månad, är konflikterna igång igen som om ingenting absolut ingen anständighet eller ärbarhet alls skett.

Så våldsspiralerna och inneboende aggressioner och maktsökandet, är ganska dominant ändå... men finns bättre tänkande system, vi har än så länge fred, om man vill.. så kan man!!! (min devis som jag inte släpper i första taget)
Så bara för att du inte förstår begripa Faktumet så vill du ogiltigförklara all argumentation?

Uppenbart djuriskt beteende
Senast redigerad av tim-price 2019-02-25 kl. 23:35.
Citera
2019-02-25, 23:36
Medlem
Honey.B.Blues avatar
tim-price : naturligt är att uppbinga minimum av medkänsla, det brister med den förmåghan i alltför många - en slags obalans, det finns många.. men inte tillräckligt många som väcker upp medkänslan sombör stå i intakt förbindelse med intellektet/förnuftstänket och framförhållning, se det lite från ovan, inte bara jag jag jag, vi vi vi , ni är så vi är så-köret.
vi-dom-harangerna.

Men det går, men krävs oerhörda ansatser och ansatserna påstås... kosta pengar, så är man tbx på ruta ett i försvarsmekanismerna, människan är en jävla egotrippad lipsill när det kommer till kritan, ser så långt näsan räcker sedan bryter den ihop och bölar igen, och växlar med krigande gråt och klagosång.

i det stora hela alltså, men internt här i Sverige.. ses än så länge mer sansade beteenden, för vi har ett system som är rätt så bra och har vår antidot , som inte brustit ännu, dvs en common sense som tycks hålla rätt bra, och ses som mkt attraktiv för andra människofolk, vad de iaf bevisat, att de gärna bryter både nacke ben och armar, för att få avnjuta den berömda common sensen.

Där religionen rotar sig med tunga fjät, ses helt annat, sorg och bedrövelse i ansiktet på folk, de vill får eller kan inte njuta.. så tja, frågan är också politisk, inte enbart ekonomisk eller existentiell eller filosofisk, filosofi mättar ingen mage. (religionsfilosofi.. för där relaterar man till den store svävaren i det blå, långt utanför hjärnbarken)
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2019-02-25 kl. 23:41.
Citera
2019-02-25, 23:42
Medlem
Citat:

Här kommer sammanfattningen: Naturen beter sig rationellt och förutbestämt. För att bete sig så är en mind nödvändigt som planerar och ser till att det gör just det, nämligen beter sig rationellt.
Och vilka belägg har du för detta påståendet?
”Naturen är så vacker och komplex, därför finns Gud” har vi hört oändligt många varianter på nu av troende personer. Men detta är fortfarande bara ett påstående, inte ett bevis.
Citera
2019-02-25, 23:43
Medlem
tim-prices avatar
Citat:
tim-price : naturligt är att uppbinga minimum av medkänsla, det brister med den förmåghan i alltför många - en slags obalans, det finns många.. men inte tillräckligt många som väcker upp medkänslan sombör stå i intakt förbindelse med intellektet/förnuftstänket och framförhållning, se det lite från ovan, inte bara jag jag jag, vi vi vi , ni är så vi är så-köret.
vi-dom-harangerna.

Men det går, men krävs oerhörda ansatser och ansatserna påstås... kosta pengar, så är man tbx på ruta ett i försvarsmekanismerna, människan är en jävla egotrippad lipsill när det kommer till kritan, ser så långt näsan räcker sedan bryter den ihop och bölar igen, och växlar med krigande gråt och klagosång.

i det stora hela alltså, men internt här i Sverige.. ses än så länge mer sansade beteenden, för vi har ett system som är rätt så bra och har vår antidot , som inte brustit ännu, dvs en common sense som tycks hålla rätt bra, och ses som mkt attraktiv för andra människofolk, vad de iaf bevisat, att de gärna bryter både nacke ben och armar, för att få avnjuta den berömda common sensen.

Där religionen rotar sig med tunga fjät, ses helt annat, sorg och bedrövelse i ansiktet på folk, de vill får eller kan inte njuta.. så tja, frågan är också politisk, inte enbart ekonomisk eller existentiell eller filosofisk, filosofi mättar ingen mage.
Jag vill inte säga emot dig på någon annan punkt än att Universum eventuellt nödvändigtvis och kanske faktiskt besitter ett Medvetande. För mig är det uppenbart att ”den” i vart fall har Beteende
Min lilla primathjärna brukar roa sig med att försöka föreställa sig något sådant i alla fall..
Jag Tror att Den(ev.det) kanske har Det
Men jag Vet inte ens om jag själv eller någon annan egentligen har det, eller om det är Medvetandet som är Illusion
Senast redigerad av tim-price 2019-02-25 kl. 23:51.
Citera
2019-02-25, 23:47
Medlem
tim-prices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gambler-
Och vilka belägg har du för detta påståendet?
”Naturen är så vacker och komplex, därför finns Gud” har vi hört oändligt många varianter på nu av troende personer. Men detta är fortfarande bara ett påstående, inte ett bevis.
Du kommer aldrig få något Bevis om du inte ändrar din Definition

För att förstå Gud behöver vi simpla djur antagligen förfalska definitionen både av Gud och/eller av Bevis.
Har du en någorlunda sanningsenlig definition av Gud, så har du Bevis överallt.
Har du en någorlunda sanningsenlig definition av Bevis, så har du svårt att belägga Gud
Senast redigerad av tim-price 2019-02-25 kl. 23:54.
Citera
2019-02-25, 23:56
Medlem
Citat:
Idiot Jag har gett dig bevis men du med din ruttna hjärna förstår inte vad bevis är.

Jo jag kan sammanfatta allt för dig i en enda mening men fortfarande kommer du inte att förstå. Du går ju på bidrag för att klara dig, har säkert förmyndare och du ska prata om bevis och vetenskap, när jag har undervisat i metodologi, epistemologi och ontologi. Jag ser tydligt att du har noll koll på vetenskap och bevis och du kan INTE ha fullständiga gymnasiebetyg.

Detta är ett perfekt sätt att uppehålla en idiot som du. Du har lagt 17 min på att besvara mina inkägg och producerat bara skit. haha 17 min. Jag hinner äta frukost, duscha, byta om och komma fram till jobbet på 17 min med t-banan och du har procerat endast skit. Du skickade ditt första inlägg 9.41, och ditt senaste 9.58. Nu ta en titt på hur lång tid jag lade på de inläggen som tog dig 17 min förmodligen längre eftersom ditt försra inälägg måste ha tagit några minuter att skriva. Idiot! Du kräver din egen grav, fyller den med eld och är stolt över det plus att du är beredd att förvalta din tid på det. Var snäll och se hur lång tid det tog för mig att sända mina inlägg som du citerade. IDIOT! haha
Sammanfattningen innehåller ju bara påståenden.
Resten av inlägget är bara personliga ”påhopp”.
När kommer bevisen?
Citera
2019-02-25, 23:58
Medlem
Citat:
Du kommer aldrig få något Bevis om du inte ändrar din Definition

För att förstå Gud behöver vi simpla djur antagligen förfalska definitionen både av Gud och/eller av Bevis.
Har du en någorlunda sanningsenlig definition av Gud, så har du Bevis överallt.
Har du en någorlunda sanningsenlig definition av Bevis, så har du svårt att belägga Gud
Kul när en massa olika gudar håller på och bevisas i tråden. Några av er måste ha fel, då gudarna motsäger varandra. Spännande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in