2019-02-25, 22:07
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Problemet är väl som jag ser det att när flamsapor som Mona Sahlin eller Gudrun Skyman hörs och syns i TVrutan blir det cirkus över det hela. Alltså negativt betingat. Väldigt tråkigt.
Sen är det orättvist att många (iallafall på Flashback) tänker att nu bara för att Mona Sahlin var kass och är kvinna så maler man på tanken att "kvinnor ska inte syssla med politik" och liknande åsikter/ kommentarer. Misslyckas en man vid posten är det inte nån som håller på så.

Jag är tämligen säker på att en kvinnlig statsminister kan vara precis lika kompetent som en manlig. Det är inte rätt kvinnor, det vill säga de vettiga, som söker sig till politiken.
Ebba Busch Thor till exempel är jag rätt säker på hade blivit en god statsminister.
Jag tycker att de flesta politiker är kassa oavsett kön.
Citera
2019-02-25, 22:19
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Jag tycker att de flesta politiker är kassa oavsett kön.

Medhålles. Fast vissa är vassare än andra.
Sen beror det på om vi talar om skicklighet som politiker eller själva politiska agendan.
Tycker ju att Jimmy Åkesson och Ebba BT är skickligast i debatter till exempel. Jimmy är också den som vänder kappan minst efter vinden. Eller jag får ge den till Jonas Sjöstedt också, han står hyfsat stadigt också. Även om hans politik är uppe i det blå.
Citera
2019-02-25, 23:44
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag uppmanar män med vanliga inkomster att skaffa kvinnor från mer traditionella länder

Vilka länder ska män INTE skaffa kvinnor från då?
Citera
2019-02-25, 23:46
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Medhålles. Fast vissa är vassare än andra.
Sen beror det på om vi talar om skicklighet som politiker eller själva politiska agendan.
Tycker ju att Jimmy Åkesson och Ebba BT är skickligast i debatter till exempel. Jimmy är också den som vänder kappan minst efter vinden. Eller jag får ge den till Jonas Sjöstedt också, han står hyfsat stadigt också. Även om hans politik är uppe i det blå.

Jag är glad ändå att det inte blev Lööf som statsminister, trots att Löfvén är lika illa. Men det skulle vara surt om Sveriges första kvinnliga statsminister blev en sådan äcklig häxa som Lööf. Hellre Ebba Busch Thor, eller allra heslt Paula Bieler förstås. Fan vad kul att se feministerna gå i taket om Sveriges första kvinnliga statminister är en Sverigedemokrat!
Citera
2019-02-25, 23:48
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Jag har ingen thaifru. Vad har du fått det ifrån?

Därför att alla ni vita rasblandare som hatar vita kvinnor vill ha thailuder.
Citera
2019-02-25, 23:49
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Till skillnad från ni kvinnor som hugger varandra i ryggen, så vill vi män hjälpa varandra. Jag ser hur mina bröder förtrycks i Sverige

Ja, tänk på alla stackars muslimblattar som sitter inne för våldtäkt.
Citera
2019-02-26, 04:56
Medlem
MrsVanity1s avatar
Är det så svårt att hitta en vettig kvinna /tjej med Sd värderingar eller åtminstone ej feminist i Sverige?Visst feministerna hörs ju tyvärr mest och gapar osv men ändå.

Är genuint intresserad av svar.Är för övrigt själv Sd are och tjej.
Citera
2019-02-26, 17:35
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Ja, tänk på alla stackars muslimblattar som sitter inne för våldtäkt.

Du är ingen riktig SD. Du lajvar och trollar i syfte att dra skit över konservativa. SD hade slängt ut dig för länge sedan.
Citera
2019-02-26, 17:40
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Du är ingen riktig SD. Du lajvar och trollar i syfte att dra skit över konservativa. SD hade slängt ut dig för länge sedan.

Tvärtom, Sverigedemokraterna vill inte ha splittring mellan män och kvinnor, det är något som feministäcklena och såna som du håller på med.
Citera
2019-02-26, 17:42
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Tvärtom, Sverigedemokraterna vill inte ha splittring mellan män och kvinnor, det är något som feministäcklena och såna som du håller på med.

Sverigedemokraterna befattar sig inte med folk som använder din vokabulär. Hur känns det att vara persona non grata i "ditt eget" parti? Hela ditt nick känns fejk.
Citera
2019-02-26, 17:45
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Är det så svårt att hitta en vettig kvinna /tjej med Sd värderingar eller åtminstone ej feminist i Sverige?Visst feministerna hörs ju tyvärr mest och gapar osv men ändå.

Alla svenska män i SD jag känner till är ihop med svenska kvinnor.
Citera
2019-02-26, 17:49
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1

Det överdrivs från många håll här tror jag. Jag är med dig, eller iallafall inte feminist och till viss del konservativa drag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in