Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Om att allting är kvinnors fel. Jag ser att människor i ett samhälle tillsammans har ett ansvar och att skylla ifrån sig är både kontraproduktivt och ansvarslöst. Det vet du redan eftersom jag sagt detta rätt många gånger, och varje gång fortsätter du hävda att JO det är enbart kvinnors fel. Män har varit tafatta jönsar som inte kunnat säga varken bu eller bä.
Män har enorma egon, och det är oerhört viktigt att de inte raseras. Det vet du väl själv.
Fan så bitter du är.
Bitter? Nja, snarare cynisk av att ha insett den bistra verkligheten. Bitter blir man först när man ger upp. Jag tror fortfarande på förändring, och trenden vi ser i Europa just nu är mycket lovande.
Lite lustigt att du i första stycket anklagar mig för att generalisera om kvinnor, när du gör precis just detta i andra stycket gällande män.
För att sedan nyansera diskussionen en aning, så anser jag inte att allt är kvinnors fel. Det finns män som bidragit till samhällsförstörelsen också. Det finns män jag föraktar lika mycket som feminister. Däremot är det en sådan klar överrepresentation av kvinnonamn som förekommer i samband med nedmonteringen av vår nation, att jag helt enkelt inte kan bortse från det.
Nyligen var det exempelvis ett uppror i media som ville avskaffa demokratin för klimatet. 99 % av de som undertecknade var just kvinnor. Det var 99 % kvinnor som stod på Malmö station i augusti 2015 under den värsta flyktinginvasionen och välkomnade dessa unga virila män med senaste Iphones. Jag är ledsen, men svenska kvinnor har förbrukat sitt förtroendekapital