2019-02-25, 13:36
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
När hon reste ner för ansluta sig till IS skillde hon sig från Sverige.

Det är en skilsmässa som aldrig kan återgå.

Meh. Hon ångrar ju sig liksom och vill ju att hon och barnen får en trygghet. Hon kanske inte visste hur det var i Syrien? Hon vill ju även att hon och hennes man ska få terapi, är inte det rimligt? Hon är ju svensk liksom, precis som barnen. Låt dom få komma tillbaka så barnen får gå i skola. Dom förtjänar faktiskt en andra chans.
2019-02-25, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Brinnande hat var också drivkraften bakom IS. Du sänker dej till deras nivå.

Om jag slaktar din familj framför dina ögon utgår jag från att du lugnt studerar och ej gör mig illa.
Något annat vore ju att sänka dig till min nivå...
2019-02-25, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Du bajsar och spyr. Jag jämför.

Du kommer med noll relevant skit, bara sånt man hör från vänsterhåll. Vad är grejen? Vill du ha hit ISIS terrorister? Skulle det vara mysigt? De kanske kan få lägra din fru och dina barn också?

Satt du och hoppades på att kalifatet skulle vinna?
2019-02-25, 13:47
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Meh. Hon ångrar ju sig liksom och vill ju att hon och barnen får en trygghet. Hon kanske inte visste hur det var i Syrien? Hon vill ju även att hon och hennes man ska få terapi, är inte det rimligt? Hon är ju svensk liksom, precis som barnen. Låt dom få komma tillbaka så barnen får gå i skola. Dom förtjänar faktiskt en andra chans.

Jag misstänker att du trollar men svarar seriöst ändå.
Det går inte att missa vad IS gjorde eller stod för. Det normala är att man försöker dölja krigsbrott, IS skröt om sina och använde det i sin rekrytering.
De lovade sina rekryter "fruar" (sexslavar som de våldtog) och postade videor med avrättningar av civila.
2019-02-25, 13:55
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Jag misstänker att du trollar men svarar seriöst ändå.
Det går inte att missa vad IS gjorde eller stod för. Det normala är att man försöker dölja krigsbrott, IS skröt om sina och använde det i sin rekrytering.
De lovade sina rekryter "fruar" (sexslavar som de våldtog) och postade videor med avrättningar av civila.

Ah men dom är ju liksom svenskar som återvänder och då får samhället ta sitt ansvar att hjälpa återvändarna tillbaka in i samhället ju. Sen måste ju det finnas bevis på brott. Är man inte oskyldig tills man är dömd typ? Det får samhället ta tag i när dom återvänder ju. Barnen och föräldrar måste få en ny chans.
2019-02-25, 13:55
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:

Är det inte en viss gräns man drar där ens ”vilja” att göra något inte får ske?

Mördar du någon så är du ganska ovälkommen i samhället igen. Men man vet att personen kanske hade ett agg mot en viss person eller var i sådan disträ att personen dräpte någon.

Men här har de ju gått med i en del av den religiösa slutpunkten i deras ideologi. Att Islam SKA sprida sig över världen, detta med hatet mot väst, har fått dem att åka ned till en rörelse som har varit tydliga med att genom våld sprida Islam.

Det är mycket lätt att se människors riktiga åsikt och inställning när de känner sig trygga att utleva dem, som när ISIS var på media och spred bilder av propaganda där man gav bilden av att vara ostoppbara. Då känns det som att man inte har något att förlora.

Nu när det fallit, otryggheten kommer tbx, och man behöver göra ny kostnadskalkyl för ens framtid. Så börjar man dra i trådar för att förskanska sig någon sort trygghet. Då börjar man moralisera att VI här antingen bör ha sympati för att man ”bara ville men inte förstod” eller att vi har en rättstat och inte ”får” ignorera dem.

För mig är det höjden på sociopati att tro andra människor är så trångsynta och naiva.

Dagen man lämnade för ISIS drömde de säkert om att en dag komma tillbaks till Sverige med kalifatet.

De gav upp sin rätt att någonsin ha ett hem i detta land när de gick med en rörelse som aldrig skulle ha denna sympati för oss här.

De förtjänar inte en chans öht. Detta är ingen liten sak de gjort. Det är seriöst verkligt jävligt allvarligt. Och de ska vara tydligt för ALLA i Sverige som tror att man kan bete sig så och ändå bli gullad med, inte finns på kartan.
2019-02-25, 14:04
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ah men dom är ju liksom svenskar som återvänder och då får samhället ta sitt ansvar att hjälpa återvändarna tillbaka in i samhället ju. Sen måste ju det finnas bevis på brott. Är man inte oskyldig tills man är dömd typ? Det får samhället ta tag i när dom återvänder ju. Barnen och föräldrar måste få en ny chans.

Men jag råkade mörda nån typ, jag vill inte sitta i fängelse jag vill ha terapi och hjälp iställe. Jag råkade våldta nån typ visste inte vad våldtäkt va förens jag gjorde det. Nu vill jag ha terapi och en lägenhet som skattebetalarna ska stå för. Låter det rimligt tycker du?
2019-02-25, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Men jag råkade mörda nån typ, jag vill inte sitta i fängelse jag vill ha terapi och hjälp iställe. Jag råkade våldta nån typ visste inte vad våldtäkt va förens jag gjorde det. Nu vill jag ha terapi och en lägenhet som skattebetalarna ska stå för. Låter det rimligt tycker du?
Vad vare du våldtog? En man eller kvinna och gick det för dig?
2019-02-25, 14:34
Avslutad
Dom ska FAN INTE TILLBAKA HIT under några som helst omständigheter, dom har förbrukat all sin jävla rätt att vistas i Europa. Dock så förstod jag från första början, när deras skit skulle rasa så skulle Sverige ta tillbaks dom med öppen famn, för det är ju så synd om dom. ALLT för att inte bli kallade rasister. Dock så sa ju Steffe att vi inte skulle ta tillbaka dom - frågan är bara hur hög sanningshalten är i hans skitsnack, hoppas han håller sig till det.

Blir fan förbannad över detta, och AB:s jävla snyftartikel alltså, vafan gör dom ens en diskussion om detta? - vi är inte skyldiga dom ett jävla piss, dom kan ruttna i helvetet där nere.
Senast redigerad av Tryggve52 2019-02-25 kl. 14:39.
2019-02-25, 14:36
Medlem
antoneriks avatar
Varför är den här diskussionen aktuell nu? 150 IS-krigare har redan återvänt. I princip ingen kommer att kunna dömas för terroristbrott. Vi kan inte retroaktivt skapa hårdare lagar för deltagande i terroristsekter. Dom svenska medborgare som tar sig in i landet har inget att frukta. Alla vittnen har blivit mördade.

Regeringen hade nog hoppats att Syrien och Irak skulle lösa problemet direkt på plats genom att likvidera IS- krigarna. Reinfeldt vägrade på sin tid att stifta några lagar som kränker muslimer.
2019-02-25, 14:39
Medlem
apanola IIs avatar
Låt Lisa och hennes avkomma stanna där de är, bättre att hon hjälper till med återuppbyggnaden av Syrien efter allt elände som hon, hennes man och alla andra hjärndöda muslimskallar ställt till med där.

men tyvärr fruktar jag det värsta och det är att Lisa & co kommer att dyka upp i Sverige, där väntar lägenhet, jobb, terapi, bidrag och på sikt en bok. Så den sedvanliga gråta-ut-tv soffan medan vänsterpacket kommer i byxorna av pur förtjusning.
2019-02-25, 14:58
Medlem
Citat:
Jag läste precis en artikel om en 10 årig gravid flicka som varit sexslav hos IS männen, såld gång på gång, ena mannen hade henne 3 dagar innan hon såldes vidare, de tror hon blivit våldtagen av över 100 män, det stod även att hon levde som slav och fick städa hos en familj från 4 års ålder, hon blev slagen av både kvinnorna och deras barn, dessa IS barn och IS kvinnor slår barn de har som slavar, hon har ärr efter slagen, dessa IS personer som tycker det är okej att barn blir våldtagna och är sexslavar hos IS männen, dessa som själva slår och har ihjäl, för även IS barnen har halshuggit och kvinnorna har mördat, ska de komma hit, de vill ha ihjäl oss otrogna och tortera våra barn till döds och våldta våra flickor, helt utan samvete.

Nej de kan inte tas hit och sättas i våra skolor, däremot kanske man kan bygga upp ett läger/barnhem där, var barnen blir omhändertagna och lever med personal utan sina IS föräldrar.

IS föräldrarna får bo inhägnat tills de dör.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in