2019-02-26, 18:17
Medlem
hrwdtjs avatar
Det finns verkligen mediemänniskor som tycker genuint synd om IS-terrorister.
2019-02-26, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hrwdtj
Det finns verkligen mediemänniskor som tycker genuint synd om IS-terrorister.
Tror detta går att tillskrivas till intelligens. Functional retard=batikäxa, välfärdsvurmare och annat dysfunktionellt pack.

Ps Glömde helt att nämna socialdemokrater och vänsterpartister.
2019-02-26, 18:26
Medlem
Mosbulles avatar
Alla ISIS svin skulle avrättas.
2019-02-26, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdrianaChechik
Men det är ju ren inkompetens att inte förvara dem säkert!? förstår inte varför det skulle vara omöjligt att häkta dem för landsförräderi/terrormisstänkt.

Det är inte så bra att de här skägg gubbarna springer lösa eftersom de rekryterar fler.
Såklart inte, men har dem hellre där nere än i Sverige!
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Den som frivilligt har valt att bo och leva i kalifatet har visat vilken sida man står på, brott eller inte.

Alla vet vad IS har gjort och varför, även Lisa.

Den som frivilligt har livnärt sig på slaktade människors tillgångar kan knappast få gehör för sitt anspråk på att tillhöra den svenska gemenskapen.

Sverige bör göra allt för att försvåra för Lisa och hennes gelikar att åter beträda svensk mark.

Inte förrän IS krossades försöker man ta sig tillbaka till Sverige, det är bevis nog för vilken sida man står på.

När kalaset är slut, när Lisa är utblottade och inte längre kan mata sina barn med slaktade människors tillgångar, då tycker Lisa att svenska skattebetalare ska ta ansvar för henne och hennes barn.

Lisa tyckte uppenbarligen att det är bättre att leva i ett kalifat än i Sverige, så vad har fått henne att tycka att Sverige just nu är rätt plats att bo på?

Det äcklar mig att Lisa har livnärt sig på lemlästning, slaveri och människohandel. Hennes familj har överlevt genom att oskyldiga människor har halshuggits och bestulits på sina tillgångar.

Hur kan någon tycka att hon borde få komma till Sverige och leva på skattebetalarna?

Om Lisa inte kan straffas i en domstol så är det minsta Sverige kan göra för att markera, att inte låta Lisa återvända. Och om hon lyckas återvända ska samhället inte hjälpa henne med något, hon får fixa sin försörjning på egen hand.
Håller helt med dig, men jag förstår inte varför du citerade mig :P Lisa har väl btw inget pass förmodar jag så jag antar att de kommer va omöjligt att få in henne i landet då
2019-02-26, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi-t50
Kan så vara med på deras segertåg när tysken backade så var det i mångt och mycket ett svar på det tysken gjort.

Kommunismen har alltid stått för ondskan, se bara vilka hemska terrordåd dom har utfört här i Sverige.
2019-02-26, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Läs på lite. Waffen SS hävdade att de bara var soldater, men divisioner som Leibstandarte, Das Reich, Prinz Eugen mfl begick åtskilliga krigsförbrytelser. Oradour, Karlovac, Malmedy för att nämna ett fåtal. För att inte tala om SS Dirlewanger som väl knappt gjorde något annat än att slakta civila.

Waffen SS som den 15e och 20e som bestod av inkallade letter och ester var dock relativt beskedliga.

ISIS är dock fullt i klass med SS Dirlewanger, kanske värre, dessutom har de en ideologi som också är en religion och vars troende har ägnat sig åt detta under hela den religionens existens. Studier i England visar att jihadister till skillnad från vänster- och högerextremister i mycket högre grad förblir extremister hela livet ut. Detta är ett mycket gott skäl för att de inte skall få komma till Sverige.

Domstols protokoll på dessa krigsförbrytelse som du påstår att SS har begått?
2019-02-26, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wimbledun
Att konvertera mitt under brinnande högkonjunktur i Sverige och åka ner för att föda upp barn i ett kalifat - finns det ens ord för det?

"Al dente!"
2019-02-26, 20:23
Medlem
Jag köper att det inte alltid är helt okomplicerat dras in i en kult och detsamma vad gäller att ta sig ur den. Jag köper att man kan blunda för de hemska saker som sker inom kulten. Jag köper också att konsekvenser skall vara proportionerligt till personens roll inom kulten och att ett ärligt lämnande skall uppmuntras, oavsett vad konsekvenserna av deltagandet blir.

Vad jag inte helt köper är att lämnandet sker i samband med kultens förfall. Sista utvägen ger inte något större förtroende för ärligt avståndstagande.
2019-02-26, 20:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tykeil
Jag köper att det inte alltid är helt okomplicerat dras in i en kult och detsamma vad gäller att ta sig ur den. Jag köper att man kan blunda för de hemska saker som sker inom kulten. Jag köper också att konsekvenser skall vara proportionerligt till personens roll inom kulten och att ett ärligt lämnande skall uppmuntras, oavsett vad konsekvenserna av deltagandet blir.

Vad jag inte helt köper är att lämnandet sker i samband med kultens förfall. Sista utvägen ger inte något större förtroende för ärligt avståndstagande.

Lisa vill bo i ett sharialand, Sverige är helt fel plats. Hade IS lyckats upprätthålla sitt kalifat hade Lisa fortsatt bott kvar livnärd på slaktade människors tillgångar.

Kalaset tog slut, nu vill Lisa komma tillbaks till bidragsfesten. Hur kan någon tycka att hon är värd det?
2019-02-26, 20:33
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:

Kulten kvarstår. Den heter islam och har 1,3 miljarder förespråkare. Men lokalt har vissa förlorat makten och piper och gnäller nu att de ska "hem" till väst. Vad var det IS sa i en av sina sista flämtningar? Jo, åk nu hem till de västerländer ni har fått uppehållstillstånd i och fortsätt terrorn där.
2019-02-26, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Lisa vill bo i ett sharialand, Sverige är helt fel plats. Hade IS lyckats upprätthålla sitt kalifat hade Lisa fortsatt bott kvar livnärd på slaktade människors tillgångar.

Kalaset tog slut, nu vill Lisa komma tillbaks till bidragsfesten. Hur kan någon tycka att hon är värd det?

Bott kvar hade hon absolut gjort. Lätt när man är omhändertagen, har ett liv med familj och inte själv behöver stå för våldet. Exakt vad hon förtjänar kan jag inte direkt säga. Man bör kunna neka återresa av rent pragmatiska skäl.
2019-02-26, 20:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Bott kvar hade hon absolut gjort. Lätt när man är omhändertagen, har ett liv med familj och inte själv behöver stå för våldet. Exakt vad hon förtjänar kan jag inte direkt säga. Man bör kunna neka återresa av rent pragmatiska skäl.

På något vis borde staten kunna förhindra Lisa och hennes gelikar att återvända till Sverige. Vi har väl en säkerhetstjänst, nu om någon gång borde den användas, istället för att jaga gamla tanter som använder N ordet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in