2019-02-25, 12:48
Medlem
Golonkas avatar
Att hata IS-terrorister är både sunt, naturligt och fullt normalt. De har sökt detta hat medvetet genom allt skit de gjort, filmat och publicerat. De ska hatas och behandlas med yttersta stränghet. Att de blir "martyrer" är skitsamma. Man kan göra fler martyrer om så skulle vara! Gör hela region till en enda stor martyrkyrkogård!

Den här Lisa verkar vara en sådan där felknullad konvertit som sökt sig till islam av skäl som är enkla att förstå. För en rotlös och sökande känslig svensk flicka är islam en enkel kult att förskriva sig till. Allt är svart eller vitt och varenda skeende av livet finns reglerat i form av ritualer och vidskepligheter som leder den sinnessvage rätt genom tillvarons alla skär och grynnor. Hon är skadat gods som velat ha en mening med livet. Säkert för dum för att ens klara den kravlösa svenska skolan med godkända betyg och därför har ett småstadsliv som kassörska eller hemtjänstbiträde och tre ADHD-ungar med en raggartyp varit den snitslade bana hon kunnat se. Därför sökte hon en högre mening. En "quest" med inslag av heroism och större syfte och då blev det IS, så därför sket hon i sitt svenskfödda barn och drog dit för att bli avelskossa för IS-kräken! Hon har säkert dragit full fördel av att ha tillhört herrefolket där nere, med några yaziriska småflickor som uppasserskor och slavar i hushållet. Påstår hon sig inte ha jobbat i skolan där? Enligt något klipp jag sett där IS-häxor intervjuats, var skolfröknarna viktiga instrument för att skola in barnen i religiös fanatism där döden i jihad för IS var det verkligt stora syftet. Kolla klipp med kalifatets barn som cirkulerar på tuben... Skrämmande!

Lisa ska inte hem! Ej heller hennes avkomma! De kan gott stanna kvar därnere och hjälpa till med återuppbyggnaden av all skit de ställt till med! Om inte Iraks eller Syriens myndigheter finner henne skyldig till verkliga förbrytelser! I så fall får hon väl ruttna bort i någon fängelsehåla i Sharm!
2019-02-25, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
IS är en skapelse av Mossad / CIA. Finns ett land i Mellanöstern som tjänar på kaos i alla andra länder. Därför får de återvända.

Jag tror du missförstod min fråga, jag försöker vara tydligare:

finns det något hinder mot att döma dem i Haag? Jag undrar om det finns något hinder mot det?

Om det inte gör det så framstår ju den allmänna utevaron av detta alternativ i diskussionerna som mycket besynnerlig.
2019-02-25, 13:07
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lars-olle
Som humanitär stormakt kommer naturligtvis regeringen, att likt de vita bussarna efter andra världskriget, frakta hem personer i nöd, .1945 var det överlevande från koncentrationslägren .
2019 är det de nödställda IS terroristerna med sina familjer, som ej längre kan halshugga o terrorisera
befolkningen i mellanöstern.
De rosa bussarna kan med fördel chartras för det viktiga uppdraget, med på resan till mellan östern
som ciceroner medföljer ,toppdiplomater och dignitärer från den feministiska stormakten.
Såsom Fru Wallström ,frk strandhäll ,ulvskog, löfven mfl alla iklädda rosa mössor under resan.
Div strandhugg på resan ner kommer att göras hos div terrorstämplade organisationer och ledare.
Väl hemma i svedala försäkrar regeringen att de kommer att bli en viktig vitamininjektion för
de segregerade förorterna och kommer därmed vara win win för landet.

Hur får du ihop detta med statsministerns uttalanden i frågan?

Citat:
Ursprungligen postat av FullPatte
Varför diskuteras inte att skicka dem till Haag och åtala för brott mot mänskligheten?

Jag fattar inte varför detta inte diskuteras i den allmänna debatten.

Nån som förstår som kan förklara?

Logiken går ungefär, om de kan dömas i Haag så kan de dömas i Sverige och de kan inte dömas i Sverige...
Det anses behövas bevis för att varje individ har begått brott. Själv tycker jag att de enligt Malexander-domarna borde kunna dömas för att "tillsammans och i samförstånd" begått brott mot mänskligheten.
Senast redigerad av langaocb 2019-02-25 kl. 13:14.
2019-02-25, 13:09
Medlem
everythingiss avatar
Citat:

finns det något hinder mot att döma dem i Haag? Jag undrar om det finns något hinder mot det?

Om det inte gör det så framstår ju den allmänna utevaron av detta alternativ i diskussionerna som mycket besynnerlig.
Problemet är ju att fruarna och barnen förmodligen inte har gjort något brottsligt, och om så är fallet så lär det nog bli svårt med bevisläget.

Männen är väl i 99 fall av hundra också svåra att fälla pga brist på bevis. En krigstribunal lär bara bli kostsam och ineffektiv... Bästa vore att se till att alla med samröre till daesh och övriga salafistiska terrororginisationer blir arkebuserade.

Jag har förståelse för att det kan verka kallsint, men både kvinnor och barn kommer att fortsätta deras verk om de tillåts leva, det blir extra allvarligt om de släpps in i Sverige där de kan ladda inför nästa terrorresa.
2019-02-25, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Problemet är ju att fruarna och barnen förmodligen inte har gjort något brottsligt, och om så är fallet så lär det nog bli svårt med bevisläget.

Männen är väl i 99 fall av hundra också svåra att fälla pga brist på bevis. En krigstribunal lär bara bli kostsam och ineffektiv... Bästa vore att se till att alla med samröre till daesh och övriga salafistiska terrororginisationer blir arkebuserade.

Jag har förståelse för att det kan verka kallsint, men både kvinnor och barn kommer att fortsätta deras verk om de tillåts leva, det blir extra allvarligt om de släpps in i Sverige där de kan ladda inför nästa terrorresa.

Ja det är bara att traska hem till Sverige för alla dessa terrorister sen leva på bidrag till nästa jihad.

Det enda Löfven har sagt är att vi inte kommer hjälpa isis terroristerna (isis terrorister inkluderar deras fruar och barn) att komma hem till Sverige, men tar dom sig hit själva vilket inte lär vara så svårt så är det bara att gå till soc och få lägenhet,bidrag m.m. som om inget har hänt.

Enda rätta är att göra som England gjorde, ta deras jälva medborgarskap, det lär Sverige dock aldrig göra, än mindre åtala dom för något, tycker det är helt sjukt att det inte finns någon lag mot att vara med i en terrorist gruppering som isis.
Senast redigerad av qirtero 2019-02-25 kl. 13:16.
2019-02-25, 13:17
Medlem
Starbacks avatar
Citat:

Ja. Det är därför inte detta alternativ har kommit upp varken hos makthavare eller journalister. Orsaken är att Haagkonventionen har undertecknats av så gott som alla länder utom USA och Israel. Du får själv räkna ut varfor dessa stater noga har undvikit att skriva på. Dom skulle fått stå inför skranket permanent.

ISIS finns inte med som avtalspart av en mängd naturliga skäl. Dels fanns dom inte när avtalet blev aktuellt dels efterfrågar ingen deras underskrift ty det skulle kunna normalisera deras verksamhet.
2019-02-25, 13:18
Medlem
Sverige har ju som ett av extremt få länder erkänt terroriststaten Palestina så vad kan man förvänta sig annat än att det här efterblivna folket tycker synd om IS-terrorister. Svenskar är dumma i huvudet.
2019-02-25, 13:26
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tror du att någon som hatar mördare tar illa upp för att du påtalar att de hatar?

Hat kan ses som något osmakligt i vissa fall, men i det här fallet är det fullt legitimt, relevant och mänskligt.

Hatet handlar knappast om rädsla, snarare om ett norrmalt mänsklig ställningstagande i en etik och moralfråga.

Den aktuella kvinnan fäller sina krokodiltårar, det är skrattretande att se den här avskyvärda människans vädjan om att hennes avkommor ska få gå på svensk simskola och besöka djurparker som om ingenting har hänt.

Jag anser generellt sett att alla människor har samma människovärde, men i det här fallet skulle jag inte bry mig om de fällde en bomb över den här kvinnan och hennes gelikar.

Brinnande hat var också drivkraften bakom IS. Du sänker dej till deras nivå.
2019-02-25, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Brinnande hat var också drivkraften bakom IS. Du sänker dej till deras nivå.

Haha, sluta upp med moralbajsandet. "Du sänker dig till deras nivå", tillåt mig att skratta. Vem fan bryr sig? ISIS har våldtagit kvinnor, halshuggit män, kvinnor och barn och det viktigaste för dig att påpeka är att vi sänker oss till deras nivå? Vi kommer ALDRIG nå deras nivå för den är så omänsklig och brutal att det inte finns.

Hatet mot ISIS var det som gjorde att kurderna KROSSADE de fullständigt. Hatet mot detta äckliga pack är ingenting mer än rättfärdigat och fullständigt naturligt.

Men, du har säkerligen inte sett en enda ISIS video på deras brutala folkmord? Jag ber dig att göra det innan du uttalar dig om att vi sjunker till deras nivå. Moralkärring.
2019-02-25, 13:33
Medlem
Y
Citat:

Hej!
Jag tycker att du för väldigt intressanta resonemang. Om din fråga rörande Haag främst handlar om varför idén inte kommit diskuterats i flashback beror det förmodligen på att du är först med att väcka den. Du kanske är först med att ö h t formulera tanken om internationell domstol - alternativt diskuteras den, och möjligheten/hindren, redan politiskt.
Jag anser att internationell domstolsbehandling i det här fallet är en självklarhet, både för att IS-handlingarna är ett brott mot mänskligheten, och för att det är en väg ut ur dilemmat.
2019-02-25, 13:34
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Haha, sluta upp med moralbajsandet. "Du sänker dig till deras nivå", tillåt mig att skratta. Vem fan bryr sig? ISIS har våldtagit kvinnor, halshuggit män, kvinnor och barn och det viktigaste för dig att påpeka är att vi sänker oss till deras nivå? Vi kommer ALDRIG nå deras nivå för den är så omänsklig och brutal att det inte finns.

Hatet mot ISIS var det som gjorde att kurderna KROSSADE de fullständigt. Hatet mot detta äckliga pack är ingenting mer än rättfärdigat och fullständigt naturligt.

Men, du har säkerligen inte sett en enda ISIS video på deras brutala folkmord? Jag ber dig att göra det innan du uttalar dig om att vi sjunker till deras nivå. Moralkärring.
Du bajsar och spyr. Jag jämför.
2019-02-25, 13:35
Medlem
fernebos avatar
Så när segrarmakterna lät avrätta nazistiska krigsförbrytare efter kriget, så sänkte man sig till deras nivå?

Det är säkert många som hatar dessa IS-svin och förrädare, men jag tycker inte att man ska ägna dem en tanke. Inte lyfta ett finger för dem och det gäller både fruar och barn. Folk får ta ansvar för sina egna handlingar och väljer man Kalifatet före Sverige, så får man också ta konsekvenserna när Kalifatet går åt helvete.

De ska under inga som helst omständigheter släppas in i Sverige igen. Att aktivt stödja en terrorstat på plats ska inte vara som nån liten religiös hobby man bara kan återvända från när man tröttnar. Dessa kräk avsade sig Sverige och nu avsäger vi oss dem.
Senast redigerad av fernebo 2019-02-25 kl. 13:40.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in