2019-02-25, 15:07
Medlem
qups avatar
Som juornalisten frågar hon kvinnan i lägret där nere i en artikel på svt idag:
”Du har gått med i en organisation som förklarat krig mot västvärlden och velat döda oss alla. Varför ska vi ta tillbaka dig?”

Svaret:
”Jag vet att svenskarna tror på en andra chans”

Fan vad obehaglig människosläktet är.
2019-02-25, 15:08
Medlem
Feministen Veronika Palm är lika korkad som vanligt:
Citat:
-Att inte ta emot dem hjälper inte integrationen.

Så hon tror att låta mördare och våldtäktsmän springa runt löst på våra gator hjälper integrationen?
2019-02-25, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Ah men dom är ju liksom svenskar som återvänder och då får samhället ta sitt ansvar att hjälpa återvändarna tillbaka in i samhället ju. Sen måste ju det finnas bevis på brott. Är man inte oskyldig tills man är dömd typ? Det får samhället ta tag i när dom återvänder ju. Barnen och föräldrar måste få en ny chans.

Kan inte du din lilla cuckade batikhora bara hålla dina tomma åsikter för dig själv? Tack
2019-02-25, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Du får nog läsa det jag skrivit igen, ursprungligen, eftersom du har svårt
att förstå vad jag skriver och vad som menas med det jag skriver.
Jag diskuterar inte det något mera med dig, du får väl be någon
förklara för dig om du fortfarande inte förstår någonting.

Bra! Vill inte jag heller, ingen ide att ha dialog med oerfarna här. Trodde denna lina var till för diskussion, dialog. Vad jag menade var att ha en bredare dialog, tycks inte gälla för dig. Känner mycket väl till autentiska problem. men du verkar inte vilja diskutera, enkel spårig. 20% kanske är det inklusive
denna Lisa. men inte övriga 80%. Är det inte

Nu ska jag var stygg (vill ej men). Har du varit utanför Norden, säkert inte. Du vill ju heller inte tala om din erfarenhet. Tack o hej.
2019-02-25, 15:36
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Så när segrarmakterna lät avrätta nazistiska krigsförbrytare efter kriget, så sänkte man sig till deras nivå?
Svårt att sänka sig till en nivå som man aldrig nått upp till..
2019-02-25, 15:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Brinnande hat var också drivkraften bakom IS. Du sänker dej till deras nivå.

Säger du så är det så, är inget negativt i det.

Skillnaden är dock att IS är aktivt hatiska, vi fredliga civiliserade är reaktivt hatande.

Det behövs en drivkraft för att hålla människoslaktare utanför landets gräns.

IS hat är offensivt, vi normala svenskar är defensiva i syfte att värja oss mot den värsta ondska som kan drabba mänskligheten.

Att du försvarar Lisa och ömkar för rätt att ta del av vår välfärd är något av det sjukaste jag varit med om.

Ledande terrorexperter och poliser varnar för att släppa in djuren i Europa och du tycker att vi borde vända andra kinden till. Du måste vara skvatt galen.

Nu är det dags att lyssna på expertis och sunt förnuft och kasta pk-trollen åt helvete, vansinnet i Sverige måste få ett slut.
2019-02-25, 15:51
Medlem
Jonna Sima, hoppas du läser detta. Du Jonna, du borde inhysa några IS-avhoppare
i din lägenhet på Södermalm. Ja, med tanke på att du så gärna vill öka stödet
till IS-avhoppare, då är det väl inte mer än rimligt att du drar ditt strå till stacken?

Med vänlig hälsning
En vanlig medborgare
2019-02-25, 15:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Feministen Veronika Palm är lika korkad som vanligt:

Så hon tror att låta mördare och våldtäktsmän springa runt löst på våra gator hjälper integrationen?

Citat:

Veronica Palm
@veronicapalm
Att hota med att dra in medborgarskap är inte direkt något som främjar integration.

217
11:55 - 20 feb. 2019

Helt fel läge att prata integration.

Lisa ska inte integreras, hon har försuttit sin chans. Någonstans går det en gräns för vad samhället kan förväntas ställa upp på.

Lisa gjorde ett val, statuera ett varnande exempel och låt henne klara sig själv bäst hon kan.

Svenska medborgare har inget ansvar för Lisa.
2019-02-25, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wimbledun
Att konvertera mitt under brinnande högkonjunktur i Sverige och åka ner för att föda upp barn i ett kalifat - finns det ens ord för det?

Hoppas det, ska kolla runt lite.
2019-02-25, 16:07
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wimbledun
Aftonbladet publicerar idag snyfthistorian om ”Lisa” som är gift med en IS-krigare och är fast i något läger med sitt barn.

Svenska Lisa fast i syriskt flyktingläger:
”Min dotter dog”

https://www.aftonbladet.se/a/P3bkX7

Äcklet har alltså fött barn med en terrorist som själv dödar barn - varför bryr sig någon öht?

En jävla tur att ungen dog. Avkomman bör verkligen inte spridas vidare.

”Ryssarna och tunisierna gör livet ett helvete för oss”

Nu kommer nästa helt sjuka jävla ledare -
Sverige måste skärpa stödet till IS-krigare
https://www.aftonbladet.se/a/ngE8jL
”Farligare att inte ta emot årervändare när kalifatet har fallit”
Läs inte skiten, du blir bara upprörd. Detta kan vara vänster-maffians sista stora strid, de har alltid fått som de velat men det har blivit svårare och de får inte med sig politikerna som förr. Så de brer på och de påstår att vi har ett ansvar.
Och gällande barnen, det är inte säkert att de har mer än en svensk förälder om ens det. Rädda barnen tycker här att vi har ett ansvar men som sagt - vem är deras föräldrar?
2019-02-25, 16:08
Medlem
Vem är den här Lisa? Hon är vit, och pratar med brytning.
Någon som vet mer om henne? Född Svenne?
2019-02-25, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK
Vem är den här Lisa? Hon är vit, och pratar med brytning.
Någon som vet mer om henne? Född Svenne?

https://svenskajihadister.story.aftonbladet.se/chapter/chapter-2/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in