2019-02-25, 07:29
Medlem
TrickieDickies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Mja, svårt att säga. Norska NRK publicerade idag ett inslag där man filmat en intervju med "svenskor" fast i Syrien, varav en är Lisa. En annan "svenska" i klippet är dock uppenbart en negress/somalier.

Lisa påstås i artikeln ha blont hår, och enligt bilderna och videoklippen har hon gröna ögon och blek hud, men har samtidigt en grav blattedialekt. Min första tanke var albanier, men svårt att säga.

https://www.nrk.no/urix/xl/svenske-lisa-var-is-brud_-na-vil-hun-hjem-med-barna-1.14440379
Att hon är "helsvenska" tror jag inte på. Hon bryter ju nåt enormt i intervjun och så talar inte en etnisk svensk person. Att hon eventuellt har blont hår blek hy och gröna ögon är inget "bevis" som håller. Hon kan vara Albanska, från forna Jugoslavien, Iran eller från Mellanöstern. Det finns faktiskt även både iranier, turkar, kurder och araber som är ganska ljusa och som har blåa och gröna ögon. Rent hypotetiskt kan det handla om en tjej som har en svensk morsa med en invandrarfarsa som är uppvuxen i förorten och sen tagit mammans efternamn.

Citat:
Ursprungligen postat av cj035
Kom på att texten kanske bara är synlig för prenumeranter! Står bland annat såhär:

”Betrakta klippet från Hallands Nyheter 31 oktober 2012! Det är lite överraskande. En av dem som svarar på enkätfrågan är precis så svensk som namnet klingar, Lisa Andersson. Men hon har konverterat till islam och är klädd i niqab, med ogenomskinlig slöja framför ansiktet.”
Tror jag inte ett smack på. Fake media har idag inga hämningar att slira på sanningen. Ända tills övertygande bevis kommer som visar svart på vitt att hon är etnisk svenska så tror jag att hon är en invandrartjej om än ljus...finns ganska många ljushylta personer från mellanöstern.
Senast redigerad av TrickieDickie 2019-02-25 kl. 07:35.
2019-02-25, 07:32
Medlem
TrickieDickies avatar
felpost
2019-02-25, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Det ordet att kalla folk smuts har du tagit från invandrarna från Mellanöstern. Det är deras försvenskning av sina uttryck. Du är integrerad som tar efter deras rinkebysvenska.
När jag skrev det ordet så var det första gången i mitt liv som jag använde det och det var för att Kaffemedaffe använde det, kolla. Jag glömde att sätta det inom citattecken.

Jag är INTE imponerad av det ordet.
2019-02-25, 07:45
Medlem
Som humanitär stormakt kommer naturligtvis regeringen, att likt de vita bussarna efter andra världskriget, frakta hem personer i nöd, .1945 var det överlevande från koncentrationslägren .
2019 är det de nödställda IS terroristerna med sina familjer, som ej längre kan halshugga o terrorisera
befolkningen i mellanöstern.
De rosa bussarna kan med fördel chartras för det viktiga uppdraget, med på resan till mellan östern
som ciceroner medföljer ,toppdiplomater och dignitärer från den feministiska stormakten.
Såsom Fru Wallström ,frk strandhäll ,ulvskog, löfven mfl alla iklädda rosa mössor under resan.
Div strandhugg på resan ner kommer att göras hos div terrorstämplade organisationer och ledare.
Väl hemma i svedala försäkrar regeringen att de kommer att bli en viktig vitamininjektion för
de segregerade förorterna och kommer därmed vara win win för landet.
2019-02-25, 07:53
Medlem
Man hade inget problem att slakta Tyskar och göra livet till ett helvete för dem efter att Nazismen braka ihop. Varför i helvete tas inte dessa puckon om hand på samma sätt?
2019-02-25, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det finns ingen naturlag som beskriver någons "hävdvunna rätt". Det du talar om bygger på hur vi uppfattar vem som är svensk och inte. Min uppfattning är att vi ska vilja frånta terrorister medborgarskap oavsett svensk eller inte. Och i rak motsats till ditt påstående är det bara vad vi vill som spelar någon roll. Jorden du står på är likgiltig.
Jag har kanske inte varit helt tydlig. Såhär: att en person, oavsett land, har en hävdvunnen rätt till det är att det finns konsensus kring att det ska vara så. Man kan säga att det har varit det folk alltid "vill". Så visst, det spelar roll vad folk vill. Vad enskilda personer nu tycker eller "vill", kopplat till den aktuella frågan, bör rimligen inte ändra på något som det under lång har rått bred enighet om.

För du förstår, det är i grund och botten lika viktigt för etniska svenskar att ha ett eget land att känna sig trygga i och och vara stolta över som det är för en kurd eller en turk.

Bara för att en etnisk svensk person gör bort sig och ger sig i lag med en musselman så innebär inte det att vi skall börja dagtinga med den personens rätt att vistas i sitt eget territorium.

Nu är tydligen inte "Lisa" etnisk svensk och bör därför få sitt medborgarskap indraget. Men om hon hade varit det och valde att stanna med musselmanen så hade det bara varit en win-win om hon hade dragit. För hennes make Abrar skall definitivt få sitt medborgarskap indraget.

Svenskar skall fokusera på att förvisa invandrare som inte har här att göra, inte att förvägra sina egna rätten till uppehälle här, att börja tänka så är vansinne, det är ett sluttande plan.
Senast redigerad av Realism2000 2019-02-25 kl. 08:16.
2019-02-25, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Regeringen kommer att behöva backa efter ett dåligt försök att spela tuff inför den svenska pöbeln.

Självklart ska alla svenskar få återvända hit och ställas inför rätta.

Nej dom skall inte återvända. Om dom har begått brott i Syrien eller Irak så skall dom straffas i dom länderna lika väl som om du eller jag begår brott i annat land, då straffas vi där. Det sitter 100-tals svenska medborgare fängslade utomlands. Det normala är mao at Irak/Syrien sköter rättsskipningen.
2019-02-25, 08:14
Medlem
Konsumkassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villea-f
men det handlar inte om hennes kön. Det handlar ju om att hon förmodligen var psykiskt sjuk och blev utnyttjad. Hade det varit en man som hade god man hade jag sagt samma sak.
Sen vet jag inte hela situationen, jag bara gissar

Man behöver inte vara på riktigt psykiskt sjuk för att ha god man, man kan vara en ”vanlig” person som inte riktigt klarar av att sköta sin ekonomi och behöver stöttning med att betala räkningar etc. Tex pga hög ålder, ADHD, låg IQ, etc.

Lisa kanske har låg IQ. Lol
2019-02-25, 08:15
Medlem
grey.eagles avatar
Här är en bra artikel om Sossarnas o mP, C gunstlingarna.

'It was like Apocalypse Now': SAS troops find severed heads of 50 Yazidi sex slaves as they close in on last of barbaric ISIS ‘tunnel rats’

https://www.dailymail.co.uk/news/article-6738131/SAS-troops-severed-heads-50-Yazidi-sex-slaves-close-barbaric-ISIS.html
2019-02-25, 08:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Löfven är en svag ledare som inte är beredd att slåss för någonting alls förutom att han själv ska vara statsminister och SD ska tryckas ner i skosulorna.

Visst är han beredd att välkomna IS-krigarna "hem". De kommer ju hur som helst att vara medborgare i Sverige så länge Löfven får bestämma.

Exakt så. Han har inte varit tydlig med någonting någonstans någonsin. Vadå att det skulle strida mot internationell rätt att dra in deras medborgarskap? Det gick ju bra när Storbritannien gjorde det - och som någon påpekade på Twitter - man kunde driva igenom en ny lag som gav över 9000 pers utan asylskäl asyl på bara några månader, men att driva igenom lagar som hindrar terrorister att komma tillbaks in i landet, eller att få dem dömda överhuvudtaget, tycks vara hart när omöjligt.

Svetsarn och Maggan är patetiska, liksom resten av regeringen. Fullkomligt uddlösa och menlösa som boskap, som inte törs yttra och stå för en enda åsikt som strider mot MSMedias s.k. "värdegrund".
Senast redigerad av RobRoys 2019-02-25 kl. 08:38.
2019-02-25, 09:24
Medlem
Varför diskuteras detta ämne över huvud taget? Finns väl inte något där svaret är så självklart. Ingen av dessa IS-anhängare skall någonsin få sätta sin fot innanför Sveriges gränser.
2019-02-25, 10:25
Medlem
Varför diskuteras inte att skicka dem till Haag och åtala för brott mot mänskligheten?

Jag fattar inte varför detta inte diskuteras i den allmänna debatten.

Nån som förstår som kan förklara?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in