2019-02-25, 10:33
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
"Konsulär hjälp" - Vad fan betyder det exakt? Det låter som att regeringen är beredd på att ge all annan hjälp utom just "konsulär".

Och Löfven har varit "tydlig" med att ingen hjälp kommer att ges. Det enda jag hör är en svag ledare som tids nog är beredd att ge efter för hjälp antingen öppet eller så smugglar de hem "IS-kämparna" bakvägen mot folkets vetande. SVT sponsrar ju människosmugglare så där finns det säkert frivilliga som är beredda att ställa upp.

Jag litar en sekund på varken Maggans eller svetsarens ord. Jag har ingen som helst respekt kvar för dessa människor. Ingen.
Det betyder att Sveriges regering inte kommer att bekosta hemresa eller andra omkostnader
Men när dessa människor har tagit sig in i Sverige så kommer Svetsarn att ge dem boende och bidrag livet ut
2019-02-25, 10:49
Medlem
Det kan inte vara möjligt att komma tillbaka till Sverige igen efter vad dom har gjort.
Alla som har anslutit sig till IS har begått ett brott på det ena eller andra sättet.
Dom har ju inte betalat för boende och leverne i Syrien utan allt de hade där kommer från plundrade och mördade människor som levde där innan deras framfart.
2019-02-25, 11:21
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FullPatte
Varför diskuteras inte att skicka dem till Haag och åtala för brott mot mänskligheten?

Jag fattar inte varför detta inte diskuteras i den allmänna debatten.

Nån som förstår som kan förklara?

IS är en skapelse av Mossad / CIA. Finns ett land i Mellanöstern som tjänar på kaos i alla andra länder. Därför får de återvända.
2019-02-25, 11:33
Medlem
Kul att man äns bryr sig, såg artikeln och bah "bara en vanlig dag i sverige".

Det är normalt nu att man ska tänka ett steg längre men det gjorde inte hon.

Hoppas att hon inte kommer tillbaka och jag hoppas verkligen inte att detta blåser upp till något stort.
2019-02-25, 11:33
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realism2000
När jag skrev det ordet så var det första gången i mitt liv som jag använde det och det var för att Kaffemedaffe använde det, kolla. Jag glömde att sätta det inom citattecken.
Jag är INTE imponerad av det ordet.

OK bra att du är medveten om det.
2019-02-25, 11:40
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Det betyder att Sveriges regering inte kommer att bekosta hemresa eller andra omkostnader
Men när dessa människor har tagit sig in i Sverige så kommer Svetsarn att ge dem boende och bidrag livet ut
Fast nu säger Löfvén att barnen ska få hjälp att "komma hem".
2019-02-25, 11:43
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Om Jonna Sima med att vi måste ”skärpa vårt stöd” till IS-krigarna menar låta militären avrätta dem och begrava dem i anonyma massgravar i skogen så håller jag med henne, annars inte.

Ja men.........själva vitsen med IS och deras strategi var väl att skrämma skiten ur de västerlänningar som skickade kristna arméer till deras territorier för att så split och starta krig. Det var ett friskt grepp för resten att klä fångarna i samma röda overaller som USA klädde sina offer i, i sitt koncentrationsläger Gitmo innan dom stängde in sina offer i hundburarna. Abu Grabe-fängelset ska vi inte prata om.

Nu när hatet från er alla flödar så ymnigt här inne så bekräftar ni ju bara att dom lyckats i sitt uppsåt att skrämma skiten ur er. Rädsla som följdriktigt och helt naturligt övergår till brinnande hat talar sitt tydliga språk.
2019-02-25, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lustforlife1
Det kan inte vara möjligt att komma tillbaka till Sverige igen efter vad dom har gjort.
Alla som har anslutit sig till IS har begått ett brott på det ena eller andra sättet.
Dom har ju inte betalat för boende och leverne i Syrien utan allt de hade där kommer från plundrade och mördade människor som levde där innan deras framfart.

Sen får dom komma hit och bygga plattform och deras barn kommer minnas och få kunskap om vad som skett och tar parti för sina föräldrar och plattformen byggs inne i sverige som en trojansk häst.

Jag vill veta vad som gör Lisa svensk.
Vad heter hon på riktigt?
Är hon född här?
Lämnade hon ett barn här och bara åkte?
Har hon sina föräldrar och eventuella syskon här?
Försvinner ens tillhörighet till ett land när man lämnar det för ett annat?

Journalister tar bara upp från sin vinklade sida och har helt tappat sin yrkesroll med att ta reda på fakta och förmedla det neutralt.
2019-02-25, 12:26
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Nu när hatet från er alla flödar så ymnigt här inne så bekräftar ni ju bara att dom lyckats i sitt uppsåt att skrämma skiten ur er. Rädsla som följdriktigt och helt naturligt övergår till brinnande hat talar sitt tydliga språk.
Att möta ondska med brinnande hat är gott. Detsamma kan förstås sågas om rädsla, som i grunden är en överlevnadsmekanism. Bara en idiot ignorerar en sådan känsla när de ställs inför ett hot och resultatet blir då därefter.
2019-02-25, 12:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Ja men.........själva vitsen med IS och deras strategi var väl att skrämma skiten ur de västerlänningar som skickade kristna arméer till deras territorier för att så split och starta krig. Det var ett friskt grepp för resten att klä fångarna i samma röda overaller som USA klädde sina offer i, i sitt koncentrationsläger Gitmo innan dom stängde in sina offer i hundburarna. Abu Grabe-fängelset ska vi inte prata om.

Tror du att någon som hatar mördare tar illa upp för att du påtalar att de hatar?

Hat kan ses som något osmakligt i vissa fall, men i det här fallet är det fullt legitimt, relevant och mänskligt.

Hatet handlar knappast om rädsla, snarare om ett norrmalt mänsklig ställningstagande i en etik och moralfråga.

Den aktuella kvinnan fäller sina krokodiltårar, det är skrattretande att se den här avskyvärda människans vädjan om att hennes avkommor ska få gå på svensk simskola och besöka djurparker som om ingenting har hänt.

Jag anser generellt sett att alla människor har samma människovärde, men i det här fallet skulle jag inte bry mig om de fällde en bomb över den här kvinnan och hennes gelikar.
2019-02-25, 12:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Fast nu säger Löfvén att barnen ska få hjälp att "komma hem".

Efter det kommer pk-gråterskorna och skriker, det handlar om baaaaaaarn och kräver familjeåterförening.

Vi vet alla hur det kommer att bli.

Lisa kommer att få livstids försörjning, hjälp med djurparksbiljetter, gratis simskola och klippkort i psykiatrin.
2019-02-25, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Mer sannolikt att de ger varenda terrorist i förintelselägret fri lejd till Sverige, villa i Nacka eller gård i Lomma - ja och så en skälig flyktinglön att leva på förstås.
Är helt enig om att samtliga IS-terrorister oavsett ursprung får stå sitt kast och att inga ansträngningar ska göras för att hjälpa dem. Men det du skriver är ju bara osammanhängande och osakligt blaj som inte tillför något.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in