2019-02-24, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
Exakt, så med andra ord kommer alla som har minderåriga barn skeppas hem.

Jag tycker genuint synd om barnen, men att de nu kommer att bli ett frikort för att flyga hem terrorister för svenska skattepengar är fel.
Man får omhänderta barnen kan man tycka.

Problemet känns enligt mig som att folk är otroligt naiva och svartvita i sina tänkanden. Givetvis kan människor ansluta sig till extrema grupper utan att vara genuint onda, samtidigt så kommer det alltid att ske. I många decennier har vi sagt att våra kriminella män är offer, nynazister onda och religion god. Man måste dra gränser vid gärningar. Det är skillnad på person och sak och först när du utför vissa brott, är du beviserligen ond. En femtonåring som inte förstår vidden av de val hen gör, är det en annan sak med än om man är 30 år. Sedan är inte folk i krig, försvarslösa offer. De som kommit hit efter konflikter är inte urskillningslöst en mängd människor som enbart varit utsatta osv. Men ibland får man lämna människor åt sina öden. Att vi däremot behöver ha hem våra förbrytare handlar om att vi inte kan dumpa världen på dem eftersom vi inte gillar dem längre. Någon artikel tog upp Jackie Arklöv som exempel. Honom har vi i svenskt fängelse och inte på fri fot på Balkan bara för att det var dit han drog.

Jag kan tänka att Sverige har ett otroligt dåligt system för barn som behöver vara placerade bortom föräldrarna. Vi lever inte i efterkrigstiden från andra världskriget. Förhoppningsvis tar samhället hand om de här oskyldiga barnen och ger dem trygghet, så fort de är inom räckhåll för Sverige.
2019-02-24, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mploko
Nog sant, här är vad som verkar vara ett äldre tidningsurklipp: https://www.hn.se/image/policy:1.13550773:1550890858/XpM6XmdwxdWKnFjJvuh-tjGrR8Q-jpg.jpg?f=Wide&w=1024&$p$f$w=7692a55

Det jag skrev var inga spekulationer utan rena fakta.
2019-02-24, 18:44
Medlem
Låt dem komma in men de måste donera sina organ inom 24 timmar.

Hur fan kan man vilja ha hit dem. Är SVT bundsförvanter med ISIS? Kan inte tolka det på annat vis än att staten vill skada oss.
2019-02-24, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storskarven
Mannen som intervjuas i svt är knappast typen de skickar ut som kanonmat. Man märker på hans hållning att han varit en som gett order i någon form. Han var nog säker på att han snabbt skulle skickas hem till sverige och väl där kan lagstiftningen inte göra något. Kan inga brott styrkas går han fri.

Också intressant att de hänvisar till kristna dygder som förlåtelse, "att vända andra kinden till" och lyfter fram barnen. Vi skall underkasta oss en massa etiska regler, men de kan göra vad fan de vill.

Ja? Är inte sarkastisk nu. Dom gör som dom vill, vi är bättre än dom så vi gör inte det.

Inte kul att höra ett sådant uppenbart försök till manipulation från en sådan lirare men det betyder tyvärr inte att han har fel.

När det gäller barnen, har dom svenskt medborgarskap ska de givetvis hit, enl. vår lagstiftning, internationell rätt, ja alla de regler som IS har skitit i men som civiliserade människor eftersträvar att upprätthålla.

Tycker dom kan bevisa sin föräldraskap, humanism, ånger och oskuld genom att sätta sina ungar på flyg till Sverige utan försäkran att någonsin komma därifrån. Sen kör man samma visa som vi alltid gjort när en svensk sitter i skiten utomlands, förhandlar. Meckar och försöker lösa och tjäna på det i tysthet.
2019-02-24, 19:15
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bru

Hans Brun, terrorforskare på Försvarshögskolan, framhåller att länderna där de här personer har sitt medborgarskap, exempelvis Sverige, är juridiskt ansvariga.

– Det är faktiskt våra medborgare och vi har jurisdiktion, rent juridiskt, säger han.

Vad i helvete yrar människan om?! Mördar jag någon i säg USA hamnar jag på kåken eller death row.
Låt syrierna ta hand om dem. Trump gillar ju walls så han kanske kan skänka några tusen för att bygga en de kan skjutas mot.
Hela bunten är krigsförbrytare!

Citat:
Ursprungligen postat av Hemligahesten
Låt dem komma in men de måste donera sina organ inom 24 timmar.

Hur fan kan man vilja ha hit dem. Är SVT bundsförvanter med ISIS? Kan inte tolka det på annat vis än att staten vill skada oss.

De delar från agenda-intervjun som sändes i aktuellt var definitivt ingen snyfthistoria på terroristens sida. Se agenda ikväll.
Senast redigerad av langaocb 2019-02-24 kl. 19:19.
2019-02-24, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Låt dem vara där dom är. Det inga Svenskar har åkt väg till IS , finns ingen anledning att bry sej. Finns idioter som har jämfört IS krigare med F19. Men F19 var sanktionerat av Svenska staten, hela Svenska folket ställde upp för att slåss emot Sovjet i Finska vinterkriget.

Läste någon artikel i SvD häromdagen att man ojade sej över dom eventuella krigsbrott som dåtidens frivilliga i SS gjorde på 40 talet, man råkade väl döda en kommunist för mycket eller något annat bagatellartad brott. Men inte ett ljud om att ställa IS krigare inför rättegång.

Sedan är IS krigare farliga att släppa ut i samhället, dom kommer orsaka enorma kostnader för Svenska samhället om vi låter få dem återvända. När dom inte ens är riktiga Svenskar, har vi inga skäl att ta tillbaka dem.

Håller med dig helt o hållet
2019-02-24, 19:28
Medlem
everythingiss avatar
Jag ser helst att även hennes barn får stanna hemma i sitt kära kalifat. Jag vet inte om det går att övertala kurderna att avrätta alla som har haft med daesh att göra, men någon måste kunna göra det.

Låt irak döma dem till döden i någon slags krigsrätt, och agera bödlar. Det borde gå att få någon grupp av Shiamuslimer att ge dem öga för öga...

Syriens regering (Bashar Al Assad) borde ha intresse att ta hand om de som har åsamkat hans lands invånare så mycket lidande. Även Iran med deras Shitiska styre borde ha intresse av att bli av med salafisterna.

Jag hoppas att det på något sätt leder till att dessa brottslingar (alla i sekten inkl. barnen) får sitt straff och skickas upp i sitt paradis. Jag tror inte att barn som växt upp med den här sortens hjärntvätt går att avprogrammera...
2019-02-24, 19:36
Medlem
Be snällt Assad ta "hand" om dom. Enda vettiga ledaren i Mellanöstern. Det är ju djävla USA/Israel som står bakom IS och jihadister, precis som med Al Qaeda hjälper dom när det tjänar deras psykopatiskt onda intressen.
Senast redigerad av Persetan 2019-02-24 kl. 19:38.
2019-02-24, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mploko
Nog sant, här är vad som verkar vara ett äldre tidningsurklipp: https://www.hn.se/image/policy:1.13550773:1550890858/XpM6XmdwxdWKnFjJvuh-tjGrR8Q-jpg.jpg?f=Wide&w=1024&$p$f$w=7692a55
Hon har ju förverkat sin rätt att kallas svensk. Självklart har hon rätt att välja vad hon vill vara, hon har tydligt valt och därmed är hon inte längre svensk.
2019-02-24, 19:43
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/pappa-till-is-ansluten-vill-fa-hem-sina-barnbarn
En pappa vill få hem barnbarn som fötts i Syrien och inte har anknytning hit, varför inte låta ungarna stanna där då de säkert pratar arabiska. Föräldrarna kan väl om de vill leva användas som slavarbetskraft, lär ju ta åratal att bygga upp landet. Samma med Lisa och ambulansförarn. En karantänperiod på tio år och barnen hinner rota sig där.
Senast redigerad av Mploko 2019-02-24 kl. 19:50.
2019-02-24, 19:52
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realism2000
Etnicitet har ALLT med detta att göra bunta inte ihop en etnisk svensks hävdvunna rätt till vistelse i sitt eget territorium, med en jävla invällares "rätt"!

Jag bryr mig inte ett skit om hennes stinkande import till karl. Hans medborgarskap skall dras in OBEROENDE av om det finns ett land som tar emot honom eller inte eller om det är säkert!

Men OM Lisa hade varit en etnisk svenska så har hon en självklar rätt att återvända. Nu verkar hon ju inte vara det utan en import och skall därför omedelbart få sitt medborgarskap indraget.

Sedan tycker jag inte att en etnisk svensk konvertit, som har gett sig i lag med en bokstavstrogen muslim skall få ekonomisk /praktisk hjälp av svenska staten för återvändandet. Har de tagit det steget så får de ta de rent praktiska konsekvenserna av det. Och när de väl återvänder så skall de naturligtvis straffas hårt.
Varför vill du skydda landsförrädare? Du har gjort dig av med din hävd när du ansluter dig till Sveriges fiender och halshugger oskyldiga. Ta deras medborgarskap. Sluta försvara deras "hävd". De är smuts.
2019-02-24, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Hon har ju förverkat sin rätt att kallas svensk. Självklart har hon rätt att välja vad hon vill vara, hon har tydligt valt och därmed är hon inte längre svensk.

Nu vill dom jävla lössen hem. de som föraktar allt som västvärlden står för och vars främsta mål har varit att utrota alla otrogna. Nu bölar dom som kärringar och vill ha regeringens hjälp att komma hem till bostad och försörjning. Mitt råd är att låta dom stanna där dom är och hör hemma, dvs i ett fångläger i öknen. Hit skall dom banne mig inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in