2019-02-24, 16:27
Medlem
TrickieDickies avatar
Pseudonymen "Lisa Andersson" är bara ett sätt för att väcka mer sympati. Denna kvinna är INTE etnisk svenska utan en invandrartjej från förorten.

Alla där nere var för övrigt som Florence Nightingale.
-/-
Citat:
Ursprungligen postat av SVT
“Du levde där så länge innan du försökte ta dig ut? Jag kan inte tolka dig på annat sätt än att du trivdes och gillade det?
– Man levde familjeliv. Du hade dina barn och din fru. Du tog dem till parken.

Och på vägen i Raqqa ser du avhuggna huvuden på spett?
– Det har kanske hänt någon gång. Men det är inte så att jag sett huvuden på spett varje gång jag gått förbi rondellen.

Men du har sett det? Annars har du inte varit i Raqqa, det har alla som varit där berättat.
– Ja, jag kan ha sett det, självklart..
Citat:
Ursprungligen postat av SVT
Har du dödat någon eller deltagit i strider för IS?
– Nej, jag har varit ambulansförare och hämtade skadade soldater och civila.”

På frågan om varför svenskarna ska ta tillbaka henne, trots att hon valde en organisation som föraktade västvärlden och skulle döda alla där, svarar hon:

– Jag tror på svenskarnas ödmjukhet, jag tror på svenskarnas rättvisa och jag vet att svenska människor tror på en andra chans....
– Jag tror på svenskarnas ödmjukhet, jag tror på svenskarnas rättvisa och jag vet att svenska människor tror på en andra chans.” Ja, vilken tur du har, va! Vad säger du, ska vi ordna ett instegsjobb åt dig, som ambulansförare i Region Västra Götaland?
NEJ...BARA NEJ!!

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/svenska-is-anhangare-i-syrien-varfor-inte-ta-hem-oss?cmpid=del%3Afb%3A20190224%3Asvenska-is-anhangar e-i-syrien-varfor-inte-ta-hem-oss%3Anyh%3Alp&fbclid=IwAR3McISyOjCXTOtjZkBis0TUaB SZ3lRrlyX8CM--BzV53nJ59FwXZMJWc08
2019-02-24, 17:05
Medlem
General-snuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Kurderna befinner sig i upplösningstillstånd. Nu när USA först har beväpnat dom och sen utnyttjat dom till att göra skitjobbet så vänder USA dom ryggen och kastar dom på sophögen. Försök att ta in den större bilden.

Även om dom har blivit ”vända ryggen” så tycker jag dem borde kunna unna IS krigare ett nackskott?
2019-02-24, 17:24
Medlem
Zoom008s avatar
Usch! Jag har inte ens några känslor för deras barn och dessa människor kan brinna i helvetet.
2019-02-24, 17:44
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrickieDickie
Pseudonymen "Lisa Andersson" är bara ett sätt för att väcka mer sympati. Denna kvinna är INTE etnisk svenska utan en invandrartjej från förorten.

Alla där nere var för övrigt som Florence Nightingale.
-/-

– Jag tror på svenskarnas ödmjukhet, jag tror på svenskarnas rättvisa och jag vet att svenska människor tror på en andra chans.” Ja, vilken tur du har, va! Vad säger du, ska vi ordna ett instegsjobb åt dig, som ambulansförare i Region Västra Götaland?
NEJ...BARA NEJ!!

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/svenska-is-anhangare-i-syrien-varfor-inte-ta-hem-oss?cmpid=del%3Afb%3A20190224%3Asvenska-is-anhangar e-i-syrien-varfor-inte-ta-hem-oss%3Anyh%3Alp&fbclid=IwAR3McISyOjCXTOtjZkBis0TUaB SZ3lRrlyX8CM--BzV53nJ59FwXZMJWc08

Mja, svårt att säga. Norska NRK publicerade idag ett inslag där man filmat en intervju med "svenskor" fast i Syrien, varav en är Lisa. En annan "svenska" i klippet är dock uppenbart en negress/somalier.

Lisa påstås i artikeln ha blont hår, och enligt bilderna och videoklippen har hon gröna ögon och blek hud, men har samtidigt en grav blattedialekt. Min första tanke var albanier, men svårt att säga.

https://www.nrk.no/urix/xl/svenske-lisa-var-is-brud_-na-vil-hun-hjem-med-barna-1.14440379
2019-02-24, 17:54
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Mja, svårt att säga. Norska NRK publicerade idag ett inslag där man filmat en intervju med "svenskor" fast i Syrien, varav en är Lisa. En annan "svenska" i klippet är dock uppenbart en negress/somalier.

Lisa påstås i artikeln ha blont hår, och enligt bilderna och videoklippen har hon gröna ögon och blek hud, men har samtidigt en grav blattedialekt. Min första tanke var albanier, men svårt att säga.

https://www.nrk.no/urix/xl/svenske-lisa-var-is-brud_-na-vil-hun-hjem-med-barna-1.14440379
Etnisk svenska som konverterat, tagit på sig niqab och lagt på sig med blattedialekt för att bli blatte är min gissning.
2019-02-24, 18:01
Medlem
guldkorns avatar
Intressant kommentar från vår landsfader Löfven:
”Sverige kommer inte att hjälpa personer som anslutit sig till terrorgruppen IS att komma tillbaka till Sverige. Det meddelar statsminister Stefan Löfven enligt TT.
– Nej. Vi har varit väldigt tydliga med det, säger Löfven som just nu är i Egypten för ett toppmöte.
Han påpekar också att de som rest till IS-områden har gjort det mot UD:s uttryckliga rekommendation.
– De som ändå gör det ska inte räkna med någon konsulär hjälp från Sverige, säger Löfven, som dock öppnar för att barn till IS-medlemmar kan få hjälp.”

Vad säger han egentligen - vi ska inte hjälpa de som åkt ner men vi ska hjälpa barnen? Det innebär väl i klartext att vi visst kommer att hjälpa dem hem eftersom det skulle vara mycket svårt att skilja mödrar från småbarn. Och när vi ändå är igång lär väl de påstådda fäderna även få åka med. Eftersom vi inte vill splittra familjerna. Allt i humanitetens namn.

Slår vad om att Sverige ”räddat” Lisa, hennes barn och hennes ambulansförare inom de närmaste veckorna.
2019-02-24, 18:10
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
Vad säger han egentligen - vi ska inte hjälpa de som åkt ner men vi ska hjälpa barnen? Det innebär väl i klartext att vi visst kommer att hjälpa dem hem eftersom det skulle vara mycket svårt att skilja mödrar från småbarn. Och när vi ändå är igång lär väl de påstådda fäderna även få åka med. Eftersom vi inte vill splittra familjerna. Allt i humanitetens namn.

Slår vad om att Sverige ”räddat” Lisa, hennes barn och hennes ambulansförare inom de närmaste veckorna.
Han säger att de får ta sig till Sverige för egen maskin, men att de kan få hjälp att ta sig hit om de har barn och då ska man veta att deras avkommor stridstränas från mycket tidig ålder.
2019-02-24, 18:13
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Han säger att de får ta sig till Sverige för egen maskin, men att de kan få hjälp att ta sig hit om de har barn och då ska man veta att deras avkommor stridstränas från mycket tidig ålder.
Exakt, så med andra ord kommer alla som har minderåriga barn skeppas hem.

Jag tycker genuint synd om barnen, men att de nu kommer att bli ett frikort för att flyga hem terrorister för svenska skattepengar är fel.
2019-02-24, 18:27
Medlem
Flashbackmaffian failar fett. Denna Lisa heter de facto Lisa Andersson och kommer från en liten ort utanför Göteborg. Helsvensk med svenska föräldrar. Stämmer med vissa diagnoser därav sin godman!

Nu kan ni fortsätta spekulera...
2019-02-24, 18:29
Medlem
Mannen som intervjuas i svt är knappast typen de skickar ut som kanonmat. Man märker på hans hållning att han varit en som gett order i någon form. Han var nog säker på att han snabbt skulle skickas hem till sverige och väl där kan lagstiftningen inte göra något. Kan inga brott styrkas går han fri.

Också intressant att de hänvisar till kristna dygder som förlåtelse, "att vända andra kinden till" och lyfter fram barnen. Vi skall underkasta oss en massa etiska regler, men de kan göra vad fan de vill.
2019-02-24, 18:38
Medlem
FFL88s avatar
Var än (i Europa troligen) dessa avskum hamnar till slut så kommer de fortsätta sin ''heliga kamp'' för att skapa sitt vidriga pisskalifat, att dessa löss sitter och ångrar sig och vädjar (dessutom maskerade...) om att Sverige ska ta emot dem igen är ju ett jävla hån, dessa grottvarelser ska INTE släppas in i Europa och framför all inte till Sverige igen, avlivning på plats är förstås att föredra.
2019-02-24, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NFW
Flashbackmaffian failar fett. Denna Lisa heter de facto Lisa Andersson och kommer från en liten ort utanför Göteborg. Helsvensk med svenska föräldrar. Stämmer med vissa diagnoser därav sin godman!

Nu kan ni fortsätta spekulera...

Nog sant, här är vad som verkar vara ett äldre tidningsurklipp: https://www.hn.se/image/policy:1.13550773:1550890858/XpM6XmdwxdWKnFjJvuh-tjGrR8Q-jpg.jpg?f=Wide&w=1024&$p$f$w=7692a55

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in