Pseudonymen "Lisa Andersson" är bara ett sätt för att väcka mer sympati. Denna kvinna är INTE etnisk svenska utan en invandrartjej från förorten.
Alla där nere var för övrigt som Florence Nightingale.
-/-
NEJ...BARA NEJ!!
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/svenska-is-anhangare-i-syrien-varfor-inte-ta-hem-oss?cmpid=del%3Afb%3A20190224%3Asvenska-is-anhangar e-i-syrien-varfor-inte-ta-hem-oss%3Anyh%3Alp&fbclid=IwAR3McISyOjCXTOtjZkBis0TUaB SZ3lRrlyX8CM--BzV53nJ59FwXZMJWc08
Alla där nere var för övrigt som Florence Nightingale.
-/-
Citat:
Ursprungligen postat av SVT
“Du levde där så länge innan du försökte ta dig ut? Jag kan inte tolka dig på annat sätt än att du trivdes och gillade det?
– Man levde familjeliv. Du hade dina barn och din fru. Du tog dem till parken.
Och på vägen i Raqqa ser du avhuggna huvuden på spett?
– Det har kanske hänt någon gång. Men det är inte så att jag sett huvuden på spett varje gång jag gått förbi rondellen.
Men du har sett det? Annars har du inte varit i Raqqa, det har alla som varit där berättat.
– Ja, jag kan ha sett det, självklart..
– Man levde familjeliv. Du hade dina barn och din fru. Du tog dem till parken.
Och på vägen i Raqqa ser du avhuggna huvuden på spett?
– Det har kanske hänt någon gång. Men det är inte så att jag sett huvuden på spett varje gång jag gått förbi rondellen.
Men du har sett det? Annars har du inte varit i Raqqa, det har alla som varit där berättat.
– Ja, jag kan ha sett det, självklart..
Citat:
– Jag tror på svenskarnas ödmjukhet, jag tror på svenskarnas rättvisa och jag vet att svenska människor tror på en andra chans.” Ja, vilken tur du har, va! Vad säger du, ska vi ordna ett instegsjobb åt dig, som ambulansförare i Region Västra Götaland?
Ursprungligen postat av SVT
Har du dödat någon eller deltagit i strider för IS?
– Nej, jag har varit ambulansförare och hämtade skadade soldater och civila.”
På frågan om varför svenskarna ska ta tillbaka henne, trots att hon valde en organisation som föraktade västvärlden och skulle döda alla där, svarar hon:
– Jag tror på svenskarnas ödmjukhet, jag tror på svenskarnas rättvisa och jag vet att svenska människor tror på en andra chans....
– Nej, jag har varit ambulansförare och hämtade skadade soldater och civila.”
På frågan om varför svenskarna ska ta tillbaka henne, trots att hon valde en organisation som föraktade västvärlden och skulle döda alla där, svarar hon:
– Jag tror på svenskarnas ödmjukhet, jag tror på svenskarnas rättvisa och jag vet att svenska människor tror på en andra chans....
NEJ...BARA NEJ!!
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/svenska-is-anhangare-i-syrien-varfor-inte-ta-hem-oss?cmpid=del%3Afb%3A20190224%3Asvenska-is-anhangar e-i-syrien-varfor-inte-ta-hem-oss%3Anyh%3Alp&fbclid=IwAR3McISyOjCXTOtjZkBis0TUaB SZ3lRrlyX8CM--BzV53nJ59FwXZMJWc08