2019-02-24, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Varför skulle hon inte kunna heta det? Alltså förortssvenska är som en dialekt som de som bor där pratar, oavsett etniskt ursprung.

Om man bott i en förort i Sverige och pratar så som denna Lisa gör så har hon inte Lisa som förnamn och ett ssonefternamn.

Hon heter då Lisa Blatatambortski eller något sådant.
Om hon har svenska mamma och hon hamnat i en förort med en invandrad pappa så heter hon inte sson.
Dessutom så heter hon antagligen ett namn som passar hennes åldersgrupp som Angelica, Veronica, Felicia. Isabell, Nicole eller något som kommer från den förälders hemland som inte är svensk.

Svårt se en helsvensk familj med svenska namn boendes i en förort pratandes med den dialekt hon har.
Att ungar använder vissa ord men inte en hel dialekt.
2019-02-24, 13:34
Medlem
everythingiss avatar
Det enda raka vore att ge stöd till det land hon har begått brottet i. Om alla länder kommer överens om att avliva terroristerna så blir vi av med problemet, och förhoppningsvis så kanske några framtida terroristsympasitörer tänker sig för lite extra innan de går med.

Ge länderna tillstånd att avliva dem, och de kan gott och väl få en rejäl slant för besväret.
2019-02-24, 13:37
Medlem
everythingiss avatar
Även om det är en ättling till Gustav wasa och ursvensk, så skall man inte ha en andra chans... Så sluta diskutera etnicitet och försök få till att avskummet avlivas i landet där brotten begåtts.
2019-02-24, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag tycker inte etnicitet har något med det här att göra alls. Jag tycker att personerna som åkt ner för att stödja eller strida för IS borde åtalas för landsförräderi och deras medborgarskap borde drags in. Tycker inte det är någon skillnad om du är etnisk svensk eller inte. Och jag tycker också att det är trams att man inte "kan" dra in någons medborgarskap om de inte har ett annat i ett annat land. Det går absolut och vad som då händer med vederbörande är dennes problem. Kanske de borde tänkt på innan de anslöt sig till en rörelse som skär halsen av oskyldiga tjejer i tält eller kör över barn med lastbil.
Etnicitet har ALLT med detta att göra bunta inte ihop en etnisk svensks hävdvunna rätt till vistelse i sitt eget territorium, med en jävla invällares "rätt"!

Jag bryr mig inte ett skit om hennes stinkande import till karl. Hans medborgarskap skall dras in OBEROENDE av om det finns ett land som tar emot honom eller inte eller om det är säkert!

Men OM Lisa hade varit en etnisk svenska så har hon en självklar rätt att återvända. Nu verkar hon ju inte vara det utan en import och skall därför omedelbart få sitt medborgarskap indraget.

Sedan tycker jag inte att en etnisk svensk konvertit, som har gett sig i lag med en bokstavstrogen muslim skall få ekonomisk /praktisk hjälp av svenska staten för återvändandet. Har de tagit det steget så får de ta de rent praktiska konsekvenserna av det. Och när de väl återvänder så skall de naturligtvis straffas hårt.
Senast redigerad av Realism2000 2019-02-24 kl. 13:42.
2019-02-24, 13:41
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Varför har landsförrädare rätt till stöd? Dummaste jag har hört.
Du kanske missat att det är du som är förrädare i regimens ögon. IS-aktivisterna däremot är hjältar som stridit mot Assads förtryck. De ska välkomnas tillbaka med förtur till lägenhet och jobb.
2019-02-24, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Om man bott i en förort i Sverige och pratar så som denna Lisa gör så har hon inte Lisa som förnamn och ett ssonefternamn.

Hon heter då Lisa Blatatambortski eller något sådant.
Om hon har svenska mamma och hon hamnat i en förort med en invandrad pappa så heter hon inte sson.
Dessutom så heter hon antagligen ett namn som passar hennes åldersgrupp som Angelica, Veronica, Felicia. Isabell, Nicole eller något som kommer från den förälders hemland som inte är svensk.

Svårt se en helsvensk familj med svenska namn boendes i en förort pratandes med den dialekt hon har.
Att ungar använder vissa ord men inte en hel dialekt.

Är inte ovanligt att helsvenska barn uppväxt bland majoritet invandrare talar Rinkeby-svenska.
2019-02-24, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Du kanske missat att det är du som är förrädare i regimens ögon. IS-aktivisterna däremot är hjältar som stridit mot Assads förtryck. De ska välkomnas tillbaka med förtur till lägenhet och jobb.
Ja Reinfeldt kallade dem ”frihetskämpar” och gav 110 miljoner av svenska skattepengar till terroristerna i Syrien.

http://proletaren.se/inrikes-politik/svenskt-bistand-gar-till-al-qaidas-allierade-i-syrien

http://www.friatider.se/reinfeldt-gav-100-skattemiljoner-till-syriska-terrorister

Naturligtvis är detaljerna hemligstämplade och nyheten rapporterades inte av PK media. Relativt nyligen i EU och av Norge har Sverige fått kritik för att ha skänkt pengar till terrororganisationer, det gällde nog dock inte bara Syrien terroristerna utan vi har en lång historia av att ge pengar även till andra terrororganisationer som till exempel Hamas. Våra politiker gillar att strutta runt med hög svansföring men de stödjer terror runtom i världen och ojjar sig när människorna flyr och skattebetalarna är de som ska både betala terroristerna samt ta hand om flyktingarna. Only in sweden...
2019-02-24, 14:11
Medlem
Synd om hennes ungar men vad gäller henne själv? Knappast!

Så nu när kalifatet inte segrade så duger plötsligt Sverige?

Som man bäddar får man ligga, Lisa!
2019-02-24, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realism2000
Etnicitet har ALLT med detta att göra bunta inte ihop en etnisk svensks hävdvunna rätt till vistelse i sitt eget territorium, med en jävla invällares "rätt"!

Jag bryr mig inte ett skit om hennes stinkande import till karl. Hans medborgarskap skall dras in OBEROENDE av om det finns ett land som tar emot honom eller inte eller om det är säkert!

Men OM Lisa hade varit en etnisk svenska så har hon en självklar rätt att återvända. Nu verkar hon ju inte vara det utan en import och skall därför omedelbart få sitt medborgarskap indraget.

Sedan tycker jag inte att en etnisk svensk konvertit, som har gett sig i lag med en bokstavstrogen muslim skall få ekonomisk /praktisk hjälp av svenska staten för återvändandet. Har de tagit det steget så får de ta de rent praktiska konsekvenserna av det. Och när de väl återvänder så skall de naturligtvis straffas hårt.

Skitsamma var hon är född! Hon kan gott sitta där hon har ställt till det!
2019-02-24, 14:55
Medlem
vaneriss avatar
Hur kan detta ens vara en debatt? Vi har exempel på utvisningar på invandrare som råkat jobbat för mycket eller tagit ut för lite semester. Att dessa klåpare och avskum får rum i media är skamligt utan dess like!
2019-02-24, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Skitsamma var hon är född! Hon kan gott sitta där hon har ställt till det!
På vilket sätt är vi inte överens?

Ja, hon kan sitta där och ruttna, absolut. Vi är helt överens. Och det OBEROENDE av om hon är etnisk svensk eller inte!

Men jämför inte en etnisk svensks rätt till MEDBORGARSKAP och ÅTERVÄNDANDE med en invällares "rätt" till detsamma! En etnisk svensk har rätt till vistelse i sitt eget territorium. En import har det INTE.

Även en person född i Sverige av utländska föräldrar men med svenskt medborgarskap skall få återvända.

Nu är tydligen inte "Lisa" etnisk svensk/född i Sverige med svenskt medborgarskap och då är det inget att tveka om: häv medborgarskapet.
Senast redigerad av Realism2000 2019-02-24 kl. 15:44.
2019-02-24, 16:14
Medlem
Luzurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Synd om hennes ungar men vad gäller henne själv? Knappast!

Så nu när kalifatet inte segrade så duger plötsligt Sverige?

Som man bäddar får man ligga, Lisa!

Jo, Lilla Lisa kan gott sitta i nån skyttegrav i Syrien och grina för mig, hem hit ska hon inte med en 8 ISIS ungar iaf.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in