2019-02-24, 17:38
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
- Han har ökat hela världens instabilitet via att dra ut USA från en räcka avtal, gällande miljö/ handel/ och nu senast kärnvapensavtal med Ryssland ex.
Jag har inte mycket för Trump men det där är 100% Rysslands fel.

Är du Putinist nu också?
Citera
2019-02-24, 17:43
Medlem
Citat:
Den nuvarande amerikanske ekonomins uppgång har nog betydligt mer att göra med Obamas politik och världsekonomin ex än någonsins Trumps.

Vilket kärnvapenkrig?
Trumps allra tydligaste "taktik" om det ens är värt namnet är att bygga upp ett problem för att sen "låtsas" lösa det.
NordKorea som ett av de allra tydligaste exemplen på detta.

Nord-Korea är exakt samma problem idag som det var "igår" De har fortsatt astomvapen, de är fortsatt samma kommunistiska stat styrt av samma regim.
De hotar/ retar fortsatt stora delar av sin omgivning med sina kärnvapentest.
VAD är annorlunda/ löst?

Ta istället och titta på vilka problem Trump har skapat.

- Han har ökat hela världens instabilitet via att dra ut USA från en räcka avtal, gällande miljö/ handel/ och nu senast kärnvapensavtal med Ryssland ex.

-han har skapat osämja/ osäkerhet/ förakt för USAs politik lite överallt. EU föraktar honom gravt, Kina, Mexico, Canada, Frankrike ska jag fortsätta? De enda som gillar h9onom är väl Putin samt div andra diktatorer som ler över att deras "typ" av man intagit tronen i USA.

jag orkar inte fortsätta karl är en politisk katastrof. Punkt.

Jag lägger märke till ordet "har nog".

Obama är ju inte President nu. Det är Trump, och bevisligen går USA bra.

Som jag förstått det skjuts inga missiler nära Japan längre, vilket dom är tacksamma för. Det är ju bra.

Det är väl dom som föraktar som skapar föraktet.
Citera
2019-02-24, 18:00
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
nej barn behöver modern för amning i ca 6 månader därefter duger farsor precis lika bra...
Även män är "biologiskt programmerade" ta hand om barn.

Säg mig? vilken "inkomst" ska skattebefrias för en kvinna som är hemmafru? Hushållskassan eller?

Jag är förvisso konservativ, men ingen islamist. Det är ingen som påstått att en kvinna som fött fyra barn eller fler aldrig mer kommer att förvärvsarbeta. När hon väl gör det så har hon noll procent inkomstskatt. Ett mycket attraktivt upplägg, som med stor sannolikhet kommer att öka barnafödandet bland den produktiva delen av befolkningen. För en massa white-trash-ungar har vi ju ingen nytta av. Lite märkligt att när jag väl är för något som gynnar kvinnor så är du helt plötsligt emot...
Senast redigerad av WordWarrior 2019-02-24 kl. 18:03.
Citera
2019-02-24, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag är förvisso konservativ, men ingen islamist. Det är ingen som påstått att en kvinna som fött fyra barn eller fler aldrig mer kommer att förvärvsarbeta. När hon väl gör det så har hon noll procent inkomstskatt. Ett mycket attraktivt upplägg, som med stor sannolikhet kommer att öka barnafödandet bland den produktiva delen av befolkningen. För en massa white-trash-ungar har vi ju ingen nytta av. Lite märkligt att när jag väl är för något som gynnar kvinnor så är du helt plötsligt emot...

Ok då kommer kvinnor se till föda sina 4 barn jävligt tidigt, mens hon pluggar, sen kommer pappan gå hemma och lulla och ta hand om hem och alla barn 100% eftersom tjohopp! hennes lön ju är fan så mycket högre än hans har en susning till chans att bli.

Vad var det nuvi sa om IQ nu igen?
Skattebefriad lön för ett kön är en usel idé.
Citera
2019-02-24, 18:18
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ok då kommer kvinnor se till föda sina 4 barn jävligt tidigt, mens hon pluggar, sen kommer pappan gå hemma och lulla och ta hand om hem och alla barn 100% eftersom tjohopp! hennes lön ju är fan så mycket högre än hans har en susning till chans att bli.

Vad var det nuvi sa om IQ nu igen?
Skattebefriad lön för ett kön är en usel idé.

Jaså, du gillar inte kvinnoprivilegier helt plötsligt? Dessutom har du inte alla kvinnor med dig här. Många kvinnor vill vara hemma mera med sina barn.

Tja, män skulle ju kunna skattebefrias om de tjänat fyra år i landets militär exempelvis.
Citera
2019-02-24, 18:19
Medlem
Citat:
Jaså, du gillar inte kvinnoprivilegier helt plötsligt? Dessutom har du inte alla kvinnor med dig här. Många kvinnor vill vara hemma mera med sina barn.

Tja, män skulle ju kunna skattebefrias om de tjänat fyra år i landets militär exempelvis.

Nej jag är rätt övertygad om att många kvinnor INTE vill vara hemmafruar.
Citera
2019-02-24, 18:23
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Nej jag är rätt övertygad om att många kvinnor INTE vill vara hemmafruar.

Det är bara ett problem: du har fel.

Citat:
Det är trendigt att vilja vara hemma med sina barn. En ny undersökning enligt familjeliv.se visar att nästan hälften av 10.000 mammor skulle vilja vara hemmafru om de fick möjlighet.
Hemmafrutrenden i Sverige visade sig redan förra året när familjeliv.se gjorde sin undersökning. Då svarade sju av tio mammor att de ville vara hemma mer med sina barn. I år ställdes frågan om man skulle vilja vara hemmafru, och nästan hälften av de svarande svarade alltså ja.

Framförallt är det unga mammor mellan 18 och 29 år som vill vara hemma, i den gruppen svarade 53 procent ja. Men även i gruppen mammor mellan 30 och 44 så svarade 40 procent att de skulle vilja vara hemma om de fick möjlighet.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny-undersokning-visar-manga-vill-bli-hemmafru
Citera
2019-02-24, 18:35
Medlem
Citat:
Det är bara ett problem: du har fel.
Famileliv.se

wow du!
Citera
2019-02-24, 18:37
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Famileliv.se

wow du!

Ja, det är ju Sveriges största diskussionsforum om familjefrågor, och starkt kvinnodominerat. Så jag ser inte problemet.
Citera
2019-02-24, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturesprophet
Jag lägger märke till ordet "har nog".

Obama är ju inte President nu. Det är Trump, och bevisligen går USA bra.

Som jag förstått det skjuts inga missiler nära Japan längre, vilket dom är tacksamma för. Det är ju bra.

Det är väl dom som föraktar som skapar föraktet.

Suck, det tar tid för politik att ge utslag....det går liksom inte över en natt. Obama tvingades göra extrema satsningar för att få igång USA ekonomi igen, det är tack vare dessa åtgärder USA långsamt vände tillbaka, men Trump sitter och tar åt sig äran.
Vodare visst, att skära ner på skatter sätter fyr under vissa eldar som kan gynna ekonomin kortsiktigt, men! det ger också otrevliga resultat i det långa loppet såsom ex ännu större inkomstskillnader hos befolkningen, större utlandskulder etc etc.
Citera
2019-02-24, 18:43
Medlem
Citat:
Ja, det är ju Sveriges största diskussionsforum om familjefrågor, och starkt kvinnodominerat. Så jag ser inte problemet.

Eh det är ett diskussionsform och inte seriös forskning kanske?
Citera
2019-02-24, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Lär dig skillnaden på objektivitet och subjektivitet. Att den ene och den andre tycker illa om Donald Trumps politik säger ingenting om politiken... den är nämligen inte framtagen med syftet att den ene och den andre ska tycka om den.

Vilket förträffligt fall av bias.
Ett av en nations ledares viktigaste uppdrag är att bilda allianser, hålla god vänskap med de samarbetspartners man har inom en rad områden. Detta uppdrag missköter Trump å det grövsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in