2019-02-24, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Jag syftade mest på rimligheten i en hel del av det som preppers håller på med, och som du skriver så kan det ju lätt gå till överdrift.

Klart det är bra att vara förberedd på strömavbrott och liknande, men det DFS sysslar med är ju något helt annat, där handlar det snarare om inbördeskrig och liknande. Har själv en "bug out bag" hemma, tvivlar dock på att jag kommer behöva använda den till annat än camping...

Dfs som organisation har ingen fixering för "prepping" Dan, magnus och Condrad har alla framfört att det inte kommer ske något plötsligt inbördeskrig. Utan ett långsamt förfall. Men fortsätt du sprida desinformation så att du kan känna dig speciell och hantera din vardag.
Citera
2019-02-24, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurMorgan
Med "prepping" menar jag en mycket vidare definition än hamstring av mat, vatten och batterier även om det också ingår. Med "prepping" i DFS menar jag nätverkande, organisering, utbyte av erfarenheter och utbildningar.
Förhoppningsvis så går det snabbare än några år. Pengar finns i kassakistan redan om man inte tagit ut feta arvoden.

Det finns såklart pengar i föreningen för att kunna köpa ett till hus. DFS har dessutom redan tillgång till minst ett annat hus i kommunen.
Citera
2019-02-24, 20:10
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Det finns såklart pengar i föreningen för att kunna köpa ett till hus. DFS har dessutom redan tillgång till minst ett annat hus i kommunen.

Jag har sett på foton från huset att det ser ut att behöva en del underhåll så de pengar de samlat ihop till detta hus räcker nog inte till ett till.

Kommer de kunna hyra ut bostäder till medlemmar i närheten? Om de har tillgång till ett annat hus.
Citera
2019-02-24, 20:19
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ja sett ur synvinkeln att DFS sysslar med prepping så blir det som du säger mer förståeligt och vettigt.

Men då uppstår istället frågan varför man köper en lokal helt öppet så att makten och politiska motståndare får en tydlig måltavla? Det hade ju i så fall varit klokare att diskret köpa ett hus någonstans utan att flagga upp att det är en nationell förening som har köpt det.

De behöver marknadsföring och att synas för att få nya medlemmar och växa. De hade inte kunnat samla in 1 miljon om de varit hemliga. De är ingen motståndsrörelse utan vill bara ha svenska bostadsområden.
Citera
2019-02-24, 20:53
Avslutad
Citat:
Dan och hans "kompisar" har redan erkänd att både Sverige och det västerländska samhället har fallit. Så vad vill du som cuck ha sagt? Har du inte framfört den där åsikten x antal gånger på facebook. Som alla andra låg testo SD töntar?

Vad baserar du att jag är en "cuck" och "låg-testo SD-tönt" på? För att jag inte riktigt tror på DFS idé med att köpa hus runt om i landet?

Jag röstade på AfS för övrigt, och tycker att Dan och Magnus är smarta personer men jag ser som sagt inte riktigt vitsen med "Svenskarnas hus", förutom som syfte att det är "prepping på makronivå" som "ArthurMorgan" skrev.

Citat:
Dfs som organisation har ingen fixering för "prepping" Dan, magnus och Condrad har alla framfört att det inte kommer ske något plötsligt inbördeskrig. Utan ett långsamt förfall. Men fortsätt du sprida desinformation så att du kan känna dig speciell och hantera din vardag.

Jag vill inte sprida desinformation, jag svarade som sagt främst på ArthurMorgans inlägg om att DFS sysslar med prepping.

Du behöver ju inte ta i så du spricker så fort någon kritiserar DFS eller ställer sig frågande till deras verksamhet.
Citera
2019-02-24, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
De behöver marknadsföring och att synas för att få nya medlemmar och växa. De hade inte kunnat samla in 1 miljon om de varit hemliga. De är ingen motståndsrörelse utan vill bara ha svenska bostadsområden.

Man hade kunnat marknadsföra sig så här:

Vi behöver 1 miljon kr för att köpa en föreningslokal på hemlig ort. Sedan gör man köpet via en privatperson som får pengarna av föreningen.
Citera
2019-02-24, 21:35
Medlem
LustigeLukass avatar
Citat:
Jag har sett på foton från huset att det ser ut att behöva en del underhåll så de pengar de samlat ihop till detta hus räcker nog inte till ett till.

Kommer de kunna hyra ut bostäder till medlemmar i närheten? Om de har tillgång till ett annat hus.

Ursprungliga husinsamlingen nådde nästan 1.1 miljon. Varje månad samlas det nu in till renoveringen, målet är 50.000 varje månad. Dessutom är medlemsavgiften 100 kr per månad. Pengar kan knappast vara ett problem. Det är nog snarare antalet medlemmar som engagerar sig lite extra, främst på lokal nivå, som är den begränsande faktorn.
Vad gäller uthyrning verkar det råda delade meningar. En del ser framför sig ett kooperativt/nyfascistiskt upplägg ("äga vägar") där allt ägs av DFS och sedan hyrs och nyttjas av medlemmarna. Andra signalerar att medlemmar ska driva verksamheter som sedan prioriteras/gynnas av andra medlemmar. Vi får helt enkelt se vad som händer när flyktingförläggningen i Älgarås läggs ner och tre slitna miljonprogramslimpor läggs ut på Hemnet.
Citera
2019-02-24, 23:59
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LustigeLukas
Ursprungliga husinsamlingen nådde nästan 1.1 miljon. Varje månad samlas det nu in till renoveringen, målet är 50.000 varje månad. Dessutom är medlemsavgiften 100 kr per månad. Pengar kan knappast vara ett problem. Det är nog snarare antalet medlemmar som engagerar sig lite extra, främst på lokal nivå, som är den begränsande faktorn.
Vad gäller uthyrning verkar det råda delade meningar. En del ser framför sig ett kooperativt/nyfascistiskt upplägg ("äga vägar") där allt ägs av DFS och sedan hyrs och nyttjas av medlemmarna. Andra signalerar att medlemmar ska driva verksamheter som sedan prioriteras/gynnas av andra medlemmar. Vi får helt enkelt se vad som händer när flyktingförläggningen i Älgarås läggs ner och tre slitna miljonprogramslimpor läggs ut på Hemnet.

Det krävs nog att DFS kan erbjuda billigt boende för att få folk att bosätta sig där. De som har pengar bor redan på "svenska" orter/stadsdelar. Men det skall ju finnas jobb också, Älgarås har kanske inte mycket att erbjuda.
Citera
2019-02-25, 00:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LustigeLukas

Jag tror det är långsökt att se "Svenskarnas hus" som något annat än en föreningslokal där man kan hålla möten och ta en kopp kaffe. Inbillar man sig att man kan konkurrera med staten och införa någon sorts libertarianism i Sverige så tror jag man är fel ute.

Börjar man köpa upp lägenhetshus så kommer DFS bara mer och mer att likna en sekt.

För all del, vill man tvunget bo bland andra DFSare så kör på, även om jag har svårt att se varför. Vill man bo bra och ge sina barn en trygg uppväxt så finns det redan platser där det bor få invandrare (om det är den avgörande faktorn), och det går även att flytta utomlands till ett land som är bättre än Sverige.
Citera
2019-02-25, 00:16
Medlem
ArthurMorgans avatar
Citat:
Det krävs nog att DFS kan erbjuda billigt boende för att få folk att bosätta sig där. De som har pengar bor redan på "svenska" orter/stadsdelar. Men det skall ju finnas jobb också, Älgarås har kanske inte mycket att erbjuda.
Tanken att DFS ska erbjuda billigt boende förutsätter att DFS-medlemmarna subventionerar sådant boende och den tanken är absurd. Medlemmarna vill inte betala för att andra medlemmar ska bo billigt. Istället kommer marknadskrafter att råda. Saker och ting är värda så mycket som folk är villiga att betala för det. Folk som vill flytta till Älgarås måste alltså lägga högsta budet för att kunna köpa hus där. Det är inte DFS som kan ordna arbeten. Arbeten kommer när företag förlägger sin verksamhet i Älgarås och detta kan nog endast göras genom att nationalister där driver egna företag.

Att tro att DFS sitter med en outtömlig skattkista och trollsvar och kan ordna billiga bostäder och bra jobb åt nationalister som vill flytta dit är bara väldigt...svenskt. Du är din egen lyckas smed. Vill du bo med andra nationalister ser du till att förbereda dig så du kan driva eget företag från Älgarås och vill du äga ett hus där så får du vara beredd att betala marknadspris för det. Att tro att DFS ska subventionera husköp eller köpa fastigheter och hyra ut är bara naivt och rent ut sagt korkat. De ekonomiska resurserna behövs på annat håll.
Citera
2019-02-25, 00:21
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurMorgan
Tanken att DFS ska erbjuda billigt boende förutsätter att DFS-medlemmarna subventionerar sådant boende och den tanken är absurd. Medlemmarna vill inte betala för att andra medlemmar ska bo billigt. Istället kommer marknadskrafter att råda. Saker och ting är värda så mycket som folk är villiga att betala för det. Folk som vill flytta till Älgarås måste alltså lägga högsta budet för att kunna köpa hus där. Det är inte DFS som kan ordna arbeten. Arbeten kommer när företag förlägger sin verksamhet i Älgarås och detta kan nog endast göras genom att nationalister där driver egna företag.

Att tro att DFS sitter med en outtömlig skattkista och trollsvar och kan ordna billiga bostäder och bra jobb åt nationalister som vill flytta dit är bara väldigt...svenskt. Du är din egen lyckas smed. Vill du bo med andra nationalister ser du till att förbereda dig så du kan driva eget företag från Älgarås och vill du äga ett hus där så får du vara beredd att betala marknadspris för det. Att tro att DFS ska subventionera husköp eller köpa fastigheter och hyra ut är bara naivt och rent ut sagt korkat. De ekonomiska resurserna behövs på annat håll.

Jag har inte talat om att subventionera, det är du som är korkad som argumenterar mot vad du själv hittar på. Är du schizofren? Du får väl skriva på deras hemsida då för vad de skriver är att de skall hjälpa vanliga människor för de rika köper sig redan trygghet och svenska samhällen.

Var det du som ville bränna ned deras hus?
Citera
2019-02-25, 00:35
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Jag tror det är långsökt att se "Svenskarnas hus" som något annat än en föreningslokal där man kan hålla möten och ta en kopp kaffe. Inbillar man sig att man kan konkurrera med staten och införa någon sorts libertarianism i Sverige så tror jag man är fel ute.

Börjar man köpa upp lägenhetshus så kommer DFS bara mer och mer att likna en sekt.

För all del, vill man tvunget bo bland andra DFSare så kör på, även om jag har svårt att se varför. Vill man bo bra och ge sina barn en trygg uppväxt så finns det redan platser där det bor få invandrare (om det är den avgörande faktorn), och det går även att flytta utomlands till ett land som är bättre än Sverige.

Men han talar ju ur DFS perspektiv. Du skriver ju vad du vill, det finns andra som vill bo i mångkulturen också men varken din plan eller deras har något med DFS att göra. Om man planerar att flytta utomlands har man inte samma mål som DFS.

Det känns som många i denna tråd tror att de kan sitta och tycka vad DFS är efter vad de själva vill som om det var något abstrakt ni uppfinner själva här i tråden. DFS finns oavsett vad ni fantiserar om. Börja med att gå in på deras hemsida och facebook-sida sedan kan ni diskutera utifrån den faktiska verkligheten istället för vad ni önskar eller inbillar er att DFS är. Ni är nog den typ som gick ur SD för att gå med i Svenskarnas parti för att gå med i AfS för att gå med i DFS. Personer som inte kan samarbeta med någon eller hålla med någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in