2019-02-20, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fj4nten
När han vad sjuk och som ni säger under turnérandet var beroende av alkohol så får man känslan av att han tillslut bara fungerade som ett verktyg till artistnamnet och företaget avicii. Som om han tappade sin egen person och gick på automatik.

När min dotter var på hans spelning på Tele2arena (true tour) 2014 så kände hon det som att han bara körde på ren automatik. Och det berodde nog på att han inte mådde bra.
Har sett ett klipp när han intervjuades på en radiostation samma år och då var han så drogad. Det gjorde ont i hjärtat att se det.
Citera
2019-02-22, 22:29
Medlem
Har varit inne många gånger o läst och funderat. Närmar mig 40. Har aldrig i hela mitt liv blivit så berörd som av Tim❤️ Jag undrarvad det är för”fel” på mig. En så fin människa. En stor förebild i dagens samhälle. Skänkte pengar o accepterade alla människor osv. Så godhjärtad!! Har inte sett ett negativt ord om Tim❤️Lyssnar verkligen varje dag. Ett tag trodde jag det var fejk för att han skulle få leva i fred. När t.om. Bert Karlsson skriver nu vid melodifestivalen att artister borde ta efter Avicii. Är fortfarande arg/ledsen!! Har sett true stories sååå många ggr... stackars familj o vänner. Varje dag hoppas jag ”Aviciis musik släpps”. Har sagt till min familj att dör jag SKA Avicii spelas så det dunkar i kyrkan!!! Underbart att se antal lyssnare varje månad 🙏🏽🇸🇪🤗 vi får aldrig glömma vår stolthet!!!!
Citera
2019-02-23, 01:40
Medlem
För en tid sedan frågade någon i tråden om det kommit/kommer en bok. Nu finns en bok. Den heter: "Tim Bergling Ett liv. Berättelsen om Avicii" Skriven av Tomas D. Utges av Vilja förlag. Den har ISBN: 9789177237112
Citera
2019-02-23, 22:25
Medlem
zoomlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-11111
För en tid sedan frågade någon i tråden om det kommit/kommer en bok. Nu finns en bok. Den heter: "Tim Bergling Ett liv. Berättelsen om Avicii" Skriven av Tomas D. Utges av Vilja förlag. Den har ISBN: 9789177237112

ytterligare människor som vill tjäna pengar på honom Äckligt!!!!

sluta marknadsföra eran skit här.
Jag kommer aldrig köpa ngt som inte Tim gjort. Skulle det komma ny musik. kommer jag bara köpa den om det är instrumentala spår som var helt färdiga och som han ville gett ut. allt annat kommer jag bojkotta.
Citera
2019-02-24, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander
ytterligare människor som vill tjäna pengar på honom Äckligt!!!!

sluta marknadsföra eran skit här.
Jag kommer aldrig köpa ngt som inte Tim gjort. Skulle det komma ny musik. kommer jag bara köpa den om det är instrumentala spår som var helt färdiga och som han ville gett ut. allt annat kommer jag bojkotta.

Håller med. Dessutom är just den boken studieinriktad.

Jag önskar dock att True Stories skulle komma ut på DVD då jag tycker att den är otroligt viktig och att fler borde se den. Att få människor att förstå vidden av hans psykiska ohälsa samt att människor som lider av psykisk ohälsa kanske kan få en större förståelse genom filmen.

Skulle vilja visa mitt yngsta barn den men just nu är hon för ung. Och när hon blir äldre så kommer den antagligen inte gå att se längre.
Citera
2019-02-24, 15:08
Medlem
Det finns en e-bok:
https://www.adlibris.com/se/e-bok/avicii-9789178350322

Vet inte om det är samma intervju som finns att läsa på nätet, eller om det är mer.
Citera
2019-02-24, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-11111

Det var jag som undrade om/när det skulle komma någon bok. Och visst kommer en bok vara ett sätt att tjäna pengar, det är liksom svårt att komma ifrån. Jag tycker att Tims livsöde är värt att berätta och framför allt värt att lära något av. Det är inte ytliga, snabbt hopkomna biografier jag tänker på, utan en biografier som bygger på noggrann research och många intervjuer, som beskriver både Tim som person och den tid och det sammanhang han levde i. Någon sån kommer inte att publiceras på några år, men jag hoppas att det kommer en nån gång innan jag dör. Det är förmodligen inte den bok som du nämner, den har jag ingen uppfattning om.
Citera
2019-02-24, 23:10
Medlem
Jag har fått lite insider tips. Tydligen låg tim i badkaret. Och jag tänker varför gör man det, Jo för att man fryser... Hsn dom gav honom extacy Och han snortade sin adhd medicin. Han hittades i ett badkar med en sönder vinflaska. Han hade nog inte sin medicin och tog till det han hade. Och dom dom har varit där cold Turkey vet hur det är!
Vila i frid Tim!
Citera
2019-02-25, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RebelHeart
Jag har fått lite insider tips. Tydligen låg tim i badkaret. Och jag tänker varför gör man det, Jo för att man fryser... Hsn dom gav honom extacy Och han snortade sin adhd medicin. Han hittades i ett badkar med en sönder vinflaska. Han hade nog inte sin medicin och tog till det han hade. Och dom dom har varit där cold Turkey vet hur det är!
Vila i frid Tim!
Så onödiga, kränkande och ovärdiga spekulationer. Och vem har sagt att han hade adhd? Vi behöver inte veta alla detaljer om hans bortgång. Tim hade hög integritet och det får man respektera.
Citera
2019-02-25, 07:45
Medlem
Men lägg ägg!!! Om du läst mina tidigare inlägg så bryr jag mig lika mkt om Tim som du
Men jag har varit tveksam till om han verkligen tog livet av sig!

Att skriva om att han låg i badkaret och om medicinen varför ska man inte belysa psykisk ohälsa?! Tyvärr inget hysh hysh här dför min del! Det är att belysa psykisk ohälsa och det ska inte vara tabu att tala om detta!

Vila i frid Tim!❤
Citera
2019-02-25, 10:24
Medlem
-os avatar
Citat:
Vila i frid Tim!

Nej, eftersom att man förblöder snabbare om man ligger i ett varmt bad.
Citera
2019-02-25, 11:06
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Vila i frid Tim!
Dina teorier säkerligen högintressanta i din egen bok . Tycker hur han dog osv är egentligen ointressant .
Faktum att han överhuvudtaget är död . Är väl det som är fortfarande obegripligt .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in