Citat:
Men, din jevvlans pajas! Du inte ens försöker att vara seriös i dina kommentarer! FAKTA: Alla Norska skidåkare har i sitt kontrakt med NSF skrivit under att de ENDAST skall ta mediciner som ordinerats av landslagsläkaren. Detta är självklart för att undvika självmedicinering utan läkarkontroll, som kan riskera fall av misstagsdoping som i Johaugs fall. Om du kan tänka, så hoppas jag att du förstår att Johaug aldrig skulle riskera sitt landslagskontrakt genom att sidsteppa landslagsläkaren.
Att sen läkaren Bendiksen, trots försiktighetsåtgärderna, hade noll koll på att hudsalvan Clobetasol i två av världens länder (Italien och Brasilien) säljs under det snarlika namnet Clostebol som innehåller anabola, och att det fick tragiska följder för Johaug var ju en ren katastrof. Solklart fall av hur den mänskliga faktorn allt som ofta snurrar till det för oss, och straffpåföljderna för Johaug stod absolut inte i rimlig proportion till vad som faktiskt hade hänt.
Hur som helst är världens bästa skidåkerska tillbaka på tronen, och det gläder mig enormt, då jag alltid tyckt att : Rätt Skall Vara Rätt!
[/b]
PS
Det kan tyckas att ni konspirationsteoretiker lider av en kronisk åkomma, med ni kan få hjälp med era tvångstankar i öppenvården. Bara att träna på att tänka friskt, typ: "Att andra än svenskar tar medaljer betyder inte per automatik att de varit dopade, och detta gäller givetvis även Norrmän!" ;-)
DS