2019-02-23, 17:18
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra168cm
Ja, förhoppningsvis landar det åtminstone i ett fall av vållande till annans död.
Samt att övriga faller inom tjänstefel och inte skrivs av med "ringa" dito.

Det övriga du anför, nja det blir ju ungefär som att fukta fingret och säga "åt det här hållet tror jag att det blåser".
Pröva att sätt en åklagare från polismål på en vanlig enhet och att han där skulle fortsätta att bedriva samma typ av utredningsmetodik, det skulle inte hålla många månader förrän RÅ skulle sätta ned foten.

Samtliga åklagare som varit verksamma på polismål, har alla arbetat på ett helt annat sätt före och efter det att de varit på enheten (något annat hade aldrig accepterats).

Vore det inte bättre att döma korrekt än enligt dina önskedrömmar?

Har du några belägg för det sistnämnda?
Citera
2019-02-23, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl

Jag har sett många utredningar med brottsmisstänkta poliser och även sett många FUP där dom misstänkta inte varit poliser.

Skillnaden består där i att dom förstnämnda ofta är betydligt mer noggrant utförda, men för samma brott. Tom brott som i vanliga fall går under det som kallas " mängdbrott" så gör man förhör i dialog form, vilket är betydligt mer tidskrävande än att skriva sammanfattning som man sedan läser upp och får godkänd( som man normalt gör)

Att åklagare på SU jobbar enligt annan metodik än övriga åklagare är en bugg i hjärnan på foliehattarna, INGET annat.
Citera
2019-02-23, 18:14
Medlem
Citat:

Att du tolkar mitt förhoppningsvis med ditt "önskedrömmar" får stå för dig.

Vad det sedan skulle vara för motsägelse med förhoppningsvis (avseende att åklagaren väcker de åtal jag beskrev) och att någon senare skulle döma korrekt, det begriper då inte jag (men det kanske du gör...).

Ja, det är ju allmänt känt och utöver det, statistiken är brutalt avvikande för den där enheten (ja, den där statistiken som trollet i tråden frekvent försöker bortförklara med mörkertal, okynnesanmälningar och allt annat "det" kan tänkas komma på).

Se själv hur "normala" dessa åklagare är när de tjänstgör på den där enheten (FB) Stockholm, Vasastan: Eric Torell med Downs syndrom ihjälskjuten av polis (2018-08-02)
Citera
2019-02-23, 19:20
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Att du tolkar mitt förhoppningsvis med ditt "önskedrömmar" får stå för dig.

Vad det sedan skulle vara för motsägelse med förhoppningsvis (avseende att åklagaren väcker de åtal jag beskrev) och att någon senare skulle döma korrekt, det begriper då inte jag (men det kanske du gör...).

Ja, det är ju allmänt känt och utöver det, statistiken är brutalt avvikande för den där enheten (ja, den där statistiken som trollet i tråden frekvent försöker bortförklara med mörkertal, okynnesanmälningar och allt annat "det" kan tänkas komma på).

Se själv hur "normala" dessa åklagare är när de tjänstgör på den där enheten (FB) Stockholm, Vasastan: Eric Torell med Downs syndrom ihjälskjuten av polis (2018-08-02)

Hänvisar du till två exempel?
Vet du hur många anmälningar det kommer in mot polisen årligen?
Statistiskt underlag...
Citera
2019-02-23, 19:20
Bannlyst
Ett stavfel(tack vare autocorrect funktion) är alltså det bästa foliehattarna har att komma med (något alla som inte läser inlägget med arslet kan se)

Citat:
Vi kallade det MSU, dvs maximal våldsanvändning utan att bli föremål för SU

Kontentan kan endast foliehattarna undgå, liksom ironin i uttrycket, SU ska man akta sig för.

Faktum kvarstår att SU har samma utredningsmetodik i sitt utredningsarbete som övriga polissverige, och deras utredningar görs snarare grundligare än övriga, med motsvarande brottsmisstanke

Dom följer i övrigt gällande lagstiftning, något annat kan dom inte göra.

Allt annat är en bugg i hjärnan på foliehattarna, inget annat.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-02-23 kl. 19:25.
Citera
2019-02-23, 19:28
Medlem
Citat:
Hänvisar du till två exempel?
Vet du hur många anmälningar det kommer in mot polisen årligen?
Statistiskt underlag...

För ett några år sedan ca 5k anmälningar, 0.8% väckta åtal och 45% fällande domar (mot vanliga 97-98% fällande dito för civilister).

Din fråga om antal anmälningar kan du även finna svar på själv några få sidor tillbaks i tråden (av annan kommentator).

Ja, jag tog två exempel som är signifikativt för hur sådana utredningar vanligen bedrivs (läs själv eller hör på om du vill, hur åklagaren vägrar hålla förhör med misstänkta, vittnen eller ta in filmbevis).

Men i fallet med Eric, så verkar det glädjande nog som att utredningen tagits på allvar (ja, jag drar den slutsatsen iom att det ej skrevs av omgående eller efter ett par månader).
Citera
2019-02-23, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Vad foliehattarna inte fattar är att mätsatsen procent fyller en viss funktion.

Att det i regel är färre poliser som begår brott, jämfört med övriga, och att poliser mycket oftare blir anmälda för sådant som inte är brott, är sådana saker som starkt påverkar procentsatsen.

Tss, där kom ditt vanliga dravel om att procenten ljuger osv.
Samt givetvis ditt favoritbudskap om att anmälningarna inte avser brott osv.

Finns det fler områden där du med sådan bestämdhet hävdar att vetenskapen ljuger?

Din fantasivärld ligger farligt nära det som högst troligt skulle beskrivas som vanföreställningar (men jag tror inte på att du egentligen tror på det framför, utan det är bara frågan om att du istället försöker skapa dig ett liv här på Flashback genom att agera maniskt troll).
Citera
2019-02-23, 19:44
Bannlyst
Citat:
Tss, där kom ditt vanliga dravel om att procenten ljuger osv.
Samt givetvis ditt favoritbudskap om att anmälningarna inte avser brott osv.

Finns det fler områden där du med sådan bestämdhet hävdar att vetenskapen ljuger?

Din fantasivärld ligger farligt nära det som högst troligt skulle beskrivas som vanföreställningar (men jag tror inte på att du egentligen tror på det framför, utan det är bara frågan om att du istället försöker skapa dig ett liv här på Flashback genom att agera maniskt troll).

Återigen så säger jag inte att vetenskapen ljuger(dom enda som gjort det är du och dom andra foliehattarna). Det är återigen du som inte klarar att förstå att procentsatsen kan bero på många olika saker.

Tag dina mediciner och gå och lägg dig

Att du och många andra haveristtomtar uppenbarligen inte begriper vad som är brott och vad som inte är det när ni gör era okynnesanmälningar kan man ju se i denna tråd bla

Nej det är definitivt ingen vanföreställning att dom flesta poliser faktiskt inte begår brott, det är som sagt bara i era bizarra konspirationsteoretiska värld det är så.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-02-23 kl. 19:53.
Citera
2019-02-23, 19:52
Medlem
Citat:
Återigen så klarar du inte förstå, att procentsatsen kan bero på många olika saker.

Tag dina mediciner och gå och lägg dig

Att du och många andra uppenbarligen inte begriper vad som är brott och vad som inte är det när ni gör era okynnesanmälningar kan man ju se i denna tråd bla

Nej det är definitivt ingen vanföreställning att dom flesta poliser faktiskt inte begår brott, det är som sagt bara i era bizarra konspirationsteoretiska värld det är så.

Snygg halmdocka trollet (ingen annan påstår något annat än att de flesta poliser inte begår brott).

Angående ditt frekventa maniska motstånd till den uppenbart brutalt avslöjande statistiken, ja då är det väl mer troligt att det är du själv som är i behov av medicinering (något som du i nästan varje kvällsinlägg försöker påklistra meningsmotståndare).

Jag är även fascinerad över hur du den dagen Erics banemän fälls, skall klara av att få in ditt standardiserade 3-7st "gubben som slår sig i pannan" i dina inlägg, men jag helt övertygad om att du kommer att lyckas.

Obetalbart att du själv nu tillstår att SU räddat dig och dina kollegor många gånger under åren (ja, skyll du på dina feta chipsfingrar på tangenterna eller vad som, det är vad det är ändå).
Citera
2019-02-23, 19:57
Bannlyst
Vad som är obetalbart är foliehattarnas oförmåga att förstå vad procent är, inget annat.

Tack för lyteskomiken

Tycker dock att det är lite taskigt då jag för deras skull gjorde ett förtydligande, men inte ens får ett tack utan istället en näve uppkörd i röven

Citat:
Nej det skulle inte stå något annat, dock föll det bort en bokstav, vilket vem som helst som läser inlägget i sin helhet förstår

Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-02-23 kl. 20:02.
Citera
2019-02-23, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Fan alltså, den här tragedin är nog tyngre än alla ens tänkbara senarios!
Allt gick liksom fel, dålig konversation och vägledning om uppfattadet av situationen.

Det är nog helt klart så att ingen förväntade sig att det skulle röra sig om en utvecklingsstörd som gick omkring med ett leksaksvapen och lekte krig. Att inringare, som kände starkt obehag av att en person knallade omkring på gatan med ett vapen, inte heller räknade med detta är inte konstigt.

Men i det scenariot som uppstod där och då så hade det faktiskt kunnat sluta ännu mer tragiskt, om gärningsmannen hade haft ett riktigt vapen, med skarp ammunition, hade vi kunnat ha tre döda poliser.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-02-23 kl. 21:26.
Citera
2019-02-23, 22:28
Medlem
hashs avatar
Citat:
Det är nog helt klart så att ingen förväntade sig att det skulle röra sig om en utvecklingsstörd som gick omkring med ett leksaksvapen och lekte krig. Att inringare, som kände starkt obehag av att en person knallade omkring på gatan med ett vapen, inte heller räknade med detta är inte konstigt.

Men i det scenariot som uppstod där och då så hade det faktiskt kunnat sluta ännu mer tragiskt, om gärningsmannen hade haft ett riktigt vapen, med skarp ammunition, hade vi kunnat ha tre döda poliser.

Polisen tycks ha haft noll koll på personen man dödade, mycket anmärkningsvärt beteende skulle jag säga. Mycket luktar på ovana poliser som inte kunde hantera situationen. Kanske var det kvinnliga poliser som sköt av ren rädsla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in