2018-10-20, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Jag hade skjutit direkt om det kom ett beväpnat monster mitt i natten. Det blir så när ett land består av vettvillingar i alla dess former och det bara väller in pack. Kommer bli mer sånt här i framtiden då både poliser och svenska folket fått nog. Sen att inte fyllkajan kunde hålla rätt på sin vuxna unge är också ett problem som hon borde stå för. Man ger inte ett leksaksvapen till en person med hans diagnos och genetiska fel.
Du låter rädd o bitter över det mesta.
Du dömer ut Erics mor, källa på uppgiften om fyllkaja, tack.
jag tror motsatsen, en mor som värnade och älskade sin pojke,
Eric befann sig hos sin far, den där natten när han sköts av två-tre skräckslagna poliser.

Tillvaron är inte svart el vit. Att två-tre rädda poliser sköt fel person, en oskyldig liten pojke, måste väl ses som undantag.
Citera
2018-10-20, 18:11
Medlem
Gorbis avatar
(FB) Enda tråden där vi blir upprörda över troll även om inget kommer att göras åt saken
Citera
2018-10-20, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagrummet
finns en tidigare tråd. jo det var flera månader gammalt

(FB) Stockholm, Vasastan: Eric Torell med Downs syndrom ihjälskjuten av polis (2018-08-02)
Varför åker poliser till den här adressen om det inte kommit ett larm under natten? Ingen skall inbilla mig att man åker på ett flera månader gammalt larm.
Citera
2018-10-20, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Har du källa på att folie inte skyddar mot kosmisk strålning

Poliserna har knappast fått för sig att skjuta prick på ett mongo för skojs skull. Dom fick syn på ett vapen, mannen gjorde något med vapnet, då tvingades polisen skjuta. Fortfarande det allra mest troliga scenariot.
Du gissar o fabulerar, ingenting av dina antaganden kommer att visa sig stämma.

Därmed hoppas jag att du kan släppa tråden för en stund. Fundera i vidare banor, och se saken ur andra perspektiv. Du har av någon anledning låst dig vid att försvara o argumentera enbart ett scenario.
Citera
2018-10-20, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du gissar o fabulerar, ingenting av dina antaganden kommer att visa sig stämma.

Därmed hoppas jag att du kan släppa tråden för en stund. Fundera i vidare banor, och se saken ur andra perspektiv. Du har av någon anledning låst dig vid att försvara o argumentera enbart ett scenario.

Att skjutandet började pga vapnet är ingen gissning utan ganska självklart. Att polisen agerat i nödvärn har dom sagt, det sade jag också , det kom alltså att visa sig. Vidare finns det gott om fall då poliser blivit frikända när dom skjutit gm med oäkta vapen. Till det finns det självklart en anledning, det du och dom andra tomtarna inte kan förstå.
Citera
2018-10-20, 18:22
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du låter rädd o bitter över det mesta.
Du dömer ut Erics mor, källa på uppgiften om fyllkaja, tack.
jag tror motsatsen, en mor som värnade och älskade sin pojke,
Eric befann sig hos sin far, den där natten när han sköts av två-tre skräckslagna poliser.

Tillvaron är inte svart el vit. Att två-tre rädda poliser sköt fel person, en oskyldig liten pojke, måste väl ses som undantag.
Så djävla liten var han inte. Du skulle nog själv skita i byxan om det kom en galning med ett vapen mitt i natten. Lätt att sitta på sin kammare och verka kaxig. Varför skulle en polis offra sitt eget liv i tjänsten? Om dom ens anade att det var en leksak som en vuxen person drittlar omkring med hade han levt idag. Oansvariga föräldrar och varför satte dom inte en kedja på ytterdörren när "ungen" ville ta sig ut om nätterna. Jag kan tänka mig att båda föräldrarna tittar för djupt i glaset och därför inte orkar ta tag i väsentligheter.
Citera
2018-10-20, 18:23
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Mitt eget

Man ska inte vad jag tycker sätta poliser som är nya i tjänst (den ena hade visst bara varit polis i en månad en till något längre? och den tredje ett år) på uppdrag som ska skötas av poliser som har mycket erfarenhet av farliga lägen och tillbud.
Så jag undrar. Hur mycket visste de som utfärdade larmet om de poliser som var i tjänst.? Fanns det någon i högre befattning som hade kunnat snabbt se till att en styrka skickats ut som var vana vid allvarliga larm?

3: Det fanns ju ytterligare ett register där det var inskrivet att den hotfulle man som man i det här läget varnade för,satt inne och häktad. Varför fanns inte det registret tillgängligt för dem som skickade ut larmet? Enligt vad jag läst var det inte tillgängligt.Hade man vetat det hade man kunnat förstå att den mannen omöjligt kunde ha befunnit sej på den plats dit poliserna larmats ut till

Det är fruktansvärt tragiskt alltihopa.För Erik som miste livet.För hans föräldrar som miste sin son. För de färska poliserna som inte visste hur de skulle handla i en situation av den svårighetsgrad som larmet annonserade

Jag vill mena att det kan ha funnits brister i hela kedjan gällande insatsen som ledde till detta katastrofala resultat.Hela bilden måste finnas med för att man ska kunna bedöma utifrån det varför det blev som det blev

Idag, 17:47

Jag upprepar sista delen av mitt inlägg tidigare idag.En av poliserna hade tagit examen en månad tidigare!
Var fanns de ytterst ansvariga som borde ha funnits över larmoperatörerna och sett till att rätt polisstyrka med rätt erfarenhet åkte ut på larmet? Och varför fanns inte båda registren tillgängliga då hade ingenting av detta hänt! Den hotfulle mannen satt ju inlåst
Senast redigerad av Stina-Lina 2018-10-20 kl. 18:26.
Citera
2018-10-20, 18:32
Medlem
Pe.Wahlgrens avatar
Vem fan gav CP-Erik en pistol? Borde ju åtalas för mongoloidiskt beteende.

Fruktansvärt cp-aktigt av dens föräldrar att ge den pistol!
Citera
2018-10-20, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Jag upprepar sista delen av mitt inlägg tidigare idag.En av poliserna hade tagit examen en månad tidigare!
Var fanns de ytterst ansvariga som borde ha funnits över larmoperatörerna och sett till att rätt polisstyrka med rätt erfarenhet åkte ut på larmet? Och varför fanns inte båda registren tillgängliga då hade ingenting av detta hänt! Den hotfulle mannen satt ju inlåst
Du har helt rätt, hela händelsekedjan hade brister. Sammansättningen av just denna grupp,
två färskingar borde inte ha gjort uttryckningen, den erfarne kollegan saknades,
Om man ansåg att den kvinnliga polisen var den erfarna, så tycks inte hon ha tagit befälet över de två färska kollegorna.
Larmet vad handlade det om? Ja allt tycks ha blivit slarvigt skött.
Döds Skjutningen av Eric, är naturligtvis resutat av brister,misstag och felaktiga beslut.
Citera
2018-10-20, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pe.Wahlgren
Vem fan gav CP-Erik en pistol? Borde ju åtalas för mongoloidiskt beteende.

Fruktansvärt cp-aktigt av dens föräldrar att ge den pistol!
Men allt handlar om att två-tre poliser sköt ihjäl Eric.
Kanske kan du kontakta Erics föräldrar direkt och ställa de frågor du har om deras val av leksaker.
Tråden bör fokuseras på dödsskjutningen, som gjordes av färska poliser.
Citera
2018-10-20, 18:40
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoltanfez
Du verkar psykiskt labil din lilla försäkringsdåre och klarar inte hålla en god ton. Du behöver inte bli så bitter för att du aldrig har rätt. Men som den förståndshandikappade mytoman du är, så är du totalt förvirrad inför verkligheten. Eric blev hänsynslöst avrättad av dina vänner!

Varför skulle dom vilja avrätta Eric?
Citera
2018-10-20, 18:42
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Och varför åkte inte polisen hem till föräldrarna innan han rymde och kollade att dörren var låst och alla vapen inlåsta i skåpet? Varför kontrollerade dom inte om föräldern var nykter då han passade sitt barn och borde ha hört hur ponken gav sig ut mitt i natten? En hel stab av myndigheter borde varit på plats och i förebyggande syfte. Många frågor som kräver svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in