2019-02-23, 19:55
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Försök inte. Du försökte förklara med att TH hade bytt skor.

Den förklaringen eller teorin hade varit mer sannolik än din.
Citera
2019-02-23, 20:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Den förklaringen eller teorin hade varit mer sannolik än din.
Mer sannolikt att TH bytte skor än att han kom in under pågående brott och avbröt mördaren?
Citera
2019-02-23, 20:07
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Mer sannolikt att TH bytte skor än att han kom in under pågående brott och avbröt mördaren?

Du förstår fortfarande inte. Din teori om blodstänken och att du vägrade fatta att stänken inte behövde komma från en gärningsman eller från en som var där under tiden gör att man bara vill få tyst på dig. Jag tror inte att han bytte skor men rent krasst kunde skorna ha varit där under attacken men inte han. Jag har vetat och förstått från början att stänken och de andra blodbesudlingarna visade att han inte var där.
Citera
2019-02-23, 20:09
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
T är inte undersökt.

What!!??

Är det ditt scenario av hur dådet det skall ha gått till? Eller är det din poäng med ditt skrivande här i tråden (1000 inlägg nu, lite drygt, grattis)? Man är ju förstås inte tvingad att ha en åsikt om det men skulle ändå vara intressant att veta hur du tänker kring det.
Citera
2019-02-23, 20:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du förstår fortfarande inte. Din teori om blodstänken och att du vägrade fatta att stänken inte behövde komma från en gärningsman eller från en som var där under tiden gör att man bara vill få tyst på dig. Jag tror inte att han bytte skor men rent krasst kunde skorna ha varit där under attacken men inte han. Jag har vetat och förstått från början att stänken och de andra blodbesudlingarna visade att han inte var där.
På vilket sätt visade stänken och blodbesudlingarna att han inte var där under brottet? Han kanske inte träffades av något blod innan han avbröt, avsaknad av spår bevisar inget.
Citera
2019-02-23, 20:58
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
What!!??

Är det ditt scenario av hur dådet det skall ha gått till? Eller är det din poäng med ditt skrivande här i tråden (1000 inlägg nu, lite drygt, grattis)? Man är ju förstås inte tvingad att ha en åsikt om det men skulle ändå vara intressant att veta hur du tänker kring det.

Tulpanpernilla kommer inte svara dig. Här kan du läsa vad hon anser vara ett (av flera) motiv:

(FB) Arbogamorden - teorier om alternativ gärningsman
Citera
2019-02-23, 21:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Tulpanpernilla kommer inte svara dig. Här kan du läsa vad hon anser vara ett (av flera) motiv:

Det är synd att du inte har en historik i tråden. Det skulle nog finnas ett och annat guldkorn där annars. Jag är imponerad av att någon relativt nyregistrerad är så insatt i ämnet.

Varför svarar du på frågor ställda till andra och inte till dig själv? På vilket sätt visade stänken och blodbesudlingarna att TH inte var där under brottet?
Citera
2019-02-23, 21:16
Medlem
StiftelseInsyns avatar
Citat:
På vilket sätt visade stänken och blodbesudlingarna att TH inte var där under brottet?
Varför har du själv slutat slå din fru? Samma typ av frågeställning.
Citera
2019-02-23, 21:18
Medlem
habets avatar
Citat:

Ooops, det motivet gick inte av för hackor

Jag har dock förstått att vissa saker är svårt att få vissa att svara på men jag är uppriktigt nyfiken på hur 'TP' tänker sig att det ska ha gått till.
Citera
2019-02-23, 21:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StiftelseInsyn
Varför har du själv slutat slå din fru? Samma typ av frågeställning.
Trams. Avsaknad av spår bevisar ingenting, att det inte går att bevisa att TH avbröt brottet bevisar inte att han inte gjorde det. Det har ingenting med din dumma fråga att göra.
Citera
2019-02-23, 21:37
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Ooops, det motivet gick inte av för hackor

Jag har dock förstått att vissa saker är svårt att få vissa att svara på men jag är uppriktigt nyfiken på hur 'TP' tänker sig att det ska ha gått till.

Tulpanpernilla tror att sambon efter dådet gick ut till bilen och la blodiga kläder och hammaren i den. Sen ringde han sos.

Åklagare F. Gummesson har svarat på detta och förklarat varför de inte undersökte bilen. Eftersom polisen när de kom dit placerade sambon i bilen för att hålla koll på honom så kontaminerades bilen med blod från honom och hans kläder. Därför var en undersökning lönlös. Att han skulle ha gömt mordvapen och kläder där var högst osannolikt.
Citera
2019-02-23, 21:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Tulpanpernilla tror att sambon efter dådet gick ut till bilen och la blodiga kläder och hammaren i den. Sen ringde han sos.

Åklagare F. Gummesson har svarat på detta och förklarat varför de inte undersökte bilen. Eftersom polisen när de kom dit placerade sambon i bilen för att hålla koll på honom så kontaminerades bilen med blod från honom och hans kläder. Därför var en undersökning lönlös. Att han skulle ha gömt mordvapen och kläder där var högst osannolikt.
Är detta polisens slutsats eller ditt påhitt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in