2019-02-23, 15:01
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag vet inte, det får du fråga dem som påstår det. Jag citerar dem bara.

Jag citerar vad SKL skriver i tilläggsprotokollet och lägger det inom spoiler så stackars Combival slipper läsa.
Små droppar uppstår vid kraftiga slag eller skjutning mot kroppsdel eller annat blodbesudlat föremål. Den som har sådana stänk måste ha varit i närheten när sådant slag eller skjutning uppstod.

Där har du svaret. (Extremiteter). Det behövs inget skjutvapen eller hammare. Det räcker att vifta med en blodig arm eller ben för att blod ska stänka. Hade sambon varit den skyldige så hade stänken varit ofattbart mycket fler. Därför kunde de utesluta honom. Att han skulle ha stått i närheten och tittat på när tyskan mördade hans familj är så dumt så det har inte kommit på tal tidigare. Inte förrän du med ditt sjuka sätt att tänka kom på den jävla idén.
Senast redigerad av Combival 2019-02-23 kl. 15:05.
Citera
2019-02-23, 17:00
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Där har du svaret. (Extremiteter). Det behövs inget skjutvapen eller hammare. Det räcker att vifta med en blodig arm eller ben för att blod ska stänka. Hade sambon varit den skyldige så hade stänken varit ofattbart mycket fler. Därför kunde de utesluta honom. Att han skulle ha stått i närheten och tittat på när tyskan mördade hans familj är så dumt så det har inte kommit på tal tidigare. Inte förrän du med ditt sjuka sätt att tänka kom på den jävla idén.
Vad var det för svar? Sambon har många stänk på sig på ställen som kan te sig onaturligt om han nu bara kramat Emma och försökt sätta henne upp.
Citera
2019-02-23, 17:46
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Vad var det för svar? Sambon har många stänk på sig på ställen som kan te sig onaturligt om han nu bara kramat Emma och försökt sätta henne upp.

Jag väntar fortfarande på ditt scenario av hur det hela gått till, kan du inte vara snäll och berätta.
Citera
2019-02-23, 17:52
Medlem
StiftelseInsyns avatar
Citat:
Blod som droppar kan naturligtvis också ge upphov till små stänk på byxbenen.
https://www.youtube.com/watch?v=OnQf5ZA59bA

Vad är det du inte vill förstå?
Citera
2019-02-23, 17:57
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Det var svaret på varför de genom analys såg att sambon endast utfört livräddande åtgärder. Du gillar inte sanningen men du borde åtminstone fundera på deras svar istället för att ljuga, förvränga och tolka analyssvar helt uppåt väggarna.
Citera
2019-02-23, 18:00
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Det var svaret på varför de genom analys såg att sambon endast utfört livräddande åtgärder. Du gillar inte sanningen men du borde åtminstone fundera på deras svar istället för att ljuga, förvränga och tolka analyssvar helt uppåt väggarna.
Vad kom fram på analysen?
V-ås polis skickade endast in jeans och skor. Åklagaren valde att inte skicka in topsningen till NFC som rättsläkaren gjort på T för avgörande från vem blodet kom från.

Vad finns kvar att analysera?
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2019-02-23 kl. 18:04.
Citera
2019-02-23, 18:32
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StiftelseInsyn
Blod som droppar kan naturligtvis också ge upphov till små stänk på byxbenen.

Vad är det du inte vill förstå?
Du menar väl även byxlåren.
Citera
2019-02-23, 18:33
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Jag väntar fortfarande på ditt scenario av hur det hela gått till, kan du inte vara snäll och berätta.
T är inte undersökt.
Citera
2019-02-23, 18:59
Medlem
Combivals avatar
Citat:
V-ås polis skickade endast in jeans och skor. Åklagaren valde att inte skicka in topsningen till NFC som rättsläkaren gjort på T för avgörande från vem blodet kom från.

Förstår du inte vad du själv skriver? Du ifrågasatte varför undersökningarna gällande sambon var under sekretess? Inskickade prover, analyser och svar lämnades inte ut till dig, eller någon annan icke behörig.
Citera
2019-02-23, 19:03
Medlem
StiftelseInsyns avatar
Citat:

Här finns lite intressant info i ärendet:
https://www.flashback.org/p28711699

"Privatspanarna" har visst inte kommit framåt på åtta år.
Senast redigerad av StiftelseInsyn 2019-02-23 kl. 19:06.
Citera
2019-02-23, 19:08
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Förstår du inte vad du själv skriver? Du ifrågasatte varför undersökningarna gällande sambon var under sekretess? Inskickade prover, analyser och svar lämnades inte ut till dig, eller någon annan icke behörig.
Det finns att se. Jag har inte ifrågasatt varför.
Blås nu ballonger inför mello.
Citera
2019-02-23, 19:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StiftelseInsyn
Bifogar en informativ video som visar hur fallande blodsdroppar ger upphov till millimetersmå stänk.

Inser du nu hur små stänk kan hamna på någons skor vid t ex en livräddande insats?
Jo, jag har ingen anledning att ifrågasätta äktheten i filmen. Uppenbarligen har experterna som jag har citerat, liksom jag, förbisett möjligheten att blod kan droppa i blod och skapa smådroppar. Det är analogt med att dropparna träffade sidan av sulan.
Citat:
Det är ofattbart dumt att tro att SKL med "svingandet av blodbesudlade extremiteter eller föremål" menar att någon skulle vifta med sin egen arm eller sitt eget ben i 100 km/tim. En boxares slag överstiger inte 40 km/tim. Det handlar givetvis om att någon svingar någon annans blodiga extremitet. Det är nästan lika dumt som att tro att jag har skrivit att TN skulle ha stått och tittat på när någon misshandlade EJ och dödade barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in