Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-23, 06:20
  #14725
Medlem
moralhoras avatar
Haha, så knallkorkarna har nu gått vidare till Johanna Möller som alternativ gärningsman?

Fråga: får någon rakt ut fråga Christine "Barnamörderskan" Schürrer om hon faktiskt mördade barnen?

Citat:
Ursprungligen postat av Barbriella
Hur läckte bilderna på barnen ut?

Naturligt så låg de förundersökningen och ingen hade nog en tanke på att dessa skulle bli "offentliga". Samma sak med Elin Krantz.
Citera
2018-09-23, 07:07
  #14726
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Haha, så knallkorkarna har nu gått vidare till Johanna Möller som alternativ gärningsman?

Fråga: får någon rakt ut fråga Christine "Barnamörderskan" Schürrer om hon faktiskt mördade barnen?
CS har fått frågan om hon mördade barnen många gånger och alltid svarat nej. JM har aldig fått frågan, men hon skulle säkert svara nej hon också, på samma sätt som hon förnekar inblandning i mordet på sin pappa.
Citera
2018-09-23, 14:50
  #14727
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
CS har fått frågan om hon mördade barnen många gånger och alltid svarat nej. JM har aldig fått frågan, men hon skulle säkert svara nej hon också, på samma sätt som hon förnekar inblandning i mordet på sin pappa.

Mörderskan Christine Schürrer har sina fans - dock så får man inte fråga rakt ut om hennes inblandning i morden enligt initierade källor. Fråga Tulipanpernilla.
Citera
2018-09-23, 19:49
  #14728
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Mörderskan Christine Schürrer har sina fans - dock så får man inte fråga rakt ut om hennes inblandning i morden enligt initierade källor. Fråga Tulipanpernilla.
Varför ska jag fråga Tulpanpernilla? Det är väl klart att CS kan ogilla frågan som hon har svarat på ett otal gånger och som insinuerar att hon har mördat.
Citera
2018-10-11, 17:46
  #14729
Medlem
Familjens liv efter brutala barnamorden i Arboga
Citat:
Torgny Hellberg hittade sin sambo Emma Jangestig och hennes två barn sönderslagna i radhuset i Arboga.

Sambon överlevde mirakulöst – men barnens liv gick inte att rädda.

Tio år senare är deras band fortfarande starkt och i dag lever de på skyddad adress med sina två gemensamma barn.

– Det har naturligtvis blivit slitningar eftersom vi har hanterat det på så olika sätt, säger Torgny Hellberg om relationen i dag.
Torgny Hellberg har tidigare beskrivit sin relation till tyskan Christine Schürrer som en vanlig ”semesterflirt” som inleddes i samband med en resa till Grekland 2006.

Efter semestern reste tyskan till Sverige för att hälsa på honom – strax därefter meddelade Torgny Hellberg att han ville avsluta relationen.

Men kontakten avslutades inte.

I P3-dokumentären ”Barnamorden i Arboga” berättar Torgny Hellberg att Christine Schürrer bland annat ringde honom efter ett misslyckat självmordsförsök. Tyskan skulle sedermera flytta till Sverige och följa Torgny Hellbergs nya relation med Emma Jangestig via hans blogg.

En dag i mars 2008 tog tyskan sig in i hans nya sambos radhus.

I dag bor Torgny Hellberg och Emma Jangestig med skyddad identitet på skyddad adress tillsammans med sina två gemensamma barn. Paret har berättat för barnen om vad som hände Saga och Max för över tio år sedan.

I dag bor Torgny Hellberg och Emma Jangestig med skyddad identitet på skyddad adress tillsammans med sina två gemensamma barn. Paret har berättat för barnen om vad som hände Saga och Max för över tio år sedan.

– När vi började prata med dem om det så sade vi att det är någon som har varit dum mot de här barnen. Det är mer på ett barns nivå, kanske via sagor, säger han.

Torgny Hellberg föreläser om sin historia under titeln ”Det man inte vet” där han pratar om mordnatten och allt som följde därefter.

Torgny Hellberg om relationen med Emma Jangestig
Citat:
Torgny Hellberg berättar att han i dag drömmer om att han tillsammans med Emma Jangestig ska kunna ge sina barn en trygg och bra uppväxt.

Tyskan Christine Schürrer dömdes både i tingsrätten och i hovrätten för dubbelmordet och mordförsöket i Arboga. Hon dömdes till livstids fängelse och avtjänade sitt straff i kvinnoanstalterna i Ystad och Hinseberg innan hon blev överflyttad till tyska kvinnoanstalten Vechta.

– Jag har ingenting att säga till henne. Om hon förstår varför hon är dömd för det hon är, då skulle jag kunna fråga henne varför. Men jag tror inte att hon kommer förstå det. Som det är nu så har jag ingenting att säga henne, säger Torgny Hellberg.

https://unv.is/expressen.se/nyheter/...orden-i-arboga
Citera
2018-10-12, 21:21
  #14730
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Frågan är varför T.H 10 år efter dådet träder fram efter en anonym tillvaro. Börjar fallet granskas?
Nåväl, han framträder också i en snutt i Expressen. Hon är skyld...dömd för brottet.


https://www.expressen.se/tv/nyheter/...vi-inte-lever/
Citera
2018-11-08, 15:03
  #14731
Medlem
Förlåt om jag frågar om något som redan avhandlats, men jag undrar lite om lite om tidsramen för mordet och Schurrers eventuella flykt från mordplatsen och Arboga. Alltså, hur långt är det mellan mordplatsen och stationen dit Schurrer behövde ta sig för att åka hem? Finns det något uppenbart orimligt i detta eller är det fullt rimligt?
Citera
2018-11-12, 15:44
  #14732
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Förlåt om jag frågar om något som redan avhandlats, men jag undrar lite om lite om tidsramen för mordet och Schurrers eventuella flykt från mordplatsen och Arboga. Alltså, hur långt är det mellan mordplatsen och stationen dit Schurrer behövde ta sig för att åka hem? Finns det något uppenbart orimligt i detta eller är det fullt rimligt?
Enligt Eniro ska gångsträckan vara 1,5 km. Morden ska då skett ca 19.10 då Emma hade sin sista msn kontakt med sin syster tills polisen beräknat att sambon kom hem ca 19.15-19.18.
Enligt Eniro så tar det ca 18 minuter att gå till Arboga station. En poliskvinna provgick sträckan och kom fram till 9 minuter.
Det tåg CS tog från Arboga till Sthlm gick 19.34. Det kan man se utifrån hennes mobilpositioner.
Citera
2019-01-21, 08:28
  #14733
Medlem
TV3 dokumentär sänder första delen om det här mordet 31 januari.
Citera
2019-01-31, 09:13
  #14734
Medlem
Quarrels avatar
Expressen: Sambon berättar om brutala barnamorden i Arboga
Citat:
På kvällen den 17 mars chattade Emma Jangestig med sin syster Ida Jangestig. De diskuterade om att Ida skulle vara barnvakt åt Max och Saga.

Men klockan 19.09 plötsligt försvann Emma från chatten.

– Det tyckte jag var lite konstigt, för det brukade inte hon göra, säger Ida Jangestig.

Samtidigt var Torgny Hellberg på väg hem på väg hem.

– Jag öppnade dörren och tänkte: vad leker ni? Sen lyfter jag på huvudet – och ser barnen, säger han.

I dokumentären spelas hans förtvivlade och förvirrade samtal till SOS Alarm upp. Telefonisten undrar vad som har hänt.

”Jag vet inte!”, svarar Torgny Hellberg.
”TV3 Dokumentär: barnamorden i Arboga”, sänds klockan 21.00 på torsdagen.
Citera
2019-01-31, 23:35
  #14735
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Expressen: Sambon berättar om brutala barnamorden i Arboga

”TV3 Dokumentär: barnamorden i Arboga”, sänds klockan 21.00 på torsdagen.

Del 2 går att se redan nu på Viaplay för de som har. Jag tycker inte dokumentären lyckas få fram hur grymt dåd detta verkligen var. Vet att jag kände mycket mer olust genom att läsa FUP än nu när jag såg dokumentären. Att det förflutit ganska lång tid kan visserligen spela in, och att jag redan visste alla detaljer.
Citera
2019-02-01, 07:11
  #14736
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Sakfel i dokumentären. Kan bero på att de som ligger bakom dokumentären inte är pålästa.
T.H kom inte hem 19.20. Enligt utredningen är hans tidsspann mellan 19.15-19.18.
T.H fick frågan i rätten varför det tog sån tid innan han ringde SOS. Han sa att han letade efter en fungerande telefon. SOS kopplades in 19.20.57.

Det framkommer i dokumentären att polis gått igenom stationsfilm och sett en mörkklädd person som sen ett vittne på Verktygsgatan sett vid ca 19.10 (hon utgick från vilken tid hon bruka vara hemma)
Det blev vinklat där. Det var vittnet som först sett en mörkklädd person och utifrån det så gick polis igenom stationsfilm för att leta person som överensstämde med det signalementet, alltså en person med mörk jacka.
Vittnet medverkade i rättegång men kunde inte peka ut C.S.

Angående hammaren så utelämnas att hyresvärdinnan hade renovering hemma vi denna tidpunkt.
__________________
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2019-02-01 kl. 07:20.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback