Citat:
Man får ikke kjørt inn i skogsområdene de stedene du nevner. Det er p-plasser med bom de allerfleste plassene (i hvert fall de som fører til vann), da blir han nødt å transporte et lik til fots et godt stykke inn i skogen i tillegg.
Sjansen for at noen ville husket en bil som stopper på et slikt sted midt på natta og driver med «merkelig» aktivitet er også tilstede. Nedre Romerike er ganske tett befolket.
Jeg går med hund på nattestid en god del, og 99% av gangene ser jeg andre folk som enten lufter bikkja, ungdommer på rusletur osv. For ikke å snakke om biler. Så at han velger en av disse «innfartsårene» til marka stiller jeg meg tvilende til.
Det finnes sikkert plasser hvor ingen ser deg og ingen ferdes om natten, men jeg innbiller meg at det kreves mer lokal kjennskap i så fall. Og selv om han hadde hatt tid, så hadde han ikke så mye tid til at han kunne kjøre rundt for å finne passende dumpesteder først.
Sjansen for at noen ville husket en bil som stopper på et slikt sted midt på natta og driver med «merkelig» aktivitet er også tilstede. Nedre Romerike er ganske tett befolket.
Jeg går med hund på nattestid en god del, og 99% av gangene ser jeg andre folk som enten lufter bikkja, ungdommer på rusletur osv. For ikke å snakke om biler. Så at han velger en av disse «innfartsårene» til marka stiller jeg meg tvilende til.
Det finnes sikkert plasser hvor ingen ser deg og ingen ferdes om natten, men jeg innbiller meg at det kreves mer lokal kjennskap i så fall. Og selv om han hadde hatt tid, så hadde han ikke så mye tid til at han kunne kjøre rundt for å finne passende dumpesteder først.
Litt nordover i Romerikskommunene er det opptil flere muligheter som ikke er stengt med bom, og som er tynnere befolket - og mulig mindre trafikkert av turgåere nattestid.
Dessuten, om det er vanlig å møte på folk der om natta vil vel ikke en til (TH1) vekke særlig oppsikt, kanskje mindre enn i mindre trafikkerte områder? Å vente til kysten er klar og så *plopp*
TH1 er vel skøyteinteressert - ikke umulig at han er kjent med vann i området, og også hvor isen legger seg fort, hvor det er dypt, hvor det er tilgjengelig med bil.
Og nærmest ligger jo Langvannet.
Men enig i at det ikke er spesielt sannsynlig. Han hadde jo en del andre ting å fikse også - neppe hatt brevene liggende klare, kanskje.
Spent på telefonen!