2019-02-23, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My2019
Man får ikke kjørt inn i skogsområdene de stedene du nevner. Det er p-plasser med bom de allerfleste plassene (i hvert fall de som fører til vann), da blir han nødt å transporte et lik til fots et godt stykke inn i skogen i tillegg.

Sjansen for at noen ville husket en bil som stopper på et slikt sted midt på natta og driver med «merkelig» aktivitet er også tilstede. Nedre Romerike er ganske tett befolket.

Jeg går med hund på nattestid en god del, og 99% av gangene ser jeg andre folk som enten lufter bikkja, ungdommer på rusletur osv. For ikke å snakke om biler. Så at han velger en av disse «innfartsårene» til marka stiller jeg meg tvilende til.

Det finnes sikkert plasser hvor ingen ser deg og ingen ferdes om natten, men jeg innbiller meg at det kreves mer lokal kjennskap i så fall. Og selv om han hadde hatt tid, så hadde han ikke så mye tid til at han kunne kjøre rundt for å finne passende dumpesteder først.

Litt nordover i Romerikskommunene er det opptil flere muligheter som ikke er stengt med bom, og som er tynnere befolket - og mulig mindre trafikkert av turgåere nattestid.

Dessuten, om det er vanlig å møte på folk der om natta vil vel ikke en til (TH1) vekke særlig oppsikt, kanskje mindre enn i mindre trafikkerte områder? Å vente til kysten er klar og så *plopp*

TH1 er vel skøyteinteressert - ikke umulig at han er kjent med vann i området, og også hvor isen legger seg fort, hvor det er dypt, hvor det er tilgjengelig med bil.

Og nærmest ligger jo Langvannet.

Men enig i at det ikke er spesielt sannsynlig. Han hadde jo en del andre ting å fikse også - neppe hatt brevene liggende klare, kanskje.

Spent på telefonen!
Citera
2019-02-23, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My2019
Det vil i så fall gjøre det enda vanskeligere å kvitte seg med et lik.

Hvorfor det, tenker du?
Citera
2019-02-23, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
https://www.document.no/2019/02/23/lorenskog-kidnapping-ikke-lenger-mulig-a-svare/

Dette lover slettes ikke godt. AEH er nok død, og de har fått betalt for sine utgifter via kommunikasjonsmetoder, der familien måtte betale ganske store beløp for å oppnå kontakt. Det er min konklusjon. Virker som de leter etter AEH sin telefon. Men hva kan den fysiske telefonen fortelle som ikke teledata gjør? Ar den er blitt tuklet med, slik dere beskriver man gjøre med appen som ringer opp automatisk?
Citera
2019-02-23, 12:18
Medlem
drsniffers avatar
Jeg har drøftet et teknisk scenario mht hvordan TH kan ha oppfylt bruk av mobiltelefoner jf det som er offentliggjort på egenhånd tidligere.

Bare å søke på #2G #Retningsbasert #Antenne f.eks i tråden.

Jeg har også drøftet THs bil, en Citröen Picasso C4 tidligere med lenke til kjøretøyopplysninger via reg.nr.

Tviler på at den har Navi originalt og TH virker ikke som å være typen som bruker penger på gadgets.

Så da måtte politiets teknikere i så fall lastet ned data fra bilens ECU via OBD-II porten der de muligens kunne sjekket om bilen har vært i bruk natt til 31.10 eller ikke.

Og nei Sugar-Caddy! Bilprodusenten kan ikke legge noen føringer på dette.

Hvordan tror du tuning/mapping av biler foregår?

Tviler også på at det hersker noen tvil om hvilken TH mobilsamtalen var til. I politiet bruker de neppe akronymer slik vi gjør
Citera
2019-02-23, 12:29
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Dette lover slettes ikke godt. AEH er nok død, og de har fått betalt for sine utgifter via kommunikasjonsmetoder, der familien måtte betale ganske store beløp for å oppnå kontakt. Det er min konklusjon. Virker som de leter etter AEH sin telefon. Men hva kan den fysiske telefonen fortelle som ikke teledata gjør? Ar den er blitt tuklet med, slik dere beskriver man gjøre med appen som ringer opp automatisk?

Hvorfor tror folk at AEH telefon ikke er i politiets varetekt, dvs at den ikke ble funnet i hjemmet?

Er det noen artikler som insinuerer dette?

Hvis jeg var uberkidnapper eller TH i planleggingsmodus så ville jeg latt den bli igjen i Sloraveien 4 i alle tenkelige scenarioer.

Skjønner heller ikke hvorfor det er så mye oppstuss om hvorfor det er umulig å besvare den siste kontakten til adv. Holden og politiet.

Hvis ligaen har benyttet en SMS-gateway eller en VoiceOver-mail konto hos en operatør i et land som Sri Lanka eller Somalia tviler jeg på at det er lett å spore. Og nummer til snut og bistandsadvokat har de sikkert blitt teppebombet med via meldinger i krypto underveis.

Politiet har garantert lagt til rette for å bli kontaktet på en måte de tror er lettere å spore.
Citera
2019-02-23, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Hvorfor tror folk at AEH telefon ikke er i politiets varetekt, dvs at den ikke ble funnet i hjemmet?

Er det noen artikler som insinuerer dette?

Hvis jeg var uberkidnapper eller TH i planleggingsmodus så ville jeg latt den bli igjen i Sloraveien 4 i alle tenkelige scenarioer.

Skjønner heller ikke hvorfor det er så mye oppstuss om hvorfor det er umulig å besvare den siste kontakten til adv. Holden og politiet.

Hvis ligaen har benyttet en SMS-gateway eller en VoiceOver-mail konto hos en operatør i et land som Sri Lanka eller Somalia tviler jeg på at det er lett å spore. Og nummer til snut og bistandsadvokat har de sikkert blitt teppebombet med via meldinger i krypto underveis.

Politiet har garantert lagt til rette for å bli kontaktet på en måte de tror er lettere å spore.

Hvorfor er ikke dette oppsiktsvekkende? At de nå ikke kan kontaktes, ikke på gamlemåten der de betaler heller, som om kidnapperne har gitt opp.
Pressen får ikke klare svar fra politiet angående telefonen. Det er merkverdig. TH sier han ringte telefonen flere ganger da han kom hjem, og han hørte den ikke, den var vel ikke der da? Flere ringte telefonen, og den ringte i noen dager, så var den skrudd av. Det indikerer vel at den ikke ligger i vann.... Jeg skjønner ikke hvordan det kan være så mye usikkerhet rundt telefonen og telefonkontakten.
Citera
2019-02-23, 12:51
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Hvorfor er ikke dette oppsiktsvekkende? At de nå ikke kan kontaktes, ikke på gamlemåten der de betaler heller, som om kidnapperne har gitt opp.
Pressen får ikke klare svar fra politiet angående telefonen. Det er merkverdig. TH sier han ringte telefonen flere ganger da han kom hjem, og han hørte den ikke, den var vel ikke der da? Flere ringte telefonen, og den ringte i noen dager, så var den skrudd av. Det indikerer vel at den ikke ligger i vann.... Jeg skjønner ikke hvordan det kan være så mye usikkerhet rundt telefonen og telefonkontakten.

Jeg tolket artikkelen som at det ikke er mulig å svare på den siste henvendelsen som ikke var via kryptovaluta og foreslår da noen varianter som kan oppfylle dette.

Men hvis begge krypto-kontoene også er avsluttet så kan det fortsatt være del av tidenes plan, uten at det betyr at det ikke vil dukke opp en ny mulighet for betaling fra TH senere.
Citera
2019-02-23, 13:03
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:

Enig med deg. Selv om det ikke er bekreftet at telefonen var borte, kan måten media kommuniserer om telefonen tyde på det. Det er skrevet at TH kom hjem fra arbeid, gjennomsøkte huset og forsøkte å ringe AEH flere ganger til hennes mobil. Jeg vil tro at han ganske raskt ville funnet mobilen, særlig hvis den hadde ringelyd påslått. Og da ville det jo ikke være grunn til å ringe FLERE ganger. Også hvis den var på lydløs ville han lokalisert den ved et gjennomsøk av huset etter AEH. Om den for eksempel lå et naturlig sted som etterlatt på badet hvor hun ble overfalt, eller på stuebordet/nattbordet/kjøkkenbenken etc ville han jo aldri forsøkt å ringe den.

Jeg tenker at enten må kidnappere ha gjemt telefonen i huset slik at TH ikke fant den åpenlyst da han kom hjem. Eller at den er tatt med, og ikke etterlatt i huset. Det siste gir overhodet ikke gir mening om det er en reell kidnapping.
Citera
2019-02-23, 14:48
Medlem
En kort oppsummering, basert på VGs artikler, som virker være godt informerte:

Natt til 31.10 var det et ufyselig vær med snø og slaps. Snø og sørpe i veiene på Lørenskog.
I følge naboer, pleide AEH å gå tur med hunden rundt Langvannet mellom 7 og 9. Ingen så henne denne dagen.

9.14: telefonsamtale til ett eller flere familiemedlemmer, senere forandret til ett familiemedlem, også referert til TH

Datatrafikk knytter TH til Futurum- bygget denne formiddagen

TH kom hjem fra jobb vedlunsjtider, altså rundt 11-12. Han fant huset tomt, lette etter henne i flere timer, forsøkte å ringe hennes mobiltelefon uten å få kontakt. Han kontaktet politiet like etter kl 14.

Mobilen kan ikke ha vært tom for strøm, da flere fikk ringetone men ikke noe svar etter 9.30
Citera
2019-02-23, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
https://www.document.no/2019/02/23/lorenskog-kidnapping-ikke-lenger-mulig-a-svare/

Ny informasjon.
Citat:
Nå heter det, ifølge VG, at personene bak kidnappingen i utgangspunktet opererte med to kryptovalutaer:

"Da Anne-Elisabeth Hagen (68) forsvant i fjor høst, krevde de antatte kidnapperne ni millioner euro i én kryptovaluta og kommunikasjon i en annen, ifølge VG.

Det er tidligere kjent at de antatte kidnapperne bak forsvinningen til Anne-Elisabeth Hagen 31. oktober i fjor, krevde løsepenger i kryptovalutaen Manero.

Ifølge VG krevde de antatte kidnapperne at all videre dialog med Hagens familie skulle gå gjennom en annen type kryptovaluta. Det framgår ikke hva slags kryptovaluta det er snakk om. (NTB)"

Uventede dødsfall kan føre til at alle innskytere har tapt kryptovalutaen sin.

Aftenposten 5. februar gjengir en NTB-melding:

Også Dagbladet omtalte Gerald Cottens død og kundenes tap i QuadrigaCX 5. februar.

Om antatt reelle kidnappere har benyttet den kanadiske vekslingstjenesten QuadrigaCX kan også de ha blitt stuck, uten mulighet til å få tak i eller veksle kryptovaluta.

Også bedragerisaken har tilknytning til Kanada:
Senast redigerad av kornblomst 2019-02-23 kl. 15:06. Anledning: skrivefeil
Citera
2019-02-23, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ny informasjon.

Uventede dødsfall kan føre til at alle innskytere har tapt kryptovalutaen sin.

Aftenposten 5. februar gjengir en NTB-melding:

Også Dagbladet omtalte Gerald Cottens død og kundenes tap i QuadrigaCX 5. februar.

Om antatt reelle kidnappere har benyttet den kanadiske vekslingstjenesten QuadrigaCX kan også de ha blitt stuck, uten mulighet til å få tak i eller veksle kryptovaluta.

Også bedragerisaken har tilknytning til Kanada:
Cotton er fra Canada, er Brow det også ?
Likevel ganske suspekt om det skulle være en forbindelse.
Citera
2019-02-23, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Jeg tolket artikkelen som at det ikke er mulig å svare på den siste henvendelsen som ikke var via kryptovaluta og foreslår da noen varianter som kan oppfylle dette.

Men hvis begge krypto-kontoene også er avsluttet så kan det fortsatt være del av tidenes plan, uten at det betyr at det ikke vil dukke opp en ny mulighet for betaling fra TH senere.
Hvis vi tenker at de som kidnappet henne ikke har særlig kontakt med de som skal kreve inn penger, at de er to forskjellige enheter, så kan vel det forklarer noe. Det at de ikke klarer å formidle livstegn lover uansett dårlig. De kan ha et langsiktig perspektiv, men de som gjennomførte selve kidnappingen kan få store problemer med å holde en dame på 70 i sin varetekt over tid. Jeg synes arkene skrevet på dårlig Google-translatør vitner om at de er noe ressurssvake også.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in