2019-02-22, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synsbedraget
De syns vel det er greit at han er litt nervøs...

Eller de gir ham inntrykk av å ville la kidnappere tro at de mistenker ham
Citera
2019-02-23, 01:18
Medlem
Är TH sitt kontor så nära bostaden att de går på samma mobilmast? I så fall kan han ha ringt upp sig själv från kontoret på hennes mobil 9.14. om han tagit med sig den hemifrån. Vild spekulation men tycker det är intressant att även andra börjar ifrågasätta kidnappningsscenariot. Någon som vet var deras hytte ligger?
Citera
2019-02-23, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppisen
Är TH sitt kontor så nära bostaden att de går på samma mobilmast? I så fall kan han ha ringt upp sig själv från kontoret på hennes mobil 9.14. om han tagit med sig den hemifrån.

Hei, det med mobilmaster osv har blitt diskutert før, her og i media. TH har ICE og AEH har Telenor, det finnes flere ICE og Telenorantenner i nærheten, så det ville være en stor risiko for at Telenor forbindelse ville hoppe fra en antenne til en annen, og dermed går muligheten du beskriver i vasken.

Ingenting har blitt frigitt til media om teledata fra AEH sin mobil. Som jeg skjønner, men er ikke sikkert, har AEH sin mobil ikke kommet til rette. Hvis jeg tar feil kan noen annen her korrigere meg. Men det er heller ikke noe indikasjoner at mobilen har beveget seg stort, fordi politiet har ikke letet andre steder enn rundt boligen. Det har ikke kommet fram hva slags triangulering politiet har foretatt på mobildataen fra AEH. Med triangulering får man svært nøyaktige posisjonsdata, mens mobilmasttilkobling sier bare litt om i hvilken sektor man har vært.

Det er også uklarhet hvilket familiemedlem ble ringt via AEH hennes mobil kl 09:14, om det er TH1 eller TH2 eller en annen. Først trodde alle det var TH1 (faren), men nå har muligheten åpnet seg at det kan være TH2 (sønnen). Hvis det er TH1 og AEH var allerede borte, så var vi alle enig her at TH1 han ha installert en slags auto-dial app på mobilen som ringte TH1 09:14 uten at noen behøvde å gjøre noe. Rent teoretisk er dette mulig, selv om det høres søkt ut.
Citera
2019-02-23, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tazzlo
Nå er det gjentatte ganger påpekt hvor lett det er å komme seg usett ut i garasjen. Der vil jeg tro det var en bil. Og hvorfor tror alle at dette har foregått så voldsomt? Det blir diskutert at hun kan ha fått hjerteinfarkt under transport av "kidnappere". Hva om hun har fått et illebefinnende, TH har grepet tak i henne litt for hardt. Det er overpresentert her hvor kald, kynisk og kontrollerende TH er, hans behandling av AEH. Syns ikke det er overraskende hvis han har planlagt dette i løpet av natten. Slik han er fremstilt av mange.

Jeg forstår at det er veldig lett å komme seg ut av garasjen, men hvor langt får han kjørt før han må gjennom en bomring eller blir plukket opp på ett eller annet kamera?

Det er ikke bare bare å kjøre inn i skogen usett midt på natta på det sentrale østlandet.

Jeg sier ikke at det ikke har skjedd, jeg lurer bare på hvordan.
Citera
2019-02-23, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My2019
Jeg forstår at det er veldig lett å komme seg ut av garasjen, men hvor langt får han kjørt før han må gjennom en bomring eller blir plukket opp på ett eller annet kamera?

Det er ikke bare bare å kjøre inn i skogen usett midt på natta på det sentrale østlandet.

Jeg sier ikke at det ikke har skjedd, jeg lurer bare på hvordan.

Det kom frem over her at politiet skal ha innhentet opplysninger fra VTS fra kl 04 31.okt. Sånn sett har det vært rikelig med tid mellom kl 20 30.okt og 04 31.okt.

Fra Sloraveien kan en komme ganske mange steder uten å bli registrert i bomring. Nordover er det vel ikke registrering på E6 før i Eidsvollområdet feks. Skogsområder i Lørenskog og Rælingen/Lillestrøm kan en også komme til uten bomregistrering.
Citera
2019-02-23, 10:19
Medlem
[quote=My2019|66828656]Og hvor skal han ha gjort av henne i full panikk midt på natten

Det kan være greit å merke seg at politiet bestilte overvåking av all trafikk fra Sloraveien 4 i tidsrommet 04.00-15.00 den 31.10, altså natten FØR den angivelige bortføringen skal ha skjedd på morgenen 31.

Tviler også på at dykkerne i Langvannet ikke var ute etter å finne kulepenner, sneiper eller fiskekroker.
Citera
2019-02-23, 10:36
Medlem
Men klart bilen kan ha hatt kjørecomputer, som ville røpet nattlig utflukt. Har TH veteranbil uten slik teknologi?
Citera
2019-02-23, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Hei, det med mobilmaster osv har blitt diskutert før, her og i media. TH har ICE og AEH har Telenor, det finnes flere ICE og Telenorantenner i nærheten, så det ville være en stor risiko for at Telenor forbindelse ville hoppe fra en antenne til en annen, og dermed går muligheten du beskriver i vasken.

Ingenting har blitt frigitt til media om teledata fra AEH sin mobil. Som jeg skjønner, men er ikke sikkert, har AEH sin mobil ikke kommet til rette. Hvis jeg tar feil kan noen annen her korrigere meg. Men det er heller ikke noe indikasjoner at mobilen har beveget seg stort, fordi politiet har ikke letet andre steder enn rundt boligen. Det har ikke kommet fram hva slags triangulering politiet har foretatt på mobildataen fra AEH. Med triangulering får man svært nøyaktige posisjonsdata, mens mobilmasttilkobling sier bare litt om i hvilken sektor man har vært.

Det er også uklarhet hvilket familiemedlem ble ringt via AEH hennes mobil kl 09:14, om det er TH1 eller TH2 eller en annen. Først trodde alle det var TH1 (faren), men nå har muligheten åpnet seg at det kan være TH2 (sønnen). Hvis det er TH1 og AEH var allerede borte, så var vi alle enig her at TH1 han ha installert en slags auto-dial app på mobilen som ringte TH1 09:14 uten at noen behøvde å gjøre noe. Rent teoretisk er dette mulig, selv om det høres søkt ut.

Dette med telefonen er noe jeg gjerne vil til bunns i. Og det kan vel være den de lette etter i vannet? Men hva kan den fysiske telefonen fortelle dem som teledata ikke kan?
Citera
2019-02-23, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Det kom frem over her at politiet skal ha innhentet opplysninger fra VTS fra kl 04 31.okt. Sånn sett har det vært rikelig med tid mellom kl 20 30.okt og 04 31.okt.

Fra Sloraveien kan en komme ganske mange steder uten å bli registrert i bomring. Nordover er det vel ikke registrering på E6 før i Eidsvollområdet feks. Skogsområder i Lørenskog og Rælingen/Lillestrøm kan en også komme til uten bomregistrering.

Man får ikke kjørt inn i skogsområdene de stedene du nevner. Det er p-plasser med bom de allerfleste plassene (i hvert fall de som fører til vann), da blir han nødt å transporte et lik til fots et godt stykke inn i skogen i tillegg.

Sjansen for at noen ville husket en bil som stopper på et slikt sted midt på natta og driver med «merkelig» aktivitet er også tilstede. Nedre Romerike er ganske tett befolket.

Jeg går med hund på nattestid en god del, og 99% av gangene ser jeg andre folk som enten lufter bikkja, ungdommer på rusletur osv. For ikke å snakke om biler. Så at han velger en av disse «innfartsårene» til marka stiller jeg meg tvilende til.

Det finnes sikkert plasser hvor ingen ser deg og ingen ferdes om natten, men jeg innbiller meg at det kreves mer lokal kjennskap i så fall. Og selv om han hadde hatt tid, så hadde han ikke så mye tid til at han kunne kjøre rundt for å finne passende dumpesteder først.
Citera
2019-02-23, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My2019
Man får ikke kjørt inn i skogsområdene de stedene du nevner. Det er p-plasser med bom de allerfleste plassene (i hvert fall de som fører til vann), da blir han nødt å transporte et lik til fots et godt stykke inn i skogen i tillegg.

Sjansen for at noen ville husket en bil som stopper på et slikt sted midt på natta og driver med «merkelig» aktivitet er også tilstede. Nedre Romerike er ganske tett befolket.

Jeg går med hund på nattestid en god del, og 99% av gangene ser jeg andre folk som enten lufter bikkja, ungdommer på rusletur osv. For ikke å snakke om biler. Så at han velger en av disse «innfartsårene» til marka stiller jeg meg tvilende til.

Det finnes sikkert plasser hvor ingen ser deg og ingen ferdes om natten, men jeg innbiller meg at det kreves mer lokal kjennskap i så fall. Og selv om han hadde hatt tid, så hadde han ikke så mye tid til at han kunne kjøre rundt for å finne passende dumpesteder først.

At det har skjedd på nattestid er spekulasjon av meg. Teoretisk sett kan hun ha blitt drept når som helst etter klokka 20. (20.15) 30 okt. Det gir en litt annen tidslinje.
Citera
2019-02-23, 11:52
Medlem
https://www.document.no/2019/02/23/lorenskog-kidnapping-ikke-lenger-mulig-a-svare/
Citera
2019-02-23, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tazzlo
At det har skjedd på nattestid er spekulasjon av meg. Teoretisk sett kan hun ha blitt drept når som helst etter klokka 20. (20.15) 30 okt. Det gir en litt annen tidslinje.

Det vil i så fall gjøre det enda vanskeligere å kvitte seg med et lik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in