2019-02-22, 16:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det är självklart att vissa blodstänk uppkommit genom hög fart. Men det gäller inte alla stänk. Eftersom de kunde utesluta sambon genom analysen av blodet på honom så borde du förstå att alla små stänk inte uppkommer som du påstår.

När det gäller så få blodbesudlingar (de flesta i form av avstryk) finns det inte en chans att han varit där.

Om du tittar på bilderna på sidan du länkade till ser du att storleken på stänken varierar oändligt även när blodet färdats sakta.

Tror du att du vet bättre än människorna som gjorde analysen? Har de missat det du påstår? Nej, det har de inte. Det är du som inte kan tänka annorlunda. Alla stänk i den storleken har farit fram i 100 km/h. något annat finns inte i ditt sätt att tänka.
Titta en gång till. Det finns stänk med stor, medelstor respektive liten diameter och nedåt på bilderna, men på skon finns bara stänk av två storlekar, tre stycken < ½ mm och ett om 1 mm. Övrigt blod är avstrykningar. Hade det varit långsamt eller medelsnabbt blod hade större stänk förekommit blandat med de små.

Vad påstår de som analyserade blodbilden, inte DNA, på skorna? Det har jag missat.
Citera
2019-02-22, 16:58
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Då har du läst fel. Gör om och gör rätt.

Det är mycket möjligt att jag missuppfattade dig, det är liksom inte helt lätt att hänga med i hur du menar.
T.ex. så ställde jag den här frågan till dig:
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Så du menar att han "chansade" på att hon inte skulle minnas att det var han. Om han nu slog henne, varför då inte fullfölja?
Det svarade du det här på:
Citat:
Ångerfull
Du får gärna förklara hur du menar.

Men alldeles oavsett, så svara du inte på frågan som du fått några gånger.
Senast redigerad av habet 2019-02-22 kl. 17:04.
Citera
2019-02-22, 19:22
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Det är mycket möjligt att jag missuppfattade dig, det är liksom inte helt lätt att hänga med i hur du menar.
T.ex. så ställde jag den här frågan till dig:

Det svarade du det här på:

Du får gärna förklara hur du menar.

Men alldeles oavsett, så svara du inte på frågan som du fått några gånger.

Ärligt talat är det svårt att veta hur Torgny tänker eftersom han är lika känslomässigt störd som Christine. Kaka söker maka.

Ångerfull genom att han inte ville att det skulle ha gått så långt av kanske en anledning som jag tidigare har framfört som teori.

Det finns flera saker som man skulle kunna lägga in i en indiciekedja mot att Torgny stod bakom attacken. Men då skulle den kedjan ha en sak som skulle tekniskt kunna binda Torgny och som inte fenns mot Christine. DNA från Torgny fanns på brottsplatsen.

Du har inte reflekterat över den tidslinje jag har postat vid fler tillfällen?
Citera
2019-02-22, 20:31
Medlem
habets avatar
Citat:
Ärligt talat är det svårt att veta hur Torgny tänker eftersom han är lika känslomässigt störd som Christine. Kaka söker maka.

Ångerfull genom att han inte ville att det skulle ha gått så långt av kanske en anledning som jag tidigare har framfört som teori.

Det finns flera saker som man skulle kunna lägga in i en indiciekedja mot att Torgny stod bakom attacken. Men då skulle den kedjan ha en sak som skulle tekniskt kunna binda Torgny och som inte fenns mot Christine. DNA från Torgny fanns på brottsplatsen.

Du har inte reflekterat över den tidslinje jag har postat vid fler tillfällen?

Det där blev ju inte direkt tydligare!
Vad skulle inte ha gått så långt? Du har alltså påstått att T har slagit Emma med hammaren, så vad åsyftar du med ordet Ångerfull?

Jag vet att många sagt det före mig men måste ju ändå ställa frågan - tycker du att det på något sätt försämrar Ts situation ur en kriminalteknisk aspekt att hans DNA fanns på brottsplatsen?

Sedan "glömde" du återigen att svara på frågan som jag ställt till dig.
Citera
2019-02-22, 21:04
Medlem
StiftelseInsyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
på skon finns bara stänk av två storlekar, tre stycken < ½ mm och ett om 1 mm.
Fyra millimeterstora stänk på skon alltså, och pga dessa fynd drar du slutsatsen att de härrör från spraymoln av blod som kommit i 100 km/h?
Senast redigerad av StiftelseInsyn 2019-02-22 kl. 21:14.
Citera
2019-02-22, 21:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StiftelseInsyn
Fyra millimeterstora stänk på skon alltså, och pga dessa fynd drar du slutsatsen att de härrör från spraymoln av blod som kommit i 100 km/h?
Vad drar du för slutsats av dem?
Citera
2019-02-22, 21:17
Medlem
StiftelseInsyns avatar
Citat:
Vad drar du för slutsats av dem?
Att de inte har kommit från ett spraymoln av blod i 100 km/h.
Citera
2019-02-22, 21:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Att de inte har kommit från ett spraymoln av blod i 100 km/h.
Varfrån har de kommit då?
Citera
2019-02-22, 21:22
Medlem
StiftelseInsyns avatar
Citat:
Varfrån har de kommit då?
Fråga gärna en erfaren kriminaltekniker om du behöver mer hjälp med förståelsen av blodspår.
Men jag ger en hint: Ett blodstänk som är en millimeter stort behöver inte ha färdats i 100 km/h.
Senast redigerad av StiftelseInsyn 2019-02-22 kl. 21:25.
Citera
2019-02-22, 21:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Fråga någon erfaren kriminaltekniker om du behöver hjälp med förståelsen av blodspår.
Jag behöver inte hjälp, men tydligen du som inte kan svara på varifrån blodet kan ha kommit.
Hint: Det är fyra blodstänk.
Citera
2019-02-22, 21:29
Medlem
StiftelseInsyns avatar
Citat:
Jag behöver inte hjälp, men tydligen du som inte kan svara på varifrån blodet kan ha kommit.
Hint: Det är fyra blodstänk.
Blodet kommer förmodligen från offren, varför frågar du om det?
Fyra blodstänk gör ingen "100 km/h-spray".
Citera
2019-02-22, 21:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Blodet kommer förmodligen från offren, varför frågar du om det?
Fyra blodstänk gör ingen "100 km/h-spray".
Offren blödde. Droppande blod ger större droppfläckar. Avstrykningar ger inga droppar. Troligen träffade det mesta av sprayen mördaren eller golvet, i utkanten av en spray finns det fyra droppar.

Varifrån kom blodet? Inte från offren efter brottet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in