2019-02-22, 20:16
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det har väl spekulerats om sen januari i fjol? Missan drog även slutsatser kring att hon återfanns på bottenplan och var för svag via metastaser. Det rimmar däremot dåligt med att hon jobbade fram till jul.
Ja, det har spekulerats kring det. Ville bara delge information även från annat håll. Har inte postat om det förut.
Citera
2019-02-22, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Omkring tio dagar efter morden fick jag på sociala medier ta del av information som gick ut på att Hanna hade fått återfall i cancer. Informationen ska ha kommit via Oskars arbetsplats.

Jag känner inte personen (men vi har vissa kopplingar till varandra) som delgav informationen, men kollade runt lite. Uppgiftslämnaren föreföll vara en seriös person, som dessutom angav hur h*n hade kommit över informationen, och det var inte tredjehandsinformation, utan betydligt närmare än så.

Det går att spekulera:

- Personen ifråga kastade bort sin tidigare seriösa framtoning genom att ljuga ihop något.

- Informationen hade förvrängts på vägen; från spekulation till fastslaget faktum. (kan inträffa, men inte troligt i detta fall)

- Arbetsplatsen ljög, eller så hade Oskar ljugit på arbetsplatsen.

Jag tänker inte länka till källan, som ändå inte skulle gå att läsa eftersom platsen där det postades inte är synlig för alla.

Var och en får göra sin egen bedömning.
Hej moderatorn,
Jag blev nyfiken. Får du skriva här som privatperson ? Jag menar väl. Blev nyfiken. Jag har sett Hanna med jättesmärta. Och om det är sant så förklarar det ännu mer åtminstone för mig att Hanna var så svag så hon kunde manipuleras
Citera
2019-02-22, 20:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, det har spekulerats kring det. Ville bara delge information även från annat håll. Har inte postat om det förut.
Ok. Jag tänkte om du menade att det var nytt för tråden att fundera kring.
Citera
2019-02-22, 20:20
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Hej moderatorn,
Jag blev nyfiken. Får du skriva här som privatperson ? Jag menar väl. Blev nyfiken. Jag har sett Hanna med jättesmärta. Och om det är sant så förklarar det ännu mer åtminstone för mig att Hanna var så svag så hon kunde manipuleras
När jag inte skriver med fetstilat och undertecknar med "moderator" är jag att betrakta som vilken användare som helst.

Jag håller inte med om dina teorier. Ingenting har framkommit - enligt mig - som tyder på att Hanna var manipulerad.
Citera
2019-02-22, 20:20
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Men du fattar ju uppenbart inte att du själv inte är språkrör/mellanhand för vad du kallar officiella uppgifter?

De enda officiella uppgifter som finns är via polis och pressträff.

Om du inte själv sett pressträffen tror du inte på vad som framkom där?
Eller kan du tänka dig att i efterhand kontrollera vilika fakta som framkom?

Varför kontrollerar du inte A-C A uppgifter då?
Istället för att förneka dem utan att kontrollera är det väl rimligt att först kontrollera och sedan uttala sig om sanningshalten.
Ungefär som man gör med en pressträff som man själv inte följde.
Citera
2019-02-22, 20:21
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ok. Jag tänkte om du menade att det var nytt för tråden att fundera kring.
Min egen tanke är att om cancern hade återkommit hade det ju varit ännu en sten på bördan på familjen, och att det kunde ha varit åtminstone delvis det som fick föräldrarna att tippa över kanten.
Citera
2019-02-22, 20:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Om du inte själv sett pressträffen tror du inte på vad som framkom där?
Eller kan du tänka dig att i efterhand kontrollera vilika fakta som framkom?

Varför kontrollerar du inte A-C A uppgifter då?
Istället för att förneka dem utan att kontrollera är det väl rimligt att först kontrollera och sedan uttala sig om sanningshalten.
Ungefär som man gör med en pressträff som man själv inte följde.
Men hur många ggr ska jag behöva skriva följande:

Flera i tråden, även bortom, har kontaktat myndigheten - men märkligt nog är den exklusiv för dig och missan. Så varför ska jag ringa som du tjatar om? Det samma gjorde du när det gällde Presstalesperson, du till och med kom via PM.

Oavsett så finner jag dig inte trovärdig. Lev med det.
Citera
2019-02-22, 20:29
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Om Solglittrets information om att ha pratat med chefsjuristen beaktas och bedöms som trovärdig information; har det kommit fram ännu mer information som inte bara säger att en av föräldrarna mördade båda barnen, utan också säger vem av dem som gjorde det?

Vi; i tråden, såväl som andra - icke redan nöjda - behöver mer verifierad fakta kring morden, dess tillblivelser och slutgiltiga genomförande. Allt annat är / blir spekulativt. Jag, för min egen del - anser och tror - att O är ensam mördare - tills dess annat är bevisat. Pressträffen emotsäger inte min ståndpunkt - den ger mig inte heller "råg i ryggen ".

Det finns en "primitivitism" i mördandet - om uttrycket medges. Oplanerat. I affekt. Könsbestämt. Skamligt - minst sagt. Varför ligger locket såå håårt på ?
Citera
2019-02-22, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Så säger psykologer. Jag har inte hittat på det

NEJ!!!!! Jag har jobbat med detta i flera år och vet att om en störning accepteras som en läggning så är det ytterst farligt för alla barn! Vi får hoppas på att någon i Lagberedningen begriper skillnaden och inte låter sig luras till att erkänna sjuka personligheter och skapa lagar till deras fromma.

(2006 var vi ett gäng på nätet som värnade barnen, skaffade drygt 10 tusen namnunderskrifter som vi sen lämnade till dåvarande justitieminstern)

Men det har ingenting med bjärredsfallet att göra.
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Omkring tio dagar efter morden fick jag på sociala medier ta del av information som gick ut på att Hanna hade fått återfall i cancer. Informationen ska ha kommit via Oskars arbetsplats.

Jag känner inte personen (men vi har vissa kopplingar till varandra) som delgav informationen, men kollade runt lite. Uppgiftslämnaren föreföll vara en seriös person, som dessutom angav hur h*n hade kommit över informationen, och det var inte tredjehandsinformation, utan betydligt närmare än så.

Det går att spekulera:

- Personen ifråga kastade bort sin tidigare seriösa framtoning genom att ljuga ihop något.

- Informationen hade förvrängts på vägen; från spekulation till fastslaget faktum. (kan inträffa, men inte troligt i detta fall)

- Arbetsplatsen ljög, eller så hade Oskar ljugit på arbetsplatsen.

Jag tänker inte länka till källan, som ändå inte skulle gå att läsa eftersom platsen där det postades inte är synlig för alla.

Var och en får göra sin egen bedömning.

Det kom ju tidigt ut i tråden om ett recidiv för H via flera postare så sannolikheten för att det skulle ha inträffat är ju ganska hög.

Din källa hade troligen korrekt info och tragedin blir ju lite mer begriplig med ett sådant scenario.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Min egen tanke är att om cancern hade återkommit hade det ju varit ännu en sten på bördan på familjen, och att det kunde ha varit åtminstone delvis det som fick föräldrarna att tippa över kanten.
Ja, det vore en relevant trigger. Vi har bollat det fram och tillbaka men det är likt allt annat bristfällig information. Har även försökt hitta mer bak i tråden men det är mest hypoteser (jmfr med flera olika källor som talar om depression te.x. som då sammanstrålar).
En annan fundering jag haft är om hon tog del av de skräckrapporter som de facto kom gällande cancer och östrogenbehandling. Sista världsomspännande enorma rapporten kom i början på november och påvisade att det kan bli återfall längre än man trott (15-20 år) på viss bröstcancer med hormonbeh.
Jag har kolsvart framtid i åtanke och att måla fan på väggen.
Citera
2019-02-22, 20:33
Medlem
Citat:
Jag vill säga en sak. När jag talade med Ann Charlotte Anevski så ställde jag den frågan också. Om Hanna hade bröstcancer ? Svaret ljöd; det framkom inte.
Men jag tror inte på det svaret. Jag tror hon tyckte att hon redan hade sagt mycket. Hannas mamma nekade det också. Men av nån anledning tror jag inte på det. Jag har mina skäl. Där tror jag att du har rätt om cancern. Men resten ; tror inte på dig när det gäller resten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in