2019-02-22, 19:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har du alldeles rätt i.
Men man kan fråga sig om de fick erbjudande om terapi och avböjde det. Av skäl de båda barnamördarna endast själva vet. Kanske de vände sig någon annanstans i den mån de ens ville erkänna att de behövde hjälp? Och i så fall vart?
Ja, det vore intressant att veta. Jag var snudd på att önska att det skulle vara obligatoriskt. Stor livsomställning, ständig stand-by, krisreaktion.
Alla föräldrar oavsett sjuka barns diagnos borde få bättre stöd. Eller nån sorts supporttelefon att nå när det känns som värst?
Jag vet inte hur det ligger till men jag får en känsla att det iaf hittills inte är så välunderbyggt.
Citera
2019-02-22, 19:50
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
O´s supporterklubb är upprörd minsann. Han är ändock den sketna primitiva mördaren av sina barn och sin hustru - oavsett vad nån annan vill påstå.

Stackars barn. Oskyldiga barn
Om Solglittrets information om att ha pratat med chefsjuristen beaktas och bedöms som trovärdig information; har det kommit fram ännu mer information som inte bara säger att en av föräldrarna mördade båda barnen, utan också säger vem av dem som gjorde det?
Citera
2019-02-22, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Om man anser att pedofili är en läggning och inte en störning är man ute på mycket hal is.
Så säger psykologer. Jag har inte hittat på det
Citera
2019-02-22, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Kan du tänka dig så enkelt som att en av föräldrarna blev väldigt sjuk ? Du borde vetat bättre för du skriver mycket här bland annat om psyket. Synd bara att den föräldern inte sökte hjälp för ångest, depression, sömn osv allt som har med psykisk ohälsa att göra. Stress får man inte glömma och vissa egenskaper i personligheten. Jag är inte duktig på att skriva romaner här som du men jag var en av dom som såg hur Oskar blev sämre och sämre. Jag är säker på skolans rektor och lärarna och hans kollegor såg det också. Man skickar inte polisen i första hand till nåns hem. Särskild inte i Sverige. Han monterade ner sin familj.Inga pianolektioner, mer besatthet av ME osv osv. Hanna förstod säkert läget men hon trodde inte att det skulle gå så långt. Hon borde ta barnen och sticka el hjälpa honom tagga ner allt.
Fotona på hemsidan säger allt. Så såg Oskar inte ut innan han blev sjuk. Kolla på pappans hemsida. Jag vet hur han såg ut innan han blev sjuk

Har också fått uppfattningen att föräldrarna "monterade ner" det sociala umgänget.
Citera
2019-02-22, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kör du samma stil som Glittret? Telefonnr och rekommenderad skön skånska.

Jag säger det igen: Sluta ljug. Det finns inga uppgifter om att Oskar är trippelmördare. Pressträffens information är den offentliga.
Hanna är inte rentvådd som du påstår.
Varför ringer du inte? Vågar du inte höra sanningen? Känner man inte till sanningen så kan man fortsätta orera. Hanna blev strypt precis som sina barn.
Citera
2019-02-22, 19:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Vi kanske ska fundera över hur många som följer denna tråd som gärna vill veta mer och försöka förstå det som hände i Bjärred och hur många som verkligen inte vill få mer information?

Varför följer man då tråden?

Att man deltar för att försöka sätta munkavle på dem som vill diskutera, dela eller få mer information framgår av bl a dina inlägg.
Nu är det tredje gången på raken du ifrågasätter varför jag följer tråden. Du har även sagt till mig att ligga lågt för att jag inte tror på dina uppgifter.

För sista gången:
Jag följer Bjärredsfallet utifrån frågeställningen varför och vad.
Varför skedde det?
Vad fick två föräldrar att tappa konceptet.

Jag diskuterar med andra i ämnen som jag finner mer kreativt än det du ältar om och det berör bland annat varningstecken och prevention.

Jag sätter inte munkavle på folk för att jag ifrågasätter saker. Nu senast dina korkade påståenden om Eklund.
Citera
2019-02-22, 20:02
Moderator
blomvattnares avatar
Omkring tio dagar efter morden fick jag på sociala medier ta del av information som gick ut på att Hanna hade fått återfall i cancer. Informationen ska ha kommit via Oskars arbetsplats.

Jag känner inte personen (men vi har vissa kopplingar till varandra) som delgav informationen, men kollade runt lite. Uppgiftslämnaren föreföll vara en seriös person, som dessutom angav hur h*n hade kommit över informationen, och det var inte tredjehandsinformation, utan betydligt närmare än så.

Det går att spekulera:

- Personen ifråga kastade bort sin tidigare seriösa framtoning genom att ljuga ihop något.

- Informationen hade förvrängts på vägen; från spekulation till fastslaget faktum. (kan inträffa, men inte troligt i detta fall)

- Arbetsplatsen ljög, eller så hade Oskar ljugit på arbetsplatsen.

Jag tänker inte länka till källan, som ändå inte skulle gå att läsa eftersom platsen där det postades inte är synlig för alla.

Var och en får göra sin egen bedömning.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Varför ringer du inte? Vågar du inte höra sanningen? Känner man inte till sanningen så kan man fortsätta orera. Hanna blev strypt precis som sina barn.
Andra har kontaktat myndigheten men endast du och Glittret har fått exklusiv information. Varför skulle jag ens försöka?

Jag finner ingen av er som trovärdig. Lev med det.
Citera
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Om Solglittrets information om att ha pratat med chefsjuristen beaktas och bedöms som trovärdig information; har det kommit fram ännu mer information som inte bara säger att en av föräldrarna mördade båda barnen, utan också säger vem av dem som gjorde det?

I tråden: nej.
Från källor som inte kan refereras till för att de inte gått med på att bli citerade: ja.

Så tills vidare får vi nog utgå från att det som är bekräftat på PT och genom chef-juristen A-C A som har hand om Bjärredsfallet, är det som gäller.
Vem av O eller H som handgripligen ensam mördade bägge barnen är således tills vidare inte officiellt klarlagt.

Att H är mördad av O är officiella fakta från A-C A. Egentligen också bekräftat redan på PT med tanke på att hon dog av strypning eventuellt med inslag av kvävning.
Att en ensam gärningsman mördat bägge barnen är också bekräftat av A-C A.
Senast redigerad av Solglittret 2019-02-22 kl. 20:11.
Citera
2019-02-22, 20:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Omkring tio dagar efter morden fick jag på sociala medier ta del av information som gick ut på att Hanna hade fått återfall i cancer. Informationen ska ha kommit via Oskars arbetsplats.

Jag känner inte personen (men vi har vissa kopplingar till varandra) som delgav informationen, men kollade runt lite. Uppgiftslämnaren föreföll vara en seriös person, som dessutom angav hur h*n hade kommit över informationen, och det var inte tredjehandsinformation, utan betydligt närmare än så.

Det går att spekulera:

- Personen ifråga kastade bort sin tidigare seriösa framtoning genom att ljuga ihop något.

- Informationen hade förvrängts på vägen; från spekulation till fastslaget faktum. (kan inträffa, men inte troligt i detta fall)

- Arbetsplatsen ljög, eller så hade Oskar ljugit på arbetsplatsen.

Jag tänker inte länka till källan, som ändå inte skulle gå att läsa eftersom platsen där det postades inte är synlig för alla.

Var och en får göra sin egen bedömning.
Det har väl spekulerats om sen januari i fjol? Missan drog även slutsatser kring att hon återfanns på bottenplan och var för svag via metastaser. Det rimmar däremot dåligt med att hon jobbade fram till jul.
Citera
2019-02-22, 20:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Från källor som inte kan refereras till för att de inte gått med på att bli citerade: ja.

Så tills vidare får vi nog utgå från att det som är bekräftat på PT och genom chef-juristen A-C A som har hand om Bjärredsfallet, är det som gäller.
Vem av O eller H som handgripligen ensam mördade bägge barnen är således tills vidare inte officiellt klarlagt.

Att H är mördad av O är officiella fakta från A-C A. Egentligen också bekräftat redan på PT med tanke på att hon dog av strypning eventuellt med inslag av kvävning.
Att en ensam gärningsman mördat bägge barnen är också bekräftat av A-C A.
Men du fattar ju uppenbart inte att du själv inte är språkrör/mellanhand för vad du kallar officiella uppgifter?

De enda officiella uppgifter som finns är via polis och pressträff.
Citera
2019-02-22, 20:14
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:

OK. Nu var det ju inte dig jag frågade. Det var inte ditt inlägg jag citerade. Ett inlägg som menade att det var just Oskar som hade mördat barnen. Skulle gärna se ett svar från den postaren eftersom det blir olyckligt om det kastas fram påståenden utan verifiering.

Själv utgår jag från det som sades på pressträffen, men faktiskt även från dina uppgifter. Jag håller det nämligen inte för helt osannolikt att en person inom polisen kan droppa lite mer information än vad som har sagts på en pressträff. Därmed inte sagt att jag anser att det är fastslaget att det är som du säger, men jag håller det alltså inte för omöjligt.

En liten invändning har jag ändå; hur formulerade sig egentligen denna chefsjurist? Ditt första inlägg om samtalet gav inte mig det hundraprocentiga intrycket av att en enda person dödade båda barnen. Det hade lika gärna kunnat tolkas som att barnen dödades av en enda person var för sig. Alltså på så sätt att föräldrarna kunde ha dödat varsitt barn.

Jag är inte säker på att det är min egen tolkning, men som jag ser det kan det tolkas så. Allt vi har är din redogörelse för hur orden föll, och det lämnar ju utrymme för tolkningar. Särskilt eftersom du gärna driver tesen att Oskar dödade barnen, och då är det ju lätt hänt att du omedvetet återger samtalet enligt dina egna förväntningar.

Det skulle inte alls vara förvånande om det visade sig att Oskar dödat barnen. Man kan snacka om kvinnlig frigörelse och jämlikhet tills man blir blå, men när det är något väldigt jobbigt som ska göras - då blir det gärna så att mannen får ta hand om det hur obehagligt det än är, det som ska göras.

Innan någon slår ner på att ordet "obehagligt" är ett på tok för snällt ord för att beskriva barnamord; ja, jag vet. Men jag kommer inte på något bättre just nu. Den seriösa läsaren vet hur jag menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in