Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
I tråden: nej.
Från källor som inte kan refereras till för att de inte gått med på att bli citerade: ja.
Så tills vidare får vi nog utgå från att det som är bekräftat på PT och genom chef-juristen A-C A som har hand om Bjärredsfallet, är det som gäller.
Vem av O eller H som handgripligen ensam mördade bägge barnen är således tills vidare inte officiellt klarlagt.
OK. Nu var det ju inte dig jag frågade. Det var inte ditt inlägg jag citerade. Ett inlägg som menade att det var just Oskar som hade mördat barnen. Skulle gärna se ett svar från den postaren eftersom det blir olyckligt om det kastas fram påståenden utan verifiering.
Själv utgår jag från det som sades på pressträffen, men faktiskt även från dina uppgifter. Jag håller det nämligen inte för helt osannolikt att en person inom polisen kan droppa lite mer information än vad som har sagts på en pressträff. Därmed inte sagt att jag anser att det är fastslaget att det är som du säger, men jag håller det alltså inte för omöjligt.
En liten invändning har jag ändå; hur formulerade sig egentligen denna chefsjurist? Ditt första inlägg om samtalet gav inte mig det hundraprocentiga intrycket av att en enda person dödade båda barnen. Det hade lika gärna kunnat tolkas som att barnen dödades av en enda person
var för sig. Alltså på så sätt att föräldrarna kunde ha dödat varsitt barn.
Jag är inte säker på att det är min egen tolkning, men som jag ser det
kan det tolkas så. Allt vi har är din redogörelse för hur orden föll, och det lämnar ju utrymme för tolkningar. Särskilt eftersom du gärna driver tesen att Oskar dödade barnen, och då är det ju lätt hänt att du omedvetet återger samtalet enligt dina egna förväntningar.
Det skulle inte alls vara förvånande om det visade sig att Oskar dödat barnen. Man kan snacka om kvinnlig frigörelse och jämlikhet tills man blir blå, men när det är något väldigt jobbigt som ska göras - då blir det gärna så att mannen får ta hand om det hur obehagligt det än är, det som ska göras.
Innan någon slår ner på att ordet "obehagligt" är ett på tok för snällt ord för att beskriva barnamord; ja, jag vet. Men jag kommer inte på något bättre just nu. Den seriösa läsaren vet hur jag menar.