2019-02-22, 18:22
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Fast Alternativ för Sverige är ju nu etablerat på ett sätt som partiet inte var när valkampanjen startade under fjolåret. Med det sagt så håller jag med om att AfS måste synas även när det inte är valrörelse om partiledningen på allvar vill ta sig in i EU-parlamentet.
Ett parti fungerar bäst när det är en valkampanjorganisation med tydliga sakpolitiska ståndpunkter. Det var Ian Wachtmeisters vision för Ny Demokrati, som han tyvärr kompromissade bort med Bert Karlssons kommunala dansbandspack som korrumperade bort alltihop. Sen är det ju upp till de personligt folkvalda företrädarna att genomföra politiken parlamentariskt. Det är så det fungerar i USA där få känner till vad partiordføranden heter, för han är ju bara en kampanjadministratör, eller snarare samordnare för de individuella kandidaternas egna kampanjer.

Att käfta i ett föreningsliv mellan valen utanför de folkvalda parlamenten har aldrig lett till något gott. Det är helt fel slags människor som flockas till sån inåtskådande juntaverksamhet. AfS kandidater, de i särklass bäst kvalificerade yrkesmässigt och akademiskt av alla svenska partier, har riktiga liv i verkligheten att leva mellan valkampanjerna.
Senast redigerad av Fri 2019-02-22 kl. 18:26.
Citera
2019-02-22, 19:30
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ta upp din miniräknare och räkna lite på det så förstår du snart min hållning i detta. Till dess AfS presenterar en genomförbar plan över hur det ska gå till att få hem alla de har tänkt sig att skicka iväg så kommer jag att betrakta sådana utspel som falsk marknadsföring och politiskt lurendrejeri. Och jag kommer att högljutt varna alla för att lägga några röster på sådana charlataner.
Alla invandrare här, utom de tiotusentals vars antal SD gick till val på att fördubbla som FN flög hit på skattebetalarnas bekostnad, tog sig hit på sina egna hushållsbudgetar. Men du påstår alltså (på allvar eller som komiskt skämtsamt pajastroll?) att svenska staten som tar 250 000 000 kronor i timmen dygnet runt året om från arbetande människor inte har resurser nog att arrangera deras hemresa om viljan fanns??? Vad vet du egentligen om logistik? Hur många svenskar flyger ända till Thailand på egna beskattade pengar varje år? Indien och Burma skickar ut hundratusentals muslimer.

Om du är emot återvandring för att du vill se Sverige sjunka ned i permanent stenåldersislamism, ta till dig modet att säga så ärligt rakt ut. Ljug inte att återvandring skulle vara logistiskt omöjligt. Det förnedrar bara din gudagivna intelligens.

10 000 kr per biljett och person. Gånger en halv miljon personer. Det blir 2.5% av offentlig sektors årliga utgifter, säger miniräknaren.

Korrigering. Det blir 0.25% av årliga offentliga utgifter. Antalet nollor inblandade i offentliga utgifter är fler än man kan tro.
Senast redigerad av Fri 2019-02-22 kl. 19:43.
Citera
2019-02-22, 19:49
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Alla invandrare här, utom de tiotusentals vars antal SD gick till val på att fördubbla som FN flög hit på skattebetalarnas bekostnad, tog sig hit på sina egna hushållsbudgetar. Men du påstår alltså (på allvar eller som komiskt skämtsamt pajastroll?) att svenska staten som tar 250 000 000 kronor i timmen dygnet runt året om från arbetande människor inte har resurser nog att arrangera deras hemresa om viljan fanns??? Vad vet du egentligen om logistik? Hur många svenskar flyger ända till Thailand på egna beskattade pengar varje år? Indien och Burma skickar ut hundratusentals muslimer.

Om du är emot återvandring för att du vill se Sverige sjunka ned i permanent stenåldersislamism, ta till dig modet att säga så ärligt rakt ut. Ljug inte att återvandring skulle vara logistiskt omöjligt. Det förnedrar bara din gudagivna intelligens.

10 000 kr per biljett och person. Gånger en halv miljon personer. Det blir 2.5% av offentlig sektors årliga utgifter, säger miniräknaren.
Jag är inte emot återvandring om det går att genomföra. Du säger en halv miljon människor. Låt oss ta hälften och anta att de är motsträviga. Glöm tanken att det går att fylla ett plan med sådana. En pilot skulle aldrig lyfta med sådan last. Maximalt 2 kanske 3 per flight och förresten ska ju inte alla till samma ställe eller ens samma land. Det blir 100.000 flighter det. Hur många per dag? Jag skulle tro att man klarar 2 högst 3 om dagen med tanke på att det även skulle krävas kvalificerad personal som sjuksköterskor och annat. Det blir 33.000 dagar det.

Och då har jag ändå inte kommit igång och förklara alla folkrättsavtal vi har ingått och som vi måste följa något så när om vi inte vill bli helt isolerade i internationella sammanhang.

För att inte tala om byråkratin som att få tillstånd att frakta tillbaka dem till sina respektive hemländer.

Och psykvård till den personal som tvingas genomföra det.

Pengar är inga problem dock. Bara att trycka nya.
Citera
2019-02-22, 20:19
Medlem
Fris avatar
Citat:
Jag är inte emot återvandring om det går att genomföra. Du säger en halv miljon människor. Låt oss ta hälften och anta att de är motsträviga. Glöm tanken att det går att fylla ett plan med sådana. En pilot skulle aldrig lyfta med sådan last. Maximalt 2 kanske 3 per flight och förresten ska ju inte alla till samma ställe eller ens samma land. Det blir 100.000 flighter det. Hur många per dag? Jag skulle tro att man klarar 2 högst 3 om dagen med tanke på att det även skulle krävas kvalificerad personal som sjuksköterskor och annat. Det blir 33.000 dagar det.

Och då har jag ändå inte kommit igång och förklara alla folkrättsavtal vi har ingått och som vi måste följa något så när om vi inte vill bli helt isolerade i internationella sammanhang.

För att inte tala om byråkratin som att få tillstånd att frakta tillbaka dem till sina respektive hemländer.

Och psykvård till den personal som tvingas genomföra det.

Pengar är inga problem dock. Bara att trycka nya.
Dina logistiska antaganden är groteska fantasifoster!

Eftersom jag är politisk psykiatriker vill jag av akademiska kliniska skäl ställa dig följande fråga:

Hur föreställer du dig att de kom hit två per flight på egen bekostnad med alla sina sjuksköterskor och psykologer??? (Och pro forma måste jag fråga vilken psykofarmaka du går på idag)

Enligt genevekonventionens definition FLYR man till första säkra land, som den demokratiska NATO-medlemmen Turkiet. Från Danmark till Sverige FLYTTAR man. Fly och flytta är två olika fenomen. Och idag är det Sverige som blir allt mer isolerat från Danmark, Ungern och andra EU-länder samt Israel.
Senast redigerad av Fri 2019-02-22 kl. 20:23.
Citera
2019-02-22, 20:36
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Dina logistiska antaganden är groteska fantasifoster!

Eftersom jag är politisk psykiatriker vill jag av akademiska kliniska skäl ställa dig följande fråga:

Hur föreställer du dig att de kom hit två per flight på egen bekostnad med alla sina sjuksköterskor och psykologer??? (Och pro forma måste jag fråga vilken psykofarmaka du går på idag)

Enligt genevekonventionens definition FLYR man till första säkra land, som den demokratiska NATO-medlemmen Turkiet. Från Danmark till Sverige FLYTTAR man. Fly och flytta är två olika fenomen. Och idag är det Sverige som blir allt mer isolerat från Danmark, Ungern och andra EU-länder samt Israel.
För det första är jag inte emot återvandring och för det andra håller jag helt med dig om absurditeterna i detta. Nu finns tyvärr den grymma verkligheten här som vi helt enkelt är tvungna att förhålla oss till.

Och jag sitter här och väntar på att någon från AfS presenterar en praktiskt genomförbar plan istället för att grymta. Det enda som kan få mig på andra tankar. Till dess är AfS inte annat en politisk bluff.
Citera
2019-02-22, 20:47
Medlem
Fris avatar
Citat:
För det första är jag inte emot återvandring och för det andra håller jag helt med dig om absurditeterna i detta. Nu finns tyvärr den grymma verkligheten här som vi helt enkelt är tvungna att förhålla oss till.

Och jag sitter här och väntar på att någon från AfS presenterar en praktiskt genomförbar plan istället för att grymta. Det enda som kan få mig på andra tankar. Till dess är AfS inte annat en politisk bluff.
Man stoppar in dem i bussar och skickar dem till Danmark som de reste hit ifrån. Det är en gåta för mig hur du kan föreställa dig något logistiskt problem utöver rutinmässig kollektivtrafik i det sammanhanget. Jag var själv med om att lösa större transportutmaningar än så som simpel tonårig värnpliktig militärpolis. Ordning upprätthålls genom att man slår på buset med batongen, den åtgärden behöver inte ens protollföras.
Senast redigerad av Fri 2019-02-22 kl. 20:50.
Citera
2019-02-22, 22:10
Medlem
StillaHavets avatar
AfS är det bästa som hänt Sverige politiskt på hundra år. Förr eller senare kommer framgången.
Citera
2019-02-22, 23:12
Medlem
Citat:

På sikt bör man ha som plan att ha återvandring hellre än invandring.

Sen drog AFS på för stort på just återvandring, återvandringsverket, säga siffran 500 000, osv. Återvandring bör vara en idé bara.

Den långsiktiga idén om att man ska uppmuntra återvandring för dem som är kriminella eller de som aldrig fått ett jobb tycker jag är principiellt korrekt. Vi bör inte importera hit arbetslösa barnafödare.

Grunden i all sund migrationspolitik är att folk invandrar för att arbeta.
Om folk lämnar sitt land pga konflikter så ska det ske tillfälligt, och när kriget är över åker de i så fall hem igen, om de inte kan försörja sig. Man blir iaf inte livstidsförsörjd i det nya landet.

Mer konkret än så behöver man inte vara.
Jag tror AFS också har svängt lite och ska fokusera mindre på återvandring. Jag hoppas det iaf. Hela detta med återvandringsverket blev mest ett spektakel... ett meningslöst jippo som kändes hetsande också.
Nu är det nya friska tag som gäller.
Citera
2019-02-23, 00:04
Medlem
Citat:
Man stoppar in dem i bussar och skickar dem till Danmark som de reste hit ifrån. Det är en gåta för mig hur du kan föreställa dig något logistiskt problem utöver rutinmässig kollektivtrafik i det sammanhanget. Jag var själv med om att lösa större transportutmaningar än så som simpel tonårig värnpliktig militärpolis. Ordning upprätthålls genom att man slår på buset med batongen, den åtgärden behöver inte ens protollföras.

Det är uppenbart att arbetet inte alls vill ha återvandring, eftersom han bara ser problem, och inte en enda lösning. Precis som alla andra falska skribenter som inte tror att Sverige kan göra något för att minska invandringen eftersom att Sverige måste ta emot kvotflyktingar från EU och allt vad det är.
Senast redigerad av TheStriptease 2019-02-23 kl. 00:07.
Citera
2019-02-23, 14:04
Medlem
Fris avatar
AfS borde gå hårt åt klimatpanikerna. Visa att den kejsaren är naken genom att jämføra de senaste 30 årens klimatdomedagis prognoser, nämna de stora fördelarna för vildliv och jordbruk av ökad CO2-halt och avslöja rena lögner som det vetenskapliga konsensuset.

- Ut ur EU, och för nationalistiskt europasamarbete.
- Återvandring.
- Penningpolitik med ränta som balanserar lån med sparande.
- Syna klimatbluffen.

Och för fritt internet och media. Det vore ståndpunkter som torpederar PK och som AfS vore helt ensama om i Sverige, men med starkt växande stöd för i EU-parlamentet.
Citera
2019-02-23, 16:24
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
AfS borde gå hårt åt klimatpanikerna. Visa att den kejsaren är naken genom att jämføra de senaste 30 årens klimatdomedagis prognoser, nämna de stora fördelarna för vildliv och jordbruk av ökad CO2-halt och avslöja rena lögner som det vetenskapliga konsensuset.

- Ut ur EU, och för nationalistiskt europasamarbete.
- Återvandring.
- Penningpolitik med ränta som balanserar lån med sparande.
- Syna klimatbluffen.

Och för fritt internet och media. Det vore ståndpunkter som torpederar PK och som AfS vore helt ensama om i Sverige, men med starkt växande stöd för i EU-parlamentet.

Det du vill att AfS ska ha med finns redan med, förutom räntepunkten. AfS vill dock avskaffa ränteavdragen.

Jag rekommenderar verkligen alla att läsa AfS partiprogram. Läs gärna därefter SDs program. Det senare är ett jävla lappa och laga.

Och alla neggokärringar som tycker hit och dit i den här tråden, utan att veta ett piss, kan inte ni slå ihop SD-laptoppen och suga Karlsson istället?
Citera
2019-02-24, 08:21
Medlem
Citat:
Man stoppar in dem i bussar och skickar dem till Danmark som de reste hit ifrån. Det är en gåta för mig hur du kan föreställa dig något logistiskt problem utöver rutinmässig kollektivtrafik i det sammanhanget.

Och Danmark kommer självfallet acceptera detta utan några som helst invändningar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in