Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
För det första är jag inte emot återvandring och för det andra håller jag helt med dig om absurditeterna i detta. Nu finns tyvärr den grymma verkligheten här som vi helt enkelt är tvungna att förhålla oss till.
Och jag sitter här och väntar på att någon från AfS presenterar en praktiskt genomförbar plan istället för att grymta. Det enda som kan få mig på andra tankar. Till dess är AfS inte annat en politisk bluff.
På sikt bör man ha som plan att ha återvandring hellre än invandring.
Sen drog AFS på för stort på just återvandring, återvandringsverket, säga siffran 500 000, osv. Återvandring bör vara en idé bara.
Den långsiktiga idén om att man ska uppmuntra återvandring för dem som är kriminella eller de som aldrig fått ett jobb tycker jag är principiellt korrekt. Vi bör inte importera hit arbetslösa barnafödare.
Grunden i all sund migrationspolitik är att folk invandrar
för att arbeta.
Om folk lämnar sitt land pga konflikter så ska det ske tillfälligt, och när kriget är över åker de i så fall hem igen, om de inte kan försörja sig.
Man blir iaf inte livstidsförsörjd i det nya landet.
Mer konkret än så behöver man inte vara.
Jag tror AFS också har svängt lite och ska fokusera mindre på återvandring. Jag hoppas det iaf. Hela detta med återvandringsverket blev mest ett spektakel... ett meningslöst jippo som kändes hetsande också.
Nu är det nya friska tag som gäller.