2019-02-21, 13:38
Medlem
Deltar inte AFS i EU-valet? När kommer en EP-lista?
Citera
2019-02-21, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Efter att ha läst Daniel Assais bok Facklan i Riksdagen inser jag bättre varför AFS behövs.

SD är (eller var åtminstone fram till 2014 - kanske har förbättrats) genomkorrupt.
Assai, som som ses SDs hatobjekt nummer 1 (vi får hoppas för hans del att SD inte får makten) har förvånande positivt att säga om Kasselstrand och nämner också AFS, dock med viss besvikelse:
Jag tror ledningen underskattade honom vilket visade sig vara ett stort misstag. Kasselstrand styrde upp organisationen [SDU] på ett helt annat sätt än tidigare. Jimmie ville dock inte ha ett starkt ungdomsförbund som dessutom började ställa obehagliga frågor om vart pengarna tog vägen. När så tillströmningen till ungdomsförbundet började bli högre än till moderpartiet blev Jimmie än mer orolig. Det började hetta till då SDU:s protester blev högre om vart pengarna tog vägen.

Så länge ledningen kunnat köpa alkohol till ungdomsförbundet och ordna med fester för att köpa lojalitet var allt lugnt. När SDU ville ha insyn och sätta stopp för den utbredda korruptionen blev de ett hot. Linus la upp en plan för att göra sig av med Kasselstrand. Detta utspelade sig redan 2012.

Kasselstrand och har AFS står för en "hårdare" linje än SD , vilka jag redan beskrivit som fascistiska i grunden. Jag hade hoppats att Gustav skulle tänka om och överge de tidigare idealen för att istället följa demokratiska principer. Kasselstrand är smart och en bra retoriker. Skulle man ge K utrymme i media och ställas mot JÅ i en debatt så skulle Jimme inte ha en chans.

Medan SD har två stora och några små falanger har AFS bara en falang och inga inre strider. Bara där är mycket vunnet, då de slipper maktstrider.

Kasselstrand är inte lika benägen att ljuga som JÅ. och partiet är tydlig med sin agenda.

Även en blind höna. Assais bok är rena fabulationer och han skriver om flera av "händelserna" 4-5 ggr i sin tunna och uruselt skrivna bok.
Citera
2019-02-21, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjonusblocklund
Även en blind höna. Assais bok är rena fabulationer och han skriver om flera av "händelserna" 4-5 ggr i sin tunna och uruselt skrivna bok.

Om du vill säga vad som är fel i boken har jag startat en tråd för det: (FB) Vad är fel i Daniel Assais bok Facklan i Riksdagen?
Citera
2019-02-21, 16:41
Medlem
Citat:
Deltar inte AFS i EU-valet?

Jo, det sägs det i alla fall. Vi får väl se om partiet återigen kommer satsa på sista minuten-taktiken.
Citera
2019-02-21, 17:52
Medlem
Wetterbergs avatar
Citat:
Deltar inte AFS i EU-valet? När kommer en EP-lista?

Jag gissar att listan till EU- valet kommer presenteras i Köpenhamn på konferensen i hopp om att det ska generera medial uppmärksamhet.
Citera
2019-02-21, 21:30
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wetterberg
Jag gissar att listan till EU- valet kommer presenteras i Köpenhamn på konferensen i hopp om att det ska generera medial uppmärksamhet.

Jag råkar faktiskt veta att den kommer nästa vecka....
Citera
2019-02-21, 22:30
Medlem
Wetterbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Jag råkar faktiskt veta att den kommer nästa vecka....

Spännande! Har du några mer detaljer du kan avslöja då? Jag antar att Kasselstrand är etta på listan.
Citera
2019-02-22, 00:21
Medlem
Intressant att Danmark nu gör ett "paradigmskifte" (som de sa på SR) och har som mål att skicka tillbaka asylsökande så snart konflikten i hemlandet är över.
Det kan ju indikera att AFS är på rätt väg.
Citera
2019-02-22, 08:32
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wetterberg
Spännande! Har du några mer detaljer du kan avslöja då? Jag antar att Kasselstrand är etta på listan.

Korrektum.
Citera
2019-02-22, 09:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Intressant att Danmark nu gör ett "paradigmskifte" (som de sa på SR) och har som mål att skicka tillbaka asylsökande så snart konflikten i hemlandet är över.
Det kan ju indikera att AFS är på rätt väg.
Har de löst logistiken?

Frågar åt en kompis.
Citera
2019-02-22, 18:09
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Har de löst logistiken?

Frågar åt en kompis.
Flyg, buss samma sätt som de kom hit. Brukar din kompis klara av att resa hem från sina uylandssemestrar? Korkad fråga.
Citera
2019-02-22, 18:21
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Flyg, buss samma sätt som de kom hit. Brukar din kompis klara av att resa hem från sina uylandssemestrar? Korkad fråga.
Ta upp din miniräknare och räkna lite på det så förstår du snart min hållning i detta. Till dess AfS presenterar en genomförbar plan över hur det ska gå till att få hem alla de har tänkt sig att skicka iväg så kommer jag att betrakta sådana utspel som falsk marknadsföring och politiskt lurendrejeri. Och jag kommer att högljutt varna alla för att lägga några röster på sådana charlataner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in