2019-02-22, 15:58
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Njae.

Det hon gjort är att hon skurit ned på antalet falska Facebooksidor och hot där men det finns plenty av sådant den här gången också så om det bara vore upp till att spana på IP-nummer skulle det gå att bevisa lika bra nu.

Men istället har hon nu hotat mer via SMS och då blir det en annan sorts jobb att säkra bevis. SMS är lätt att se från vilken telefon det kommer från men du måste visa på vem som använt telefonen.

I ärlighetens namn så byggde mycket av den förra fällande domen på privatspaning och inte på polisens arbete.

En fosterfamilj till barnen lyckades lura ut att det var T som hotade genom att fråga den som hotade om saker som bara T kunde veta och en tjej använde mjukvara för att visa från vilken IP-adress hoten kom, precis när de kom.

Den sortens privatspaning finns inte i den FUP som vi läst för detta fall.

Du har helt rätt.
Men jag har ändå en stark känsla av att hon har lärt sig någon sedan sista gången. Nu var det ett tag sedan jag läste FUP, men jag minns att jag direkt fick en känsla av att hon har lärt sig lite om hur man kan undvika att lämna spår efter sig.

Det håller jag absolut med om! Privatspaningen i förra förundersökningen hade nog en väldigt stor del att hon blev fälld, och det saknades i stort sett helt i denna förundersökningen.

Jag är orolig att hon inte kommer att kunna fällas denna gång pga bristande bevisning.
2019-02-22, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Men ett gruppboende borde vara en självklarhet. Hon klarar inte av att bo i en lägenhet. Då hotar hon vara folk.
Ett gruppboende är ju inte en lösning på hennes problem. Hon har ju inte problem med boendet. Hon har problem med sitt beteende. Beteendet kan ju inte kontrolleras i ett gruppboende. I en låst cell kan det kontrolleras, men inte på ett normalt gruppboende som en kommun kan tillhandahålla.

Allt annat är meningslöst om hon inte kan vårdas till att bli friskare. Hon kommer att vara sådan här om 50 år också om hon inte kan vårdas. Då är hon runt 80 och fortsätter att hota och bete sig. Tråden kommer att leva för evigt.

Citat:
Även om Jimmy tar på sig skulden för det han inte är åtalad för, så slipper T inte åtal, för domstolen går på bevisen. Är ju inte helt ovanligt att en person tar på sig ett brott som någon annan begått. Så bara för att någon säger sig var skyldig tror ju inte polisen automatiskt på det. Man måste kunna bevisa det. Och där pekar ju bevisen på T. Däremot om Jimmy skulle säga att han inte gjort något. Att det är T som lånat hans mobil, så är möjligheten stor att han blir friad för allt pekar ju på att det är T med tanke på hennes tidigare dom.
Tar Jimmy på sig skulden blir det svårare bevisa bortom rimligt tvivel och ryktet om detta florerar tydligen redan. Att han sedan är dum i bollen om han gör det är som det är men vad har han att förlora på det egentligen, om man tittar på var han står nu? Rent krasst så är ju några månader på anstalt säkert att föredra framför att vara bostadslös i en brandskadad byggnad utan el och vatten. Som det ju ryktas om.
Senast redigerad av byggare bob 2019-02-22 kl. 16:04.
2019-02-22, 16:01
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Ja man glömmer ibland att dom inblandade inte riktigt tänker och agerar som normala.

Ja, om männen i hennes liv var normala hade de satt stopp tidigare. Men å andra sidan vill inte många normala män vara ihop med utvecklingsstörda. Jag menar verkligen inget elakt genom att säga så. Det är bara fakta. Möjligtvis kan någon vara ihop med en kvinna med Downs syndrom, för de är oftast väldigt snälla och glada. Men T är ju inte det. Hon är elak och arg. Och det har hennes män med all säkerhet fått känna på.
2019-02-22, 16:06
Medlem
SmygarBerits avatar
Men app,app,app,app. Stopp här. Vem är pappan till ev bebben i magen? Är det en bebis eller kolhydratsmage? kanske en fis på tvären? Hur som helst. Vem är isåfall pappan? Eller Therese kanske inte ens vet om det själv då hon verkar knulla både Joel och Jimmy...
2019-02-22, 16:14
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ett gruppboende är ju inte en lösning på hennes problem. Hon har ju inte problem med boendet. Hon har problem med sitt beteende. Beteendet kan ju inte kontrolleras i ett gruppboende. I en låst cell kan det kontrolleras, men inte på ett normalt gruppboende som en kommun kan tillhandahålla.

Allt annat är meningslöst om hon inte kan vårdas till att bli friskare. Hon kommer att vara sådan här om 50 år också om hon inte kan vårdas. Då är hon runt 80 och fortsätter att hota och bete sig. Tråden kommer att leva för evigt.

Tar Jimmy på sig skulden blir det svårare bevisa bortom rimligt tvivel coh ryktet om detta florerar tydligen redan. Att han sedan är dum i bollen om han gör det är som det är men vad har han att förlora på det egentligen, om man tittar på var han står nu? Rent krasst så är ju några månader på anstalt säkert att föredra framför att vara bostadslös i en brandskadad byggnad utan el och vatten. Som det ju ryktas om.

Jag menade efter straffet. Att hon fick bo under kontrollerade förhållanden då. Vad finns det för låsta boenden där man inte har tillgång till telefon och dator? På rättspsyk har ju patienter tyvärr haft laglig tillgång till mobil och dator under 2010-talet och kunnat fortsätta sina brott. Är det så fortfarande?

Men jag undrar om domstolen är så dumma att de låter sig luras om Jimmy svänger och tar på sig brott som han inte åtalats för. Och brott av just den typen T är fälld för. Är åklagaren skärpt borde det gå att motbevisa.
2019-02-22, 16:17
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Men app,app,app,app. Stopp här. Vem är pappan till ev bebben i magen? Är det en bebis eller kolhydratsmage? kanske en fis på tvären? Hur som helst. Vem är isåfall pappan? Eller Therese kanske inte ens vet om det själv då hon verkar knulla både Joel och Jimmy...

Fetma och fisar är vad jag tror. Så choklad, chips och godis är fadern till denna mage.

Skulle hon vara gravid är jag inne på din linje. Varken hon eller männen i hennes liv vet ven som är fadern eftersom hon hattat hit och dit mellan de två.
2019-02-22, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drake123
Malin säger hon ha dödat terese

Så terese är död 😰
Fast det är det ingen som tror på. T lever och mår. Möjligen är hon gravid - vi vet inte. Hon ska i domstol snart. Det kan bli fängelse den här gången.

Tror du T har tänkt på hur det ska bli att föda barn medan hon sitter i fängelse?

Citat:
Jag menade efter straffet. Att hon fick bo under kontrollerade förhållanden då. Vad finns det för låsta boenden där man inte har tillgång till telefon och dator? På rättspsyk har ju patienter tyvärr haft laglig tillgång till mobil och dator under 2010-talet och kunnat fortsätta sina brott. Är det så fortfarande?

Men jag undrar om domstolen är så dumma att de låter sig luras om Jimmy svänger och tar på sig brott som han inte åtalats för. Och brott av just den typen T är fälld för. Är åklagaren skärpt borde det gå att motbevisa.
Rättspsyk och fängelse är väl ungefär det enda stället där hon kan kontrolleras. Jag inbillar mig att på rättspsyk kan de förvägras internet och mobil om det är en del av problemet.

Domstolens ledamöter är nog inte dumma men de har ett regelverk att hålla sig till.
2019-02-22, 16:29
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Fast det är det ingen som tror på. T lever och mår. Möjligen är hon gravid - vi vet inte. Hon ska i domstol snart. Det kan bli fängelse den här gången.

Tror du T har tänkt på hur det ska bli att föda barn medan hon sitter i fängelse?

Rättspsyk och fängelse är väl ungefär det enda stället där hon kan kontrolleras. Jag inbillar mig att på rättspsyk kan de förvägras internet och mobil om det är en del av problemet.

Domstolens ledamöter är nog inte dumma men de har ett regelverk att hålla sig till.

Här står det att det finns 3 klasser på rättspsyk. Sedan 2014 är det förbjudets med egen mobil och dator i klass 1 och 2. I klass 3 kan man få använda egen mobil och dator.

Citat:
På avdelningar med säkerhetsklass ett och två är det förbjudet för patienter att ha egna mobiltelefoner eller datorer. Det här bestämde riksdagen år 2014.

På avdelningar med säkerhetsklass tre, med en godtagbar säkerhet, ska patienter ha rätt till egna mobiler och datorer med internet. Men det är inte tillåtet med kamera i mobiltelefonen eller datorn. Det här är för att ingen ska kunna fotografera dig och ”hänga ut dig” på nätet.

http://www.riksforeningenpar.se/reglerna-skiljer-sig-at/

Ska jag tolka det som att klass 1 och 2 kan få tillgång till en patientdator på avdelningen?

Citat:
4 kap. Säkerhetsklassificering

1 § Avdelningar vid verksamheter ska delas in i säkerhetsnivåerna

mycket hög,
hög, eller
godtagbar.

http://www.socialstyrelsen.se/sosfs/2006-9
2019-02-22, 16:37
Medlem
Citat:
Här står det att det finns 3 klasser på rättspsyk. Sedan 2014 är det förbjudets med egen mobil och dator i klass 1 och 2. I klass 3 kan man få använda egen mobil och dator.

Ska jag tolka det som att klass 1 och 2 kan få tillgång till en patientdator på avdelningen?
Det kanske finns en övervakad dator i klass 1 och 2. Så kan man absolut tolka texten.

I hennes fall är ju internet ett verktyg för att leva ut hennes problem och ska hon vårdas framgångsrikt så måste de med all säkerhet kunna hindra henne från att motverka vården genom att fortsätta bete sig på nätet.
2019-02-22, 18:10
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
T var INTE i sockerkoma då.
Om man hamnar i sockerkoma så hamnar man på sjukhus, inte ligger kvar i sin säng och mirakulöst vaknar upp av sig själv och mår bra.
Som boende i trakterna har jag länge med skämskudden i ett fast grepp lurkat i den här tråden, har aldrig haft en tanke att skriva något men nu gick det inte längre ...sockerkoma
inte ens John Cleese eller Ricky Gervais skulle ha kunnat fantisera ihop den här följetongen
2019-02-22, 18:13
Medlem
Hon är gravid ja hon hade de för längesen men gravid är hon

Nej jag tror INTE på att T är gravid! Mycket konstigt att T i så fall kunde träna karate härom veckan som höggravid och där syntes ingen mage på det fotot förutom fett och det enda jag kan säga är att sluta med dina jävla lögner om T!

Kan också tillägga att en gång i tiden så tyckte jag att hon absolut skulle få igen barnen men se efter alla handlingar av en dåre så insåg jag att T absolut INTE skulle ha barnen boende hos sig. Aldrig någonsin mer! Det kan du hälsa T! Sedan så tycker jag synd om hennes mamma som går på alla lögner som T tutar i henne.
T är en mycket farlig människa är min bedömning!
2019-02-22, 18:51
Medlem
Gnomegirls avatar
Nu har jag äntligen läst hela tråden och jag tycker det Tessan utsatts för är hemskt.
Jag tycker någon av hennes sanväner som läser här borde råda henne att ta kontakt med Anna Book.
Anna är liksom Tessan utsatt för mobbing, telefonkapning och lögner fast hon är en underbar helt oskyldig människa, och om hon hörde Tessans historia skulle hon ställa upp direkt. Det vet jag för hon har själv sagt att hon är världens mest empatiska och ödmjuka.
Säg till Tessan att lägga till Anna. Hon finns på både FB och insta. Hon är dessutom jätte rik och själv förälder och ställer säkert upp för stackars Tessan i både vått och torrt.

Lycka till Tessan.

MVH/Gnomegirl.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in