Citat:
Ursprungligen postat av
Mogna-Meloner
Håller med dig för T läser ju tråden. Det svåra är bara att förstå vad som är ett tips.
Nej, det är lite märkligt. För om jag inte minns fel hade väl soc i Skellefteå antytt något om att de trodde hon tänt på saker före bränderna i Jörn. Men de trodde väl i sin enfald inte att det skulle bl så allvarligt att hon riskerade bränna med ett hus, eftersom hon alltid ringde SOS.
Så sant. Men man får försöka tänka steget längre innan man skriver.
"Kan detta ge henne någon hjälp med att komma undan? Kan detta göra att hon undviker att göra detta för att minimera risken att lämna spår?"
Vi som följer ABoK har oftast rätt stor koll på vad polisen söker efter, hur en förundersökning bedrivs, vad som räknas som bevis osv.
Denna FUP är ju inte ens i närheten lika bra som den förra, och jag tror att hon har lärt sig från denna tråd hur man undviker att lämna spår efter sig.
Inte fullt ut som tur är, men hon har gett svar på frågor i denna FUP som hon inte hade i den förra.
Något har hon iaf lärt sig.
Jag har också läst någonstans att soc hade misstankar om mordbränder innan denna brand. Men jag har ändå svårt att förstå att de har tagit så lätt på det. Fast iofs, svårt att göra någon med endast misstankar.