2019-02-22, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
Släppen i mars var inte jätteintressanta för min del, men det blir väl att knipa en Yellow Belly och en Spontancherryfredriksdal. Väldigt mycket IPA och stout i mars verkar det som.

brekeriets olika vild har tilltalat mig trots att dom varit en aning tunna. kommer två den 1a mars till rimlig peng.
Citera
2019-02-22, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karies15
brekeriets olika vild har tilltalat mig trots att dom varit en aning tunna. kommer två den 1a mars till rimlig peng.
Aha, du vet du mer än jag. Står det på deras instagram eller? Hittade bara att Brekeriet släpper Kwike 22/3 och den tänker jag inte köpa. Visserligen inte riktigt samma stil, men deras Uncle Brett var så himla dålig att jag inte kommer köpa något humligt från dem igen. Deras Vildserie har både varit bra och dålig, deras bästa var Cassis och Hallon imho, resten har varit sådär. Cherry Red var riktigt kass, så jag hoppar nog i fortsättningen om de inte återlanserar Cassis.
Citera
2019-02-22, 21:15
Medlem
Citat:
Aha, du vet du mer än jag. Står det på deras instagram eller? Hittade bara att Brekeriet släpper Kwike 22/3 och den tänker jag inte köpa. Visserligen inte riktigt samma stil, men deras Uncle Brett var så himla dålig att jag inte kommer köpa något humligt från dem igen. Deras Vildserie har både varit bra och dålig, deras bästa var Cassis och Hallon imho, resten har varit sådär. Cherry Red var riktigt kass, så jag hoppar nog i fortsättningen om de inte återlanserar Cassis.

det kommer två olika i lokala och småskaligt. vild - sourbon och vild - bror, bror ska tydligen vara en fatlagrad sour brown ale, enligt untappd. priset är 49.90 per flaska så billigare än tidigare flaskor. Sourbon låter för mig som den bättre, fatlagrad på bourbonfat.

jag mins faktiskt inte exakt vad de olika har smakat, bara att jag aldrig varit missnöjd. men kanske inte heller något att skriva hem om.
Citera
2019-02-22, 22:25
Medlem
Citat:
Släppen i mars var inte jätteintressanta för min del, men det blir väl att knipa en Yellow Belly och en Spontancherryfredriksdal. Väldigt mycket IPA och stout i mars verkar det som.
för oss som gillar BW kommer skikee monkey och thomas hardy. givna köp hos mig
Citera
2019-02-23, 08:52
Medlem
RedXs avatar
Stickee Monkey är jävligt bra. Givnast köp denna månad. 😎
Citera
2019-02-26, 13:28
Medlem
Finns de någon utländsk sida man kan beställa öl ifrån? '
Är en öl från island bolaget ville ha 3500kr i frakt.. helt sjukt

Vad tyckte ni om den nya Poppels?
Citera
2019-02-26, 14:17
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fucksnus

Det finns massor av sidor du kan beställa öl från. Glasbanken, boxbeers, beergium, mikkeller webshop, kihoskh.. För att nämna några. Bara att googla dig fram till fler.
Citera
2019-02-28, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fucksnus

Vad tyckte ni om den nya Poppels?

på tal om island. det var event på himmeriget igår med öl från malbygg. idag kom det lite blandade burkar på glasbanken. kanske inte var vad du sökte?

vilken är den senaste poppels?
Citera
2019-03-08, 10:30
Medlem
Föll för hypen och köpte en Yellow Belly, även om jag inte brukar gilla Omnipollos grejer så mycket. Kul flaska om inte annat. :-)
Senast redigerad av blandband1 2019-03-08 kl. 10:46.
Citera
2019-03-08, 11:05
Medlem
Skugges avatar
Citat:
Föll för hypen och köpte en Yellow Belly, även om jag inte brukar gilla Omnipollos grejer så mycket. Kul flaska om inte annat. :-)

Bedrövlig fusk-öl när den kostade 69kr och nu ska de mjölka ur det in i det sista och ta 30kr extra. Så jävla dåligt gjort och jag köpte absolut ingen.

Men mycket annat roligt, ska bli spännande med Bamburana och Stickee och Spontancherryfredriksdal är ju svinbra (även om det inte är Malaga-versionen)
Citera
2019-03-08, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skugge
Bedrövlig fusk-öl när den kostade 69kr och nu ska de mjölka ur det in i det sista och ta 30kr extra. Så jävla dåligt gjort och jag köpte absolut ingen.

Men mycket annat roligt, ska bli spännande med Bamburana och Stickee och Spontancherryfredriksdal är ju svinbra (även om det inte är Malaga-versionen)

Har läst att spontancherry ska vara extra god i år tack vare den varma sommaren. Får se om det stämmer. Förra årets var inte pjåkig för den delen 👍
Citera
2019-03-08, 16:37
Medlem
Axeluss avatar
Någon i Göteborg med omnejd som tänkt besöka detta evenemang? Lär bli en hel del NEIPA serverat. Min gissning iaf, med tanke på val av bryggerier. Kul att få möjlighet att testa lite hypade bryggerier: Wylam och Cloudwater framförallt. Men även Northern Monk och Verdant verkar lovande...

https://biljettshop.se/sv/booking/stigbergets-brexodus/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in