2019-02-22, 14:28
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drake123
Jo dom tror på mitt vittne mål

Fast nej det gör dom inte.

Hade de trott på ditt vittnesmål så hade hon suttit häktad nu, för ögonvittnen är oftast väldigt viktiga.
Men eftersom att hon varken sitter häktad, anhållen eller ens är misstänkt för mordbrand så tar de inte ditt vittnesmål på allvar överhuvudtaget.
De vet att det är Tessan som är skyldig, det är bara svårt för dem att bevisa det.
2019-02-22, 14:41
Medlem
Åh, bebismagen såg ju för härlig ut! Kan du inte fråga T om du får lägga ut lite mer bilder på magen? Så fin ju

Eller på lite bebisgrejer hon köpt? Kanske en fin vagn hon införskaffat?
2019-02-22, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Schysh! Låt T göra sina polisanmälningar, varna henne inte, ju mer hon gör desto större chans är det att hon får vård.

Yes i know
Men ingen vård i världen kan ju bota en störning eller ett begåvningshandikapp.Ett låst serviceboende eller liknande vore nog det bästa för T,hon är fan farlig med med sitt eldande och sin gränslöshet.Vem vet vad hon är kapabel till om hon får gå lös?
2019-02-22, 14:55
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Har DU pratat med Jimmy?

Erkänner han brotten för att Terese och han har pratat ihop sig om det? Har Terese lovat att komma tillbaka till honom om han tar på sig skulden?

Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Yes i know
Men ingen vård i världen kan ju bota en störning eller ett begåvningshandikapp.Ett låst serviceboende eller liknande vore nog det bästa för T,hon är fan farlig med med sitt eldande och sin gränslöshet.Vem vet vad hon är kapabel till om hon får gå lös?

Hon borde sitta någonstans där hon inte har tillgång till följande:

- dator
- mobil
- tändstickor eller tändare
- män

Då skulle det bli lite lugnare i Jörn, Skellefteå och Umeå. Och barnens fosterhem skulle slippa bli terroriserade.
2019-02-22, 15:01
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Yes i know

Fast om hon blir dömd till rättspsykiatrisk vård så blir hon inlåst och får genomgå prövningar för att komma ut.
Så vi får inte ge henne några som helst tips på hur man döljer sina spår, eller hur man kan komma undan, hon har inte nog med begåvning att komma på det själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

- dator
- mobil
- män

Då skulle det bli lite lugnare i Jörn, Skellefteå och Umeå. Och barnens fosterhem skulle slippa bli terroriserade.

Absolut, jag instämmer helt.
Och därför hänvisar jag ännu en gång till det jag skrev innan, vi får inte ge henne några som helst tips på hur man döljer sina spår.
Ju mer hon blir anmäld för, ju mer spår hon lämnar, desto större chans att hon blir dömd till vård eller fängelse.
2019-02-22, 15:04
Bannlyst
Citat:
Har DU pratat med Jimmy?

Erkänner han brotten för att Terese och han har pratat ihop sig om det? Har Terese lovat att komma tillbaka till honom om han tar på sig skulden?

Jimmy ha erkänt att han ha hota folk via sitt mobil nummer och Joels mailer Jimmy erkände de va han som hota folk

Sen de t blev dömd för de var Jimmy som gjort så t vart oskyldig dömd
Terese och Jimmy har ingen kontakt alls
Jimmy sa att han är jävligt orolig att Joel mördat terese
Som jag förstod Jimmy fick inte terese ha kontakt med Jimmy hade han hört rycktes väg terese vill inte veta av gubb fan
2019-02-22, 15:07
Medlem
Citat:
Jimmy ha erkänt att han ha hota folk via sitt mobil nummer och Joels mailer Jimmy erkände de va han som hota folk

Sen de t blev dömd för de var Jimmy som gjort så t vart oskyldig dömd
Terese och Jimmy har ingen kontakt alls
Jimmy sa att han är jävligt orolig att Joel mördat terese
Som jag förstod Jimmy fick inte terese ha kontakt med Jimmy hade han hört rycktes väg terese vill inte veta av gubb fan
Har DU pratat med Jimmy om det?
2019-02-22, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

- dator
- mobil
- män

Just precis,är en gåta att soc. inte för länge sedan ordnat ett låst eller skyddat
boende för henne.
Troligtvis har soc.i de olika kommunerna hon bott i bollat hennes ärende emellan sig och ingen vill stå för kostnaderna.
Herregud,vad har hennes "upptåg"kostat samhället?
Hoppas verkligen att berörda myndigheter granskas i detta fall.
2019-02-22, 15:12
Bannlyst
Citat:
Har DU pratat med Jimmy om det?
Ja jag och Jimmy ha prata i telefon om detta att han erkände
2019-02-22, 15:14
Medlem
Citat:
http://forumbilder.se/I4G8U/screenshot-20190221-1234 Jimmy ska man nog passa sig för enligt a ijörn som känner JK så är han jämt agresiv och går i mot folk med våld
Han kalla ju alla utleningar för neger jävlar
Nu har du nog blandat ihop mannen Annika har inte påstått nått sånt utan alla påståenden kommer från Tessan själv så skriv inte och blanda ihop namn och uttalanden då blir det fel. ALLA VET att alla påhopp om hot hit och dit kommer från Tessan själv.
2019-02-22, 15:15
Medlem
Citat:
Ja jag och Jimmy ha prata i telefon om detta att han erkände
Hur känner du honom? Du känner ju knappt Terese skriver du.
2019-02-22, 15:17
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Fast om hon blir dömd till rättspsykiatrisk vård så blir hon inlåst och får genomgå prövningar för att komma ut.
Så vi får inte ge henne några som helst tips på hur man döljer sina spår, eller hur man kan komma undan, hon har inte nog med begåvning att komma på det själv.

Absolut, jag instämmer helt.
Och därför hänvisar jag ännu en gång till det jag skrev innan, vi får inte ge henne några som helst tips på hur man döljer sina spår.
Ju mer hon blir anmäld för, ju mer spår hon lämnar, desto större chans att hon blir dömd till vård eller fängelse.

Håller med dig för T läser ju tråden. Det svåra är bara att förstå vad som är ett tips.

Citat:
Just precis,är en gåta att soc. inte för länge sedan ordnat ett låst eller skyddat
boende för henne.
Troligtvis har soc.i de olika kommunerna hon bott i bollat hennes ärende emellan sig och ingen vill stå för kostnaderna.
Herregud,vad har hennes "upptåg"kostat samhället?
Hoppas verkligen att berörda myndigheter granskas i detta fall.

Nej, det är lite märkligt. För om jag inte minns fel hade väl soc i Skellefteå antytt något om att de trodde hon tänt på saker före bränderna i Jörn. Men de trodde väl i sin enfald inte att det skulle bl så allvarligt att hon riskerade bränna med ett hus, eftersom hon alltid ringde SOS.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in