2019-02-20, 23:45
Medlem
Småkul att arselberg påstår att han inte vill berätta hur Rabani dog pga av pietetsskäl. Pietet, eller hänsyn som normala människor säger är det sista man tänker på när man tänker på arselberg. Hans lögn är inte direkt bra...
Citera
2019-02-22, 12:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
En intressant sak med Arselbergs "försvarstal" i Aftonbladet är att han, om man verkligen lyssnar
på vad han egentligen säger, i vad som ser ut som ett ett skolboks-exempel på psykopati, inte
med ett enda ord eller en enda stavelse förnekar att han har något med Bechirs död att göra,
utanIstället spenderar han i stort sett all sin prat-tid på att beskriva fel och brister hos andra
människor, inklusive en just avliden medmänniska.

https://www.youtube.com/watch?v=aFQWhj8eHkc

Min folieteori är att Aschberg själv inte är skyldig till själva mordet i sig (om nu Bechir blev mördad). Jag tror snarare han vet (och kanske rent utav känner) den som anstiftade det eventuella mordet. Det enda Aschberg kan vara skyldig till är att han kan ha bidragit till mörkläggningen och hållit de eventuella mördarna bakom ryggen. Det folk bör inse är att Aschberg bara är en målvakt. En skådis. En galjonsfigur. Hade han haft så mycket makt som en del härinne påstår skulle han inte figurera i TV och i pressen lika ofta som han gör. De vill ju att ni ska hota och hata honom hela tiden så att de riktiga höjdarna kommer undan. Gå inte i den fällan. Sikta högre.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-02-22 kl. 12:14.
Citera
2019-02-22, 13:34
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Min folieteori är att Aschberg själv inte är skyldig till själva mordet i sig (om nu Bechir blev mördad). Jag tror snarare han vet (och kanske rent utav känner) den som anstiftade det eventuella mordet. Det enda Aschberg kan vara skyldig till är att han kan ha bidragit till mörkläggningen och hållit de eventuella mördarna bakom ryggen. Det folk bör inse är att Aschberg bara är en målvakt. En skådis. En galjonsfigur. Hade han haft så mycket makt som en del härinne påstår skulle han inte figurera i TV och i pressen lika ofta som han gör. De vill ju att ni ska hota och hata honom hela tiden så att de riktiga höjdarna kommer undan. Gå inte i den fällan. Sikta högre.

Jag påstår inte att RA har mördat BR. Det vet jag ingenting om.
Det jag tycker, som den inkompetente amatörpsykolog jag är, är att
man kan ana narcissistiska och psykopatiska drag hos RA.
Och något typiskt för narcissister är väl att de tycker om uppmärksamhet,
t.ex. att få synas i TV och tidningar.
OCH att de definitivt inte gillar när något stör deras grandiosa självbilder.

http://www.dagensjuridik.se/2009/05/mekanismerna-bakom-narcissism

Citat:
Han [narcissisten] har vanligen orimliga förväntningar om särbehandling. Han är ofta upptagen av utseende, makt och framgång och kan fantisera om obegränsad framgång och makt. Han vill bli uppmärksammad och beundrad och kräver därför detta från andra. Personen inte bara vill ha utan är direkt beroende av beundran. Andras gillande är det enda som får honom att må bra. Trots sin ytliga självsäkerhet, arrogans och högdragenhet behöver han likväl andra människor som en spegel för att läsa av sitt eget värde. Han utnyttjar gärna andra för att nå sina mål. Vanliga regler gäller inte narcissisten, han kan tillåta sig mer än andra. Han är ofta avundsjuk och anses ha låg förmåga till empati. Han är oförmögen och ovillig att bry sig om andra, allt kretsar kring honom själv. Han klarar inte kritik då han ser den som ett angrepp och som tecken på bristande lojalitet. Kritik eller brist på beundran kan framkalla starka negativa känslor och beteenden. En aggressivt laddad narcissist kan bli ilsken och farlig vid kritik eller motgångar.
Citera
2019-03-01, 20:44
Medlem
Med tanke på att han hängde med NMR som mest består att psykfall och knarkare så dog han förmodligen av en överdos.
Citera
2019-03-03, 12:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Freddesnubben
Med tanke på att han hängde med NMR som mest består att psykfall och knarkare så dog han förmodligen av en överdos.

Du vet att han var gift och hade barn med en svenska va? Han var en "rasblandare" med andra ord. Sånt gillar ju inte nasssarna precis. Sedan går ryktet att han hade tänkt kartlägga NMR och avslöja dem som kontrollerad opposition. Ett SÄPO-nätverk likt baseball-snutarna som misstänks ha mördat Palme.
Citera
2019-03-04, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Du vet att han var gift och hade barn med en svenska va? Han var en "rasblandare" med andra ord. Sånt gillar ju inte nasssarna precis. Sedan går ryktet att han hade tänkt kartlägga NMR och avslöja dem som kontrollerad opposition. Ett SÄPO-nätverk likt baseball-snutarna som misstänks ha mördat Palme.

Det var intressant berätta gärna mer eller hänvisa mig till var jag kan forska om NMR delen.
Mvh.
Citera
2019-03-04, 20:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Det var intressant berätta gärna mer eller hänvisa mig till var jag kan forska om NMR delen.
Mvh.

Bara rykten och trådsanningar dessvärre. Och nu kommer vi väl aldrig få veta heller. Däremot var han vad NMR skulle betrakta som "rasblandare". Undrar om nassarna visste det om Bechir.
Citera
2019-07-23, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PCuri
Intressant tråd.

Blir det konflikt om slutsatserna man skall dra av obduktionsresultaten (som i Arafats fall och fallet med det misstänkta babydråpet på Astrid Lindgrens Barnsjukhus, se tråden (FB) Barmhärtighetsmord? Läkare friad av Solna Tingsrätt 21/10 -11 där jag postat en del inlägg) så bör man kanske se till att fylla så många provrör som möjligt med blod. I Astrid Lindgrens Barnsjukhus-fallet fanns inte tillräckligt med blod kvar för ytterligare en 2nd opinion.

Fast är det något proffs som förgiftat Rabani så har man nog antagligen använt ett ämne som inte kan spåras. Å andra sidan var kanske omständigheterna sådana att det inte gick att använda ett ospårbart ämne. Om man t ex smetat på något ämne på ett dricksglas, och detta bedömdes vara enda metoden som skulle funka, samtidigt som ospårbara gifter dunstar, så finns kanske en chans att hitta något, om det nu är något skumt med Bechir Rabanis död.

Det blev rätt tyst om Rabani efter ett tag. Ingen verkar idag bry sig om att driva teorin att Rabani blev mördad (i början verkar dock t ex Ole Dammegard ha hyst sådana misstankar).

Tanken att han skulle kunnat bli mördad var i och för sig inte helt orimlig. En del av de grejer han torgförde på sina bloggar var ju minst sagt kontroversiella. Samtidigt började han få viss uppmärksamhet i alternativa medier. Rabani lyckades också få på bild när svenska säpo spanade på honom. Lägg sedan till detta att hans far hade varit livvakt åt Hafez al-Assad.

Men det verkar väl snarare som att Rabani hade något slags sjukdomstillstånd och att han visste att han snart skulle vara borta och att han därför tordes publicera grejer som man kan få sparken för. Hade han kort tid kvar att leva gjorde det inte så mycket om han fick sparken. Jag noterar att han i sista videon såg rätt risig ut. Runt en vecka tidigare verkar han varit på en tillställning i Göteborg där han talat tillsammans med Ingrid Carlqvist (känd f d mainstream-media-journalist som numera figurerar i "alternativmedier" i stället). Noterar att han på filmbilderna därifrån ser ett par snäpp spinkigare ut än tidigare. Det är inte samma muskulösa dörrvakt som några månader tidigare. Hade han slutat träna p g a att sjukdomen ändå snart skulle ta kål på honom eller var det sjukdomen i sig som orsakat förändringen?

Tycker också att det verkar som om Bechir Rabani kommer att bli bortglömd.
Citera
2019-08-20, 10:24
Medlem
Forts...

Det finns en dem frågetecken kring Rabani och hans död i den här tråden. Jag är av den sortens folk som tror att Rabani inte dog en naturlig död.

Det finns en del felaktigheter i tråden som jag gärna vill rätta till. Rabani hade INTE ett sjukdomstillstånd och visste att han skulle dö och Rabani obducerades. Jag svarar gärna på frågor om honom som gör att det inte figurerar en massa osanning om honom på nätet. Rabani var en klok, orädd person som gjorde någonting som jag inte ens vågar tänka på att driva.

Så snälla!!! Bombadera mig med frågor så kommer jag göra allt för att ta reda på 110% korrekta svar. Jag vill inget hellre än att allt som han kämpade och stod för ska hamna i rätt dager hos alla som inte kände honom.
Vem jag är osv borde inte spela någon roll så länge jag kommer med rätta svar.

Det har kommit ut en dokumentär om honom som ska finnas på youtube.com Har själv inte sett den men där borde också finnas en del svar för den som söker. Inte på konspirationsteorier men på personen, Bechir Rabani
Senast redigerad av Humlansplommon 2019-08-20 kl. 10:30. Anledning: Skrev aldrig färdigt
Citera
2019-08-30, 15:58
Medlem
Till er som ej sett så finns det nu en dokumentär om Bechir Rabani, sök på "Bechir rabani dokumentär" på youtube.
Citera
2019-10-28, 03:02
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattfjong
Vad hade ”Solvallakungen” Tore Ferdinand Pettersson för genetiskt fel då som gjorde att han "sköt sig själv" någon vecka efter att ha lurat Robert Aschberg på 19 miljoner? Måste vara någon genetisk mentalsjukdom då som gör man vill dö om man blir för rik eller?

Genetiskt fel? Han var skyldig folk summor som du inte direkt kan ringa mamma och få låna.
Citera
2019-10-28, 09:01
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humlansplommon
Det finns en dem frågetecken kring Rabani och hans död i den här tråden. Jag är av den sortens folk som tror att Rabani inte dog en naturlig död.

Det finns en del felaktigheter i tråden som jag gärna vill rätta till. Rabani hade INTE ett sjukdomstillstånd och visste att han skulle dö och Rabani obducerades. Jag svarar gärna på frågor om honom som gör att det inte figurerar en massa osanning om honom på nätet. Rabani var en klok, orädd person som gjorde någonting som jag inte ens vågar tänka på att driva.

Så snälla!!! Bombadera mig med frågor så kommer jag göra allt för att ta reda på 110% korrekta svar. Jag vill inget hellre än att allt som han kämpade och stod för ska hamna i rätt dager hos alla som inte kände honom.
Vem jag är osv borde inte spela någon roll så länge jag kommer med rätta svar.

Det har kommit ut en dokumentär om honom som ska finnas på youtube.com Har själv inte sett den men där borde också finnas en del svar för den som söker. Inte på konspirationsteorier men på personen, Bechir Rabani

Vad visade obduktionen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in