2019-02-22, 10:53
Medlem
Polisen släpper nu några uppgifter ang morden och händelsen för att minska rykten, det står på vlt.se tyvärr är det en plusartikel så det jag såg var ” mamman och polisen kom nästan samtidigt till platsen”. Någon här som är plusmedlem på vlt och kan lägga upp?
Citera
2019-02-22, 12:14
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morella79
Polisen släpper nu några uppgifter ang morden och händelsen för att minska rykten, det står på vlt.se tyvärr är det en plusartikel så det jag såg var ” mamman och polisen kom nästan samtidigt till platsen”. Någon här som är plusmedlem på vlt och kan lägga upp?

Står i Expressen nu också.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/pojkarnas-mamma-kom-till-huset-strax-efter-morden/

Vad är det för rykten dom pratar om?
Citera
2019-02-22, 12:40
Avslutad
Så mycket felaktigheter och spekulationer som är galna i denna tråd

För oss som kände Samuel så vet vi att det finns en orsak till att han dödade barnen. En idiotisk orsak som säkert blev viktig i hans skalle med tanke på hur han mådde. Jag försvarar inte morden på barnen men jag vet att det finns en orsak, en orsak som Samuel pratade en hel del om med sina närmaste
Citera
2019-02-22, 12:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Kristina har ingen afghansk älskare. Däremot hade hon träffat en ny man, ja (ej afghan)

Pelota!

Mamman till pojkarna heter Karin och inte Kristina, du har ju noll koll ditt Troll!

Samuels mamma hette Kristina!

Patetiskt att du låtsas känna de inblandade!
Senast redigerad av LawNumberSix 2019-02-22 kl. 13:08.
Citera
2019-02-22, 12:56
Medlem
VolvoSonetts avatar
Citat:

För oss som kände Samuel så vet vi att det finns en orsak till att han dödade barnen. En idiotisk orsak som säkert blev viktig i hans skalle med tanke på hur han mådde. Jag försvarar inte morden på barnen men jag vet att det finns en orsak, en orsak som Samuel pratade en hel del om med sina närmaste

Något rationellt motiv till att mörda sina egna barn?!!! Har du sagt A...
Citera
2019-02-22, 13:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoSonett

Pelota trollar i denna tråd, hen visste inte ens Karins namn, glöm.

Motiv bakom detta är svartsjuka och hämnd, sen att Samuel inte mådde bra är ingen hemlighet, en frisk människa hämnas ju inte på detta sätt.
Senast redigerad av LawNumberSix 2019-02-22 kl. 13:07.
Citera
2019-02-22, 13:20
Avslutad
Samuel har för vänner flera gånger berättat att barnen inte trivdes hos mamman. Det äldre barnet hade berättat att mamma drack och luktade illa samt att hon hade konstiga straffmetoder då barnen var bråkiga. Samuel hade ofta varit i bråk med mamman om detta.

Ganska säkert trodde Samuel, i sitt tillstånd, att han skulle göra barnen en otjänst om han lämnade dem i mammans våld efter att han tagit livet av sig. Är man i det tillstånd han var så tänker man lätt snett.

Vet att fler som läst denna tråd har samma vetskap då vi bytt många tankar om det som hänt via PM.
Citera
2019-02-22, 13:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoSonett

rationellt i Samuels hjärna enbart. Inte hos någon annan
Citera
2019-02-22, 13:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Samuel har för vänner flera gånger berättat att barnen inte trivdes hos mamman. Det äldre barnet hade berättat att mamma drack och luktade illa samt att hon hade konstiga straffmetoder då barnen var bråkiga. Samuel hade ofta varit i bråk med mamman om detta.

Ganska säkert trodde Samuel, i sitt tillstånd, att han skulle göra barnen en otjänst om han lämnade dem i mammans våld efter att han tagit livet av sig. Är man i det tillstånd han var så tänker man lätt snett.

Vet att fler som läst denna tråd har samma vetskap då vi bytt många tankar om det som hänt via PM.

Hade de barnen varannan vecka? I videon sa Samuel "varannan dags" men det var nog en felsägning väl? Eller fick barnen verkligen hoppa runt bland föräldrarna så ofta?
Citera
2019-02-22, 13:33
Medlem
MorT2s avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qnqRgL/mamman-och-polisen-kom-samtidigt-till-villan
Citera
2019-02-22, 13:46
Avslutad
Citat:

JA, du har helt rätt, du visste INTE ens att Karin hette Karin utan kallade henne Kristina (Samuels mors namn) tidigare i tråden.

Komiskt eller patetiskt, vet inte vad som passar bäst för dej här och nu..?

Trolla i någon annan tråd, denna är för tragisk för att syssla med sådant i.
Citera
2019-02-22, 14:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
JA, du har helt rätt, du visste INTE ens att Karin hette Karin utan kallade henne Kristina (Samuels mors namn) tidigare i tråden.

Komiskt eller patetiskt, vet inte vad som passar bäst för dej här och nu..?

Trolla i någon annan tråd, denna är för tragisk för att syssla med sådant i.

Det finns inget komiskt över att ljuga om något så här allvarligt. Jag hoppas verkligen att Karin har ett mellannamn som är Kristina och ibland kallades för det annars är det rent ut sagt riktigt elakt "trolleri".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in