2019-01-28, 22:01
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Nu vet jag bara det som Aftonblaskan skrivit men om han sitter på mycket känsliga uppgifter så har han nog polisens ögon på sig.
Om man hittat ett olovligt USB-Minne kanske det finns fler, spridda lite varstans som en pensionsförsäkring. Poängen är att man gör sig inte av med en säkerhetsrisk om man inte vill ha bevakning 24/7 under evinnerlig tid. Men han hade nog bara hand om kaffekassan.
Citera
2019-01-29, 12:36
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan66
Jag känner till ärendet men bara för att jag är anonym så lägger jag inte ut info som kan ge inblick i verksamheten.

Det är bara utifrån ditt synsätt det är logiskt. Om du inte har hört talas om "There Are No Girls on the Internet" får du göra det nu. Grubbla lite på det kan du gott göra haha.

Tills vidare spelar det ingen roll eller till och med är sämre än bättre att du skriver att du vet, för vet man inget borde man inget säga och utifrån alla förutom just dig själv, så vet du ingenting.
Citera
2019-01-31, 21:05
Medlem
Någon som har koll på vem "örligschefen" är? Hoppas att det är skallePer. Den sämsta chef som verkat i försvarsmakten. En riktigt penalistisk jävel och värdelös ledare.
Citera
2019-01-31, 22:02
Medlem
Jan66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkkaaajjj
Någon som har koll på vem "örligschefen" är? Hoppas att det är skallePer. Den sämsta chef som verkat i försvarsmakten. En riktigt penalistisk jävel och värdelös ledare.

Nej det är inte Per.
Citera
2019-02-21, 08:22
Medlem
Citat:
Den högt uppsatte marinofficeren tvingades bort från Försvarsmakten efter anklagelser om att olovligen ha kopierat topphemligt material.

Nu kan Aftonbladet avslöja att mannen suttit anhållen i en Säpo-utredning som pågått i det dolda sedan 2017.

I samma ärende anhölls ytterligare en person i förra veckan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6nEwE0/toppofficer-utreds-av-sapo--ytterligare-en-person-har-anhallits
Citera
2019-02-21, 10:14
Medlem
barkeepers avatar
Nu blev det plötsligt mer intressant.

För mig kändes det förut som om man försökte göra sig av med någon obekväm genom att ta honom för en ”petitess”.

Så känns det inte nu.
Citera
2019-02-21, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper

För mig kändes det förut som om man försökte göra sig av med någon obekväm genom att ta honom för en ”petitess”.

Så känns det inte nu.
Nej det känns inte det minsta.
Mtp alla de krit vita "tallrikar" som har dykt upp på senare år, så kan ingenting betr. denna FM tas på riktigt allvar.
Är den inte mest ett sysselsättningsprojekt?
Alternativt någon slags PotemkinKuliss - menad för att ge svenne bananerna en trygg nattvila?!
Citera
2019-02-21, 11:12
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Nej det känns inte det minsta.
Mtp alla de krit vita "tallrikar" som har dykt upp på senare år, så kan ingenting betr. denna FM tas på riktigt allvar.
Är den inte mest ett sysselsättningsprojekt?
Alternativt någon slags PotemkinKuliss - menad för att ge svenne bananerna en trygg nattvila?!

Kritvita tallrikar?
Citera
2019-02-21, 16:51
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:

Så känns det inte nu.

Det har jag aldrig trott.

Men nu verkar det handla om en "slarvkultur" gällande hemliga uppgifter med lite högre klassning. Sådant kan helt klart leda till förundersökningar mm.
Citera
2019-02-21, 19:38
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Det har jag aldrig trott.

Men nu verkar det handla om en "slarvkultur" gällande hemliga uppgifter med lite högre klassning. Sådant kan helt klart leda till förundersökningar mm.

Kanske. Fast hade SÄPO bedrivit en utredning i ett år på sådant, som sen leder till ytterligare ett gripande, den här gången i Örebro?
Citera
2019-02-21, 21:06
Medlem
Jan66s avatar
Citat:
Kanske. Fast hade SÄPO bedrivit en utredning i ett år på sådant, som sen leder till ytterligare ett gripande, den här gången i Örebro?

Det som fångat SÄPO intresse var nog inte slarvet på jobbet utan bisysslorna på fritiden.
Återstår att se om det stämmer.
Citera
2019-02-21, 21:09
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan66
Det som fångat SÄPO intresse var nog inte slarvet på jobbet utan bisysslorna på fritiden.
Återstår att se om det stämmer.

Vad är det för bisysslor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in