2019-01-28, 19:55
Medlem
Jan66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Vad fick han i avgångsvederlag?

Säger man upp sig själv så får man inget
Citera
2019-01-28, 19:58
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan66
Säger man upp sig själv så får man inget
Beror på omständigheterna. Här tror jag inte han gick tomhänt, vilket förklarar varför han är tyst.
Citera
2019-01-28, 20:28
Medlem
Jan66s avatar
Citat:
Beror på omständigheterna. Här tror jag inte han gick tomhänt, vilket förklarar varför han är tyst.

De flesta som gjort något brott brukar vara tysta....
Citera
2019-01-28, 20:31
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
De flesta som gjort något brott brukar vara tysta....
Brott och brott...
Citera
2019-01-28, 20:33
Medlem
Jan66s avatar
Citat:
Brott och brott...

Nu är du inte insatt i fallet.
Citera
2019-01-28, 20:45
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Nu är du inte insatt i fallet.
Det normala vore att personen ifråga omplaceras om det är en chef. Har han dessutom inblick i en känslig hemligstämplad verksamhet så slänger man inte ut barnet med badvattnet. Att ge sån person avsked på grått papper är närmast en gåva till farbror Ivan.
Citera
2019-01-28, 20:47
Medlem
Jan66s avatar
Citat:
Det normala vore att personen ifråga omplaceras om det är en chef. Har han dessutom inblick i en känslig hemligstämplad verksamhet så slänger man inte ut barnet med badvattnet. Att ge sån person avsked på grått papper är närmast en gåva till farbror Ivan.

Som sagt, du känner inte bakgrunden.
Citera
2019-01-28, 20:49
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Som sagt, du känner inte bakgrunden.
Men det verkar du göra och på flashback är vi alla anonyma....eller hur.
Citera
2019-01-28, 20:57
Medlem
Jan66s avatar
Citat:
Men det verkar du göra och på flashback är vi alla anonyma....eller hur.

Jag känner till ärendet men bara för att jag är anonym så lägger jag inte ut info som kan ge inblick i verksamheten.
Citera
2019-01-28, 21:28
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:

Här är det lagar som styr och inte ev lojalitet mot arbetsgivaren. Går någon främmande makt tillhanda med känsliga uppgifter så är det spioneri och ev anställningsförhållanden, militära eller civila, spelar ingen roll. Samma gäller olovlig befattning med hemlig uppgift inkl anstiftan, försök eller medhjälp därtill. Vid spioneri gäller förresten även s k "stämpling" vilket är "försök till anstiftan".

Man begår inte brott mot det land som man är medborgare i, så är det bara.
Citera
2019-01-28, 21:43
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Här är det lagar som styr och inte ev lojalitet mot arbetsgivaren. Går någon främmande makt tillhanda med känsliga uppgifter så är det spioneri och ev anställningsförhållanden, militära eller civila, spelar ingen roll. Samma gäller olovlig befattning med hemlig uppgift inkl anstiftan, försök eller medhjälp därtill. Vid spioneri gäller förresten även s k "stämpling" vilket är "försök till anstiftan".

Man begår inte brott mot det land som man är medborgare i, så är det bara.

Nej, naturligtvis inte men att tro det skulle hindra någon som misskrediterats från att läcka uppgifter är naivt.
Citera
2019-01-28, 21:44
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Nej, naturligtvis inte men att tro det skulle hindra någon som misskrediterats från att läcka uppgifter är naivt.

Nu vet jag bara det som Aftonblaskan skrivit men om han sitter på mycket känsliga uppgifter så har han nog polisens ögon på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in