2019-02-17, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dc3102
Kul med monfils I final!

Och den vann han!
Citera
2019-02-17, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Och den vann han!
Såg bara delar av matchen. Monfils är en mästare på att ändra rytm och hålla på. Vid nåt tillfälle slog han en serve i 145 km/h varpå Wawrinka vaggades in att slå en lös boll tillbaka. Sen slår Monfils en dödande forehand i 158 km/h. Smack. Jag såg inget av tredje set, men får nog göra det.
Citera
2019-02-18, 00:21
Medlem
Elias lyckades kvala in i rio de Janeiro , 6-4 1-6 6-4 , bra!
Starka vändningar i första och3:e , vände 2-4 i första och 1-3 i 3:e , vände till 5-3 i 3:e missade 2 matchbollar i egen serve och tappade serven , men vann sedan på sin 4:e matchboll.
Får möta Andujar , Andreozzi eller en annan kvalare.

Edit: det blev en annan kvalare, men den värsta 😂 Londero som vann i Cordoba, det blir ingen lek.
Svårare än Andujar och Andreozzi också, oflyt.
Senast redigerad av pederN 2019-02-18 kl. 00:36.
Citera
2019-02-18, 19:23
Avslutad
Kommer inte ihåg om jag postat denna tidigare, men det här är en av mina all time favorites bland tennisvideos. Federer som slår en "monster kick serve":

https://www.youtube.com/watch?v=mM1P2ej4YtY

Är bara 1m30s eller nått. Sån grym jävla spinn han får på den bollen, bara sprätter iväg från motståndaren. Tennisporr.

Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Såg bara delar av matchen. Monfils är en mästare på att ändra rytm och hålla på. Vid nåt tillfälle slog han en serve i 145 km/h varpå Wawrinka vaggades in att slå en lös boll tillbaka. Sen slår Monfils en dödande forehand i 158 km/h. Smack. Jag såg inget av tredje set, men får nog göra det.

Hade inte väntat mig att Monfils skulle ta Medvedev, han vann ju deras förra möte rätt lätt. Farlig, den där ryssen. Men kul för Monfils. (Semin, alltså.)

Monfils dejtar Svitolina nu, tyckte jag också läste att han typ kört igenom ett tiotal på WTA-touren, främst av den östeuropeiska typen.

Besviken sen att Thiem torskade mot Schwartzmann, trots matchboll.
Citera
2019-02-18, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Kommer inte ihåg om jag postat denna tidigare, men det här är en av mina all time favorites bland tennisvideos. Federer som slår en "monster kick serve":

https://www.youtube.com/watch?v=mM1P2ej4YtY

Är bara 1m30s eller nått. Sån grym jävla spinn han får på den bollen, bara sprätter iväg från motståndaren. Tennisporr.

Hade inte väntat mig att Monfils skulle ta Medvedev, han vann ju deras förra möte rätt lätt. Farlig, den där ryssen. Men kul för Monfils. (Semin, alltså.)

Monfils dejtar Svitolina nu, tyckte jag också läste att han typ kört igenom ett tiotal på WTA-touren, främst av den östeuropeiska typen.

Besviken sen att Thiem torskade mot Schwartzmann, trots matchboll.

Haha , Svitolina ser ju dock bra ut , bra smak har han nog.
Schwartzman är en oberäknelig spelare, om Elias vinner mot Londero så blir det Troligen Schwartzman han får spöa i 2:a rundan 😏
Citera
2019-02-19, 20:37
Medlem
Bra video om Noles mentala styrka. Svinerier från domare, spelare, spelares fans, vänder det till att krossa motståndaren.
Citat:
What HAPPENS if you Make Novak Djokovic ANGRY?
https://www.youtube.com/watch?v=LvoK3xSAZMY
Vem är Federer?! Nole visar vem som är GOAT, förkrossande överlägsen mot en bra Nadal säger allt.
Citat:
Novak Djokovic vs Rafael Nadal Highlights | Australian Open 2019 Final
https://www.youtube.com/watch?v=3p1xATcKR6g
Citera
2019-02-20, 16:44
Medlem
Blev torsk för Elias , såg inte ut så efter första set , tror aldrig han servat så bra , 88% serve in och 6-2.
Sen blev det 5-7 2-6 , han visar ju i första att han har kapaciteten , men han får det inte lossna, frågan om det någonsin kommer göra det för han.
Synd, svensk tennis är i desperat behov av en spelare på herrsidan, fortfarande ingen ljusning alls underifrån.
Möjligen Gustaf Ström han ryktas va ambitiös.
Citera
2019-02-20, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Blev torsk för Elias , såg inte ut så efter första set , tror aldrig han servat så bra , 88% serve in och 6-2.
Sen blev det 5-7 2-6 , han visar ju i första att han har kapaciteten , men han får det inte lossna, frågan om det någonsin kommer göra det för han.
Synd, svensk tennis är i desperat behov av en spelare på herrsidan, fortfarande ingen ljusning alls underifrån.
Möjligen Gustaf Ström han ryktas va ambitiös.
Leo Borg?
Citera
2019-02-20, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Bra video om Noles mentala styrka. Svinerier från domare, spelare, spelares fans, vänder det till att krossa motståndaren.
https://www.youtube.com/watch?v=LvoK3xSAZMY
Vem är Federer?! Nole visar vem som är GOAT, förkrossande överlägsen mot en bra Nadal säger allt.

https://www.youtube.com/watch?v=3p1xATcKR6g

Djokovic är bara 3:a i sin tidsepok..

Federer har 20 GS-titlar & Nadal 17 GS-titlar, sedan kommer Djokovic med sina 15 GS-titlar..
Citera
2019-02-20, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dc3102
Leo Borg?

Nja? Tror inte det men man vet aldrig.
Han har ju lite leva upp till om man säger så.
Känn ingen press liksom.
Citera
2019-02-20, 21:57
Medlem
En challengerkvart och kval in till en femhundring är iaf en bättre säsongsinledning än jag kan minnas för Elias. Han håller sig åtminstone kvar i slagläge för att ta det åtråvärda rankingsteget.

Han är direkt inne i ATP-turneringen i Sao Paolo nästa vecka. Ett tillspetsat challengerfält där kan man väl säga. Ska man hitta bollträffen lite extra bra en vecka vore det inte dumt att göra det nästa.
Citera
2019-02-21, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Djokovic är bara 3:a i sin tidsepok..

Federer har 20 GS-titlar & Nadal 17 GS-titlar, sedan kommer Djokovic med sina 15 GS-titlar..
Idiot. Inbördes möten är Djokovic bättre, dessutom har Nadal och Federer spelat längre. Man skall ta i beaktande även fulspelet som kommit upp av organisatörerna som gjort allt genom åren för att Federer skall vinna, dessutom barbariska Federer och Nadal fans dräggiga beteenden i matcherna där dom gör allt för att störa Djokovic. Djokovic spel är överlägset Federer och Nadal även som person. Djokovic har i stort sett varit frånvarande från tennisen i två år, nu är han på topp igen och fick häromdagen pris som världens bästa sportsman.
Senast redigerad av Persetan 2019-02-21 kl. 06:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in