Citat:
Jag tror att sådana ordval snarare är ett tecken på att inte förstå... som i att inte kunna greppa men att ändå försöka förklara. Som sagt... hur någon skulle kunna triggas av fantasier av trevande händer över sig - som får min sambo att gå igång - är på riktigt för mig ett mysterie.
Hm..jag vet inte? Jag vet inte om jag förstår fantasin riktigt. När jag läser det kan jag inte heller se hur man skulle gå igång på det...men var beredd, nu talar du med en ganska rättfram person som inte lindar in orden i silkesvantar. Ber du om fantasier får du dem
Är det okäna mäns händer hon menade? Trevande..som i att händerna famlar sig fram?
Citat:
Prova att dela med dig av en fantasi du själv eller någon väninna har. Är uppriktig nyfiken.

Personligen har jag använt en ung dams rumpa i jeans... i snart två veckor. It's printed in my head!

Kom för övrigt på en känsla som faktiskt kan närvara emellanåt - en rumpa mot paketet. Det är dock ingen tigger utan snarare "to set off".
Skulle jag dra fram en fantasi ur rockärmen så är det fantasin av en perfekt formad kuk, både gällande bredd, längd, färg och ja, utseende i allmänhet. Jag föredrar modell stor/större. Det är dock viktigt att den inte är smal och lång till exempel, utan det måste vara bra proportioner dessutom för att det ska fungera som en fantasi. Beroende på hur kuken ser ut rent visuellt är det enorm skillnad faktiskt gällande min upphetsningsgrad, varför jag upplever mig som visuell just i den situationen. Den ska inte vara oeralistiskt stor som vissa porrfilmskukar är, då går tjusningen förlorad. Men den ska absolut inte vara för liten heller, samma sak där, tjusningen går lite förlorad.
En gammal pojkvän till mig var välhängd, och hade en riktigt fin sådan. Jag var helt såld på den, låter ju sjukt när man skriver det såhär, men så var det. Bara av att se den gick jag igång i princip.
Om jag tittar på porrklipp, så är det av två anledningar. Dels för själva kuken, porrfilmskukar är ofta väl tilltagna på olika sätt, samt att jag tänder på dominanta män (ej att förväxla med förnedring vilket jag
inte tänder på).
Samtidigt som detta jag beskriver här som fantasi, är jag väldigt selektiv. Det kan ju låta nu som att jag är en sexmaniac som vill ha massa stora kukar, så är det inte. Det är fortfarande så att jag måste känna en emotionell koppling och ett förtroende för mannen för att ha sex med honom. Innan dess blir jag knappt attraherad. Men, nu talade vi ju om just fantasier, och då är det ett välhängt objekt som är nr1.
Rumpfantasin/känslan av "paket" mot rumpa håller jag föressten med om!
Intressant med sex är dock att det finns en hårfin gräns där det rör sig mellan upphetsning och förakt. Inte för den personen jag har med mig i mina egna sexakter, men vad jag menar är att jag kan tycka att porrfilm är helt sjukt och vidrigt på mång sätt, och i princip förakta deltagarna, kanske ofta då framförallt männen för att de uppför sig så jävla grisigt, samtidigt som det faktiskt kan vara upphetsande att se på. Trots att man själv ALDRIG skulle kunna tänka sig att delta.
Citat:
Jag exempelvis har nog en extremt visuellt driven sexuallitet även med manliga mått mätt. Ser exempelvis inte på port utan jag ser på kvinnor, när jag överhuvudtaget hänger mig till någonting annat än inre bilder (vilket är sällan). Sist jag gjorde tester i spatial förmåga så landade jag på 142 IQ (med andra ord ej genuina IQ men just den spatiala delen klarar jag mig bra på, annat kan sägas om exempelvis minne så jag är knappast extraordinär när andra intelligenser mäts). Har perfekt ögonmått och kan möblera ett rum i sinnet in i detalj (det vill säga att den inre bilden och slutresultatet i praktik, stämmer överens med varandra).
Med andra ord är det inte konstigt att det visuella är en nära väg till sinnet och sexualliteten för min del och troligen inte heller för män generellt, som har relativt goda drag åt spatial intelligens.
Jo här är vi säkert olika. Du har ovanligt hög spatial förmåga hörs det som. Min ligger runt medel.
Vad jag undrar är, menar du att du går igång på en bild, oberoende av vem bilden föreställer? Alltså, hade du, rent upphetsningsmässigt, kunnat ta en kvinna du möter på gatan, bara baserat på vad du ser, utan att tala ett ord med henne, dra hem och ha sex?
Där måste väl finnas någon mer känsla med i bilden, typ spänning? Eller iallafall en betingning av att sex är skönt.
En annan sak jag märkt i livet, är att män har en annan förmåga att gå igång på avstånd. Om jag varit i närheten vid enstaka tillfälle att ha någon form av "kk"relation så har det aldrig fungerat därför jag blir inte upphetsad på beställning. Eller på avstånd. Så om vederbörande föreslog att ses så kunde jag tänka "nä jag är inte sugen nu, varför skulle vi det", medans jag kanske en förmiddag dygnet efter är enormt sugen (det kan bara uppenbara sig utan att jag egentligen vet vad som framkallar det), då hade jag velat ha mannen där pang bom direkt. Inte fem timmar senare.
KK-relationer verkar vara mer utformat för manlig sexualitet, iallafall om jag utgår från mig själv.
Bor jag däremot ihop med en man, då kan upphetsningen dyka upp både ofta och mycket, då finns ju karln på plats.
Vidare är jag rätt övertygad om att en del av männens benägenhet till ONS, tillfälliga kontakter överlag, samt KK-relationer är att männen själva styr sin orgasm. Jag kan ju jämföra det med om jag tillfredsställer mig själv, då vet jag precis hur jag ska göra för att komma. Mannen kan ju göra detta även vid tillfälliga kontakter eftersom han "styr" samlaget på ett annat sätt.
För kvinnans del kan det bero på vinklar, storlek av kuk, beröringar som måste ske med exakt hastighet och intensitet. Precision är oerhört viktigt.
De flesta eller egentligen alla män jag varit i sexuell konakt med har samtliga kunnat komma genom bara penetrerande vaginalt samlag, med eller utan kondom. Det gör inte jag (och säkert många kvinnor med mig) om det inte är extremt väl synkat, d.v.s. man behöver känna partnern och partnern måste veta ens känsliga vinklar och punkter.
Citat:
Med det sagt så kan jag inte ens minnas att jag har använt något så simpelt som känslan av hud mot hud i mina sexuella fantasier... även om det givetvis är en uppskattad del av akten i praktik.
Detta gör skillnad för mig gällande upphetsningen, enorm skillnad. Tanken på en kondom drar ner upphetsningen rätt rejält. Det är nånting med hud mot hud känslan som är grymt upphetsande, är äl närheten i det kanske. OCH känslan, det skiljer rätt mycket i känslan med kondom och utan.
Oj, det blev långt ser jag. Haha, nu drog jag igång med beskrivandet här märker jag, du får tolka det som att du ställde denna fråga i fel (eller rätt?) tid i den kvinnliga månadscykeln
Kör en spoiler på denna