2019-02-20, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ja, jag litar på andra. Det är omöjligt att undersöka allt själv. Men det jag egentligen litar på är system och metoder, inte människor. Om jag blir sjuk går jag hellre till någon som jag vet är utbildad. Jag litar alltså mer på en läkare än mig själv när det kommer till sådana frågor.
Det roliga är att du kallar detta att ”lita blint på andra”.
Det har visat sig att ett flertal läkare som arbetar inom svensk sjukvård inte hade utbildning...

Ja, du litar blint på andra och du litar på att dom du litar på alltid har goda intentioner. God morgon, din bild av mänskligheten är väldigt naiv. Men lita du blint på människor utan ifrågasättande, det är ditt liv och ditt val.
Citera
2019-02-20, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Vad är skillnaden mellan fördold och icke detektbar?
Att du tror på det fördolda behöver inte betyda att det existerar. Om du vet att det existerar är det ju inte fördolt/icke deterkbart.
Jag plockar inte russin eller använder lösryckta citat/nyhetsartiklar. Jag vill ”se visdomen”, men ingen kan bevisa att den finns.

Vad är skillnaden, i praktiken, mellan en icke detekterbar gud är jämfört med en icke existerande?
Ja, vad är skillnaden? Tydligen för svår gör dig att se.
Du kan kontemplera över den en stund tycker jag...
Citera
2019-02-20, 10:22
Medlem
Citat:
För att tomma/felaktiga påståenden inte ska stå oemotsagda.
Ditt liv måste vara väldigt jobbigt om du ska sitta och argumentera mot allt du anser är felaktiga påståenden. Men gör all del, det äf ditt liv och ditt val.
Citera
2019-02-20, 10:27
Medlem
negergubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso

Jag förmodar
Det var precis det felet jag misstänkte att du skulle göra och varnade för.
Citera
2019-02-20, 10:29
Medlem
negergubbes avatar
Citat:
Ok, vad du vet så går det inte att ta reda på skillnaden.
Precis, vi är trots alls primater ändå.
Långt ifrån allsmäktiga
Citera
2019-02-20, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Ja. Har jag sagt annat? Jag kan göra det om du vill. Vi har konstruerat uppfinningar som resulterat i att vi landat människor på månen och tagit hem dem igen. Det är ganska jävla ballt.
Haha, vilket skämt!
Ju mer man studerar den sk månlandningen desto mer inser man att den är fejk. Men människor du höjer till skyarna har sagt det då tror fu blint på det.

Du litar säkert lika blint på allt NASA säger också...
Titta lite material på youtube från deras livesändningar så kommer dh se hur de klippt och klistrat ihop nåt som många naiva människor tror blint på.
Sök på NASA fake. Titta grundligr igenom minst tio timmar av detta material så kommer du inse att du lever i en fet lögn.

Citat:
Har du provat att sätta fingrarna i öronen och nynna högt när någon förklarar verklighetens beskaffenhet åt dig?
Nej, din metod verkar inte bra, varför skille jag vilja bli som du?
Citera
2019-02-20, 10:32
Medlem
Citat:
Varför gömmer han sig? Är han feg? Är han rädd för all kritik han förtjänar om han hade gjort allt det som påstås?
Den visheten skulle du förstå om du istället för att sitta och vara uppkäftig på flashback tog och läste på och satte dig in ordentligt i vad du argumenterar emot.
Läs Koranen (hela och inte bara några citat)
Citera
2019-02-20, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Det har visat sig att ett flertal läkare som arbetar inom svensk sjukvård inte hade utbildning...

Ja, du litar blint på andra och du litar på att dom du litar på alltid har goda intentioner. God morgon, din bild av mänskligheten är väldigt naiv. Men lita du blint på människor utan ifrågasättande, det är ditt liv och ditt val.
Japp, självklart finns det fuskare. Därför är det bra att jag kan fråga flera läkare, hantverkare, bilmekaniker o.s.v. Det har inget med blind tro att göra hur mycket du än vill. Det är en gradvis tillit som bygger på massa saker.
Citera
2019-02-20, 10:38
Medlem
negergubbes avatar
Citat:
Komplext är inte synonymt med "svårt att förstå" vilket verkar vara din utgångspunkt.
Allt vi kan observera indikerar att saker gått från enkla saker till mer komplexa saker givet tid och energi. Det fundamentala och grundläggande på kvantnivå är jättesvårt för oss att förstå, absolut, men det är inte mer komplext än oss.

Uppenbarligen förmår du inte att tänka från ett annat perspektiv då du gör samma misstag upprepade gånger och fortsätter argumentera utifrån det perspektivet.
Komplex betyder avancerad struktur.
Har du förstått Relativitetsteorins princip, alls?
Bara för att du inte förmår förstå att något så ”simpelt” som en byggsten RELATIVT sett kan vara oerhört mycket mer komplext än något som senare byggs med dessa, så är det inte nödvändigtvis fel.
Det är ingen som sakligt svarat på mina inlägg efter att ha tagit in innehållet eller knappt ens läst dom i egentlig mening heller, alla är fullt upptagna med att tolka och framföra sin egen ståndpunkt istället.
Citera
2019-02-20, 10:39
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Haha, vilket skämt!
Ju mer man studerar den sk månlandningen desto mer inser man att den är fejk. Men människor du höjer till skyarna har sagt det då tror fu blint på det.

Du litar säkert lika blint på allt NASA säger också...
Titta lite material på youtube från deras livesändningar så kommer dh se hur de klippt och klistrat ihop nåt som många naiva människor tror blint på.
Sök på NASA fake. Titta grundligr igenom minst tio timmar av detta material så kommer du inse att du lever i en fet lögn.

Nej, din metod verkar inte bra, varför skille jag vilja bli som du?

Och du skrev att du inte förnekar vetenskapen. Snart finns ingen vetenskap kvar för dig att förneka efter att ha gått igenom allt. Vilken pajas.
Citera
2019-02-20, 10:41
Medlem
Citat:
Den visheten skulle du förstå om du istället för att sitta och vara uppkäftig på flashback tog och läste på och satte dig in ordentligt i vad du argumenterar emot.
Hur många heliga skrifter läste du innan du hittade bevis för Guds existens?
Min erfarenhet är att de flesta troende tror innan de läst hela sin text.
Citera
2019-02-20, 10:43
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

Så han är alltså feg? Bra att veta.
Vad sägs om att du tar upp något som är värt att läsa i en vidskeplig text förmodligen författad av en ökenrövare under medeltiden som behövde rättfärdiga sina handlingar för sina undersåtar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in