Citat:
Ursprungligen postat av
shoot-out
Det tog ju 8-10 minuter innan de gick fram till Erik som låg död. ....! Vilket dels är märkligt låååång tid men det kanske
Kan vara förklaringen att enda och bästa stunden för att prata ihop sig Öht. är ju då innan ytterligate patruller och annan blåljuspersonal anländer. Givetvis kan de omöjligt förändra fakta som spelats in osv. Men minsta möjliga skada
för skyttar och anseende för polisens agerande kan vara ett motiv att frisera sanningen inför SU/åkl/tingsrätt osv.
Återigen den beryktade kårandan (inga skvallerkärringar)
Citat:
Ursprungligen postat av
hoppsann
Det skulle vara intressant att läsa deras förklaring av vad de gjorde under dessa 8-10 min.
Undrar om de påstår att de bara stod tysta och stilla och tittade på Eric, på avstånd?
Om situationen bedöms osäker, går man inte fram utan begär normalt stöd vilket blir i form av insatsstyrkan.
Hittade nu en äldre artikel där ett vittne beskriver att poliser bakom sköldar senare gick fram till Eric, därefter kunde ambulanssjukvård släppas på.
Mkt riktigt kring 10 minuter.
Nu skall ju det ställas mot vad patrullen då hade för ingångsvärden. Vi vet att det är något en person känd som våldsverkare boende i området.
Jag vet att denna person även har vänner lika farliga som han själv, liksom han har ett antal ovänner som är minst lika farliga som han själv. Eftersom detta inte är någon svår info få fram, utgår jag från att det ungefär kan ha varit detta som patrullen fick på larmet.
Vidare då, blir det ännu mer orimligt att denna patrull skulle ställa sig lugnt och prata ihop sig. Prata ihop sig om vad? Eftersom dom inte gick fram, blir det ju ganska omöjligt för dom att se att det var ett leksaksvapen, eller att Eric må varit en annorlunda person.