2019-02-19, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Precis, inte hon med lång lugg utan hon som har en hårslinga som häner ned i ansiktet. Påminner lite om sin faster eller hur?

Frågan är då vem är flickan som är ”bored”?

Missan bekräftade att det är A.
Citera
2019-02-19, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Det är flickan längst till höger, så som vi ser det såklart. Hon som inte säger någonting.

Hon är inte lik sig på gruppfotot mot filmen heller tycker jag. Flickan på gruppfotot är dock lite mer lik agnesisbored bilden.

Spelade Moa också fotboll? För länge sedan hittade jag en porträttbild från ett fotbollslag som det stod Moa Henkow eller Moa Henkow-Brenton på, men som jag inte kan hitta längre. Den bilden var i alla fall mer lik flickan på filmen.
Citera
2019-02-19, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Missan bekräftade att det är A.

Har sett och blev ännu mera fundersam. Det är inte samma flicka.
Citera
2019-02-19, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Det är flickan längst till höger, så som vi ser det såklart. Hon som inte säger någonting.

Citat:
Precis, inte hon med lång lugg utan hon som har en hårslinga som häner ned i ansiktet. Påminner lite om sin faster eller hur?

Frågan är då vem är flickan som är ”bored”?
Flickan som står till hö, men alltså från oss ses till vä är der som ärA. Det är troligen samma som Agenes is bored- bilden- men jag vet inte det med all säkerhet.
Citera
2019-02-19, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellamaj24
Flickan som står till hö, men alltså från oss ses till vä är der som ärA. Det är troligen samma som Agenes is bored- bilden- men jag vet inte det med all säkerhet.
Ja hon är mer lik!
Citera
2019-02-19, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Fall inte offer för ME-lobbyn, det går som en röd tråd i tråden. För min del tror jag att föräldrarna i sina avskedsbrev deklarerade sitt missnöje med vården generellt (utom Bragee-kliniken och Sköndal kanske), Försäkringskassan, skolan, arbetsgivarna och allt runt ME-frågan. De var fullfjädrade rättshaverister, en eller två var patologiska narcissister dessutom. Går hand i hand. Överdriver, straffar, negligerar. Lång lista på saker de gjorde som försvårade för barnen (och dem själva).

ME-patientorganisationen är den sekt de tillhörde, inget annat. Tror att drag av narcissism är överrepresenterat hos drabbade barn till dessa företrädare.

En av de försåtliga lobbyisterna kunde inte hålla sig utan drev på med "Compassion". De anser att omgivningen saknar empati och de anser samtidigt att de är de enda som förstår. Alla andra har fel.

Morden var mer än bara familicide. Det var en markering. Precis som tidigare självmord med bäring på ME-debatten.

Vad är bestraffningar? Det är ett kapitel för sig. Men det skapar trötthet hos alla i omgivningen, om man inte vill bli 100 procent narcissist själv och bygga sig ett skal, dit ingen når.
Det är så skrämmande ditt massiva hat mot mig och andra som fått lära känna en sjukdom vi inte visste fanns för fem år sedan. Finns det inte värre företeelser i samhället än en sårbar patientgrupp. Är så nyfiken på varifrån detta enorma hat kommer ifrån.
Om familjen mötte företrädare i vården med bara hälften av din illvilja så förstår man vilken extratyngd som las på deras axlar. Fanns det likasinnade i vården, skolan eller bland släkt och vänner - vilken nivå av förakt var de tvungna att tampas med. Stackars A och M - de drabbades av fel sjukdom.
Citera
2019-02-19, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellamaj24

Det är 3 bilder vi har och det är inte samma person på alla dem.
Jmf näsrygg o läppar o ansiktsform. Hårets nyans kan ljudna kraftigt på sommaren.
Vilken ska bort eller vilken är rätt.
Ingen av vä, hö, på filmen är ”bored”.
Citera
2019-02-19, 19:57
Medlem
Citat:
Det är 3 bilder vi har och det är inte samma person på alla dem.
Jmf näsrygg o läppar o ansiktsform. Hårets nyans kan ljudna kraftigt på sommaren.
Vilken ska bort eller vilken är rätt.
Ingen av vä, hö, på filmen är ”bored”.

Blev förvånad när jag såg A på filmen, men ibland händer det att människor ser väldigt olika ut på bilder, som olika personer till och med. Kan du klippa ihop porträtten till en bild?
Citera
2019-02-19, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Den där boken är inget som kan köpas på rmewebshop eller det rekommenderas av dom att man ska läsa. Snopet för dig.
Vad den där personen som översatt är privat intresserad av får stå för henne. Hon verkar intresserad av andlighet. Och har översatt en bok.

Att du länkar till en enskild persons berättelse om sitt liv som sjuk är bara märkligt. Däremot visar du vilken människosyn du har på sjuka. Med dina kommentarer.

Jag har inte påstått att den kan köpas via RME. Är du dum eller spelar du dum? Jag har 100 procent respekt för människor som inte förvränger eller förvrider medvetet. Rättelse: Jag respekterar även lögnare.
Citera
2019-02-19, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
De har ändrat sina rutiner efter morden. Och att komma med Mohammed-snack är bara fånigt. I Yaras fall brydde sig ingen alls. En massa "om" som hela tråden handlat om i ett år. Barnen blir inte levande för det. Det finns inget att anmäla. Inget brottsligt har skett från samhällets sida.

Nu har jag inte läst ikapp, men måste ändå fråga.

HUR vet du att inget finns att anmäla och att inget brottsligt skett ån samhällets sida?

Att värsta brottet begåtts av föräldrarna som i samförstånd beslutade att deras barn skulle mördas det vet vi.
Citera
2019-02-19, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meze

HUR vet du att inget finns att anmäla och att inget brottsligt skett ån samhällets sida?

Att värsta brottet begåtts av föräldrarna som i samförstånd beslutade att deras barn skulle mördas det vet vi.
Om du läser tråden så hittar du polisens uttalande om fallet. Om dom hade upptäckt något brottsligt så hade dom säkert skött sitt jobb och lagfört brottet. Det är sånt dom gör.
Citera
2019-02-19, 20:56
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meze

De gjorde allt de kunde göra utifrån de direktiv man hade. Man slog knut på sig för att hjälpa familjen. Det är INTE skolans eller sjukvårdens fel att två knäppa föräldrar hade för höga förväntningar på livet och därför tog livet av sina barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in