Citat:
Tre vittnen från mordplatsen säger alla att gm hade en mörk jacka, mörka byxor och stickad mössa.
Två har nämnt vita sportskor.
- Samtliga vittnen uppger att mannen kan ha varit mellan 22 och 25 år och cirka 1.80 lång.
Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G1y6VQ/han-liknar-mordaren
OBS i artikeln finns ett foto på hur gm varit klädd men mannen på bild är inte gm.
Kvinnan som två timmar senare i Trädgårdsföreningen sett en ung man med förvridet och frånvarande ansiktsuttryck ger ett annat signalement vad gäller klädseln.
Du har klippt och klistrat och blandat ihop sammanhangen.
Två har nämnt vita sportskor.
- Samtliga vittnen uppger att mannen kan ha varit mellan 22 och 25 år och cirka 1.80 lång.
Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G1y6VQ/han-liknar-mordaren
OBS i artikeln finns ett foto på hur gm varit klädd men mannen på bild är inte gm.
Kvinnan som två timmar senare i Trädgårdsföreningen sett en ung man med förvridet och frånvarande ansiktsuttryck ger ett annat signalement vad gäller klädseln.
Du har klippt och klistrat och blandat ihop sammanhangen.
Okej ber om ursäkt för missledande text!! Varför vill jag så gärna tro att mannen i Trädgårdsföreningen är involverad på något sätt? Kompis till GM som insett vad som skett? Är det JF?
Så uppmärksammat morden har varit, måste ju närstående till GM lägga märke till detaljer om honom som matcher profilen, såret vid handen till exempel.
GM kanske inte hade/har så många närstående.
Säg att JF är GM tillfälliga psykiatriker, veckan därpå lägger JF ihop 2 + 2.
Men av vilka rimliga skäl skulle hon då inte anmäla direkt? om JF inte trollar, så tror jag hon är närmare GM än vad som sägs..
Angående mannen med förvridet ansiktsuttryck i trädgårdsföreningen. Han fick man aldrig fatt på vad jag förstår? Han lär väl ha hört/läst om sig själv i tidningen i samband med morden och kanske ville förklara sig/klargöra vad han egentligen gjorde där en tisdag(?) morgon.
Jag bara funderar,, flera gärningsmän, hmm? Möjligen att de blivit skyldiga till medhjälp iochmed att de inte anmält när varningsklockan ringde. Oavsett JF eller inte tror jag lite som GW en ensam gärningsman utan motiv.
En sak jag tänkt på, jobbar gm eller går i skolan vid tillfället? Eller är han "sjukskriven" för sin psykos och är ute på en morgonpromenad?`Brist på vittnen aa visst, men hur kunde han undgå misstankarna för folk runtomkring sig om de rent utav inte valde att kolla åt andra hållet?
Saker kanske redan har diskuterats, får ber om ursäkt i förväg. Hittade tråden långt senare än efter morden och har skummat igen mycket
Senast redigerad av Knasclaes 2019-02-19 kl. 14:33.
Senast redigerad av Knasclaes 2019-02-19 kl. 14:33.