2019-02-19, 08:05
Medlem
Facebacks avatar
Ser att ett pervo från hökarängen stalkat in mig ett par gånger.. Måste vara den snubben jag träffade på krogen förra helgen, usch vilket äckel han visade sig vara.
Citera
2019-02-19, 08:45
Medlem
elbels avatar
När jag kollade en person som bor på mig gata i en större stad befann jag mig i ett mindre samhälle och exakt gata dök upp, kommer ej ihåg om nummer visades

Sen kollade jag upp personen när jag befann mig nära personens hem dök bara den större stad namn upp

Kan det vara så att ip adresser lättare kan kopplas till en gata ute på landet?
Citera
2019-02-19, 09:08
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
När jag kollade en person som bor på mig gata i en större stad befann jag mig i ett mindre samhälle och exakt gata dök upp, kommer ej ihåg om nummer visades

Sen kollade jag upp personen när jag befann mig nära personens hem dök bara den större stad namn upp

Kan det vara så att ip adresser lättare kan kopplas till en gata ute på landet?
Undrar också det. När jag söker kommer det bara upp vilken kommun jag söker ifrån, och det säger ju inte så mycket, i alla fall inte om man bor i en kommun med 100 000+ invånare.
Citera
2019-02-19, 09:13
Medlem
Sainsburyss avatar
Kul, aldrig sett detta förut!
Jag testade att söka efter mig själv, och då stod det "någon från en fantiserad förort besökte Sainsburys sida nyss!".
Mitt jobb ligger i denna fantiserade förort, så kan tänka mig att min datorn som är syncad med min telefon inte förstår att jag är hemma nu och därför är personen som besökte min sida jag själv.
Citera
2019-02-19, 10:10
Medlem
Wow... sökte på mig själv och då står det att någon har sökt på mig från min specifika gatuaddress, alltså t.ex. Hittepåvägen, bor cirka 200 pers på min gata. Bra där hitta.se, ni ska bojkottas rakt ner i avgrunden.
Citera
2019-02-19, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxmord
Wow... sökte på mig själv och då står det att någon har sökt på mig från min specifika gatuaddress, alltså t.ex. Hittepåvägen, bor cirka 200 pers på min gata. Bra där hitta.se, ni ska bojkottas rakt ner i avgrunden.

Ja, samma här. Stadsdel och gata kom upp.
Citera
2019-02-19, 12:12
Medlem
Aldrig mer hitta.se utan VPN. Om ens då.
Citera
2019-02-19, 12:27
Vad hände med privatlivet? Är detta lagligt? Vad är nästa steg - att offentliggöra vem som ringt vem, antalet skickade sms och mellan vilka, vart hen handlar sitt dasspapper?
Citera
2019-02-19, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxmord

Skumt! När jag testade på datorn och mobilen så visades att någon sökt mig från Stockholm båda gångerna. Men jag är inte i Stockholm just nu.

Kan man gissa att det hela är tänkt att stressa oss så att vi blir benägna att köpa försäkring mot ID-kapning av företaget som gör reklam i rutan precis under?

Hursomhelst, bojkott, ja.
Citera
2019-02-19, 13:32
Medlem
elbels avatar
Hatar att stämma i kören men gissa vem som äger dom
https://sv.wikipedia.org/wiki/Hitta.se
Citera
2019-02-19, 13:44
Medlem
JustZlatans avatar
Om jag söker på mitt namn och min adress kommer upp, kan jag då se vilka andra som har sökt på mig eller gäller detta endast den senaste som har sökt på mig?
Citera
2019-02-19, 13:49
Medlem
YP4XQs avatar
På med foliehattarna, den som har rent mjöl i påsen har inget att dölja, open borders welcome id-tjuvar!

Tänk de långa avtalen du accepterar varje gång du installerar en App, delar bilder på Facebook eller andra sajter. Undra vad det står i dom? Eller den Cookie-rutan du tryckte Accept på när du besökte senaste hemsidan du var inne på, ja undra vad det står där i dom.. Bara trams antagligen, klicka vidare bara som den NPC du är programmerad till och undvik ställa jobbiga frågor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in