Citat:
Jag noterar att du helt och hållet avstod från att kommentera att du fullt medvetet ryckte lös en mening ur sitt sammanhang för att ge stöd åt ditt påstående, men det är rätt typiskt oärliga debattörer att fly fältet när det hettar till. Lite intressant också att du avfärdar mig som en ordmärkare precis efter att du blivit totalt tillplattad när du försökte *badum dish* märka ord. När man väl har gett sig djupt in i diskussionen om vad ord betyder så är det lite sent att avfärda det som ordmärkeri.
Citat:
Rätt substanslöst påstående. Känns enklast att sänka sig till din nivå och kontra med "men durå?"
Du vill inte diskutera någon ting alls.
Du vill ha rätt.
Du vill ha rätt.
Citat:
Hur är det med läskunnigheten? Jag skrev aldrig "alla ateister". Sen kan jag inte uttala mig för andra ateister. Vi är inte direkt en homogen grupp. Det enda vi har gemensamt är att vi inte tror på gud. Det är ungefär lika förenande som att inte spela fotboll, eller att inte samla frimärken.
Om frågan om Guds existens var en icke-fråga för Ateister - varför uttalar dom sig?!
För mig personligen är det en icke-fråga. Jag grubblar aldrig över det till vardags. Däremot kan jag tycka att det kan vara kul att diskutera, och att försöka punktera logiska resonemang är skoj. Lite som att lösa korsord.
Citat:
Jag må vara otrevlig, men jag är inte en oärlig debattör. Respekt är något jag ger till dem som förtjänar det. Oärliga debattörer förtjänar ingen respekt. Faktiskt ännu mindre än folk som tror på en låtsaskompis bland molnen. Jag respekterar dumhet något mer än oärlighet. Och nu tycker du kanske att jag märker ord, men att debattera på ett oärligt sätt är faktiskt ganska *badum dish* respektlöst.
Att inte respektera någons tro är en sak,
Jag respekterar helt enkelt inte dig som representant för någonting alls annat än som människa.
Jag tycker helt enkelt inte att du förtjänar någon respekt i samtalet,
För att du är respektlös.
Och Dum
Jag respekterar helt enkelt inte dig som representant för någonting alls annat än som människa.
Jag tycker helt enkelt inte att du förtjänar någon respekt i samtalet,
För att du är respektlös.
Och Dum