Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
En ganska stor summa lönemässigt obeskattade medel på en kapitalförsäkringsdepå, undansatta för en regnig dag, kanske låter mer konkret än att hoppas slå sig fram som romanförfattare?
Men vem har sagt att jag ens måste "slå igenom", pengar är mig inget värd. Jag sover ju på golvet var 4e dag för att bara vänja mig i det hårda, jag har bara ett par skor och ena har ett hål.
Min lycka beror inte det minsta på pengar, så jag behöver knappast slå igenom och sälja bestsellers för att lyckas med vad jag håller på med.
En dystopi som jag skriver om Sverige år 2054 och som löper jämsides historien om Rom 476 och Muhammeds liv i 600-talets arabiska öken (den handlar mycket om orsak och verkan) hoppas jag enbart ge ut anonymt genom internet en dag (då min stoicism inte går så långt att jag längtar efter att bli martyr, som blir mördad av muslimer).
Vill alltså inte tjäna en jävla krona på den, det är inte syftet.
Citat:
Misstolka mig inte, jag tycker din livsstil är en möjlig väg att gå, men underskatta inte värdet av pengar. Man kan köpa sig sin frihet.
Men vafan? Varför denna absurda besatthet i ens egna behov? Skulle jag söka leva efter mina behov skulle jag fan skriva flumartiklar om destruktiv maskulinitet och vitas rasism åt aftonbladet och kanske tjäna miljoner kr av folkets skattepengar därigenom.
Tänk lite större för fan.